  • Data: 2013-03-11 00:09:00
    Temat: Re: Android i Xperia
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik AL napisał:

    > jak popatrzysz obecnie na smartfony (nie telefony), to < 800pln to jest
    > polka smartfonow raczej budzetowych.

    Widze. Budzetowe poszybowaly w gore. Za przeproszeniem - czy ludzie to
    idioci z nadmiarem gotowki, zeby kupowac gadzety po 2 kafle sluzace do
    fejsika i przegladania stronek? :)

    > Dodatkowo spojrzalem sobie co tam
    > ma Xperia Miro - slaba rozdzielczosc,

    wieksza niz w e52 :)

    > bateria,

    zdaje sie, ze wieksza niz w e52

    > procesor, malo
    > pamieci....

    mocniejszy proc i wiecej pamieci niz w e52 :)

    > Wiec bierz tez pod uwage w/w cechy oceniajac smartfony z
    > androidem (choc Twoje roszczenia bardziej dotyczyly konfiguracji, ktora
    > w wiekszosci telefonow z w/w systemem jest bardzo zblizona (producenci
    > czasami zmieniaja UI i dodaja wlasne programy) - stad nie za bardzo
    > rozumiem skad te problemy konfiguracyjne u Ciebie)

    Pewnie z tego, ze jak dostawalem tel z symbianem, to konfiguracja byla
    minimalna zeby wszystko dzialalo sprawnie. Tutaj trzeba wszystko
    konfigurowac, bo default nie nadaje sie za bardzo do niczego...

    Ale i tak najwiekszym zlem sa producenckie brandzlowane aplikacyjki -
    dialer i esemeser oraz kontakter ;)

    > dalej produkowane sa telefony z klasyczna klawiatura

    Jakis odpowiednik E52? Ogolnie jak zauwazysz to najmniej narzekam na
    sama dotykowosc. Choc dla mnie ma wiecej wad niz zalet.

    > ale symbian tez mial skopane rzeczy, np:
    > - brak budzika (e51) (jakas namiastka z alarmami)

    mam budzik, jakos sie tym nie przejalem. ;)

    > - totalnie skopany kalendarz (w dodatku tylko jeden)

    Dzialal - pelnil swoja funkcje. Podstawowa. Podobno mozna to bylo
    synchronizowac nawet z czyms. ;)

    > W e51 mam dod. zrobionego roota, by moc zainstalowac programy 'bez
    > podpisow',

    Dziwne. JA moglem bez podpisow bez "rootowania". Wystarczylo costam
    wylaczyc w opcjach.

    > czyli tez musialem ten telefon jakos dostaosowac (na sile)
    > pod siebie. Czesc aplikacji dostarczonych fabrycznie mam zastapione
    > przez doinstalowane wlasnorecznie, etc

    A wymieniales moze ksiazke kontaktowa, albo program do esemesow? :)

    Te takie podstawowe. Bo ja tez z ciekawosci mialem fringa, gg, skype,
    opere a nawet jakiegos irca ;)

    > Wiec to podobnie jak ze smartfonami - da sie wyprostowac braki
    > producenta, ale we wspolczesnych smartfonach (m.in. na androidzie) robi
    > sie to znacznie lepiej i wygodniej.

    No wlasnie. To o czym pisze - przez ta latwosc instalacji aplikacje
    dostarczane przez producenta, jak i ich konfiguracja nie sa dopracowane.
    Bo producent liczy, ze albo ktos poswieci czas na konfiguracje, albo
    poswieci czas na instalacje innej aplikacji. Wiec po co sie starac?