    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android, dzwonki, problem
    Date: Fri, 16 Nov 2012 14:13:49 +0000 (UTC)

    frank drebin <b...@v...pl> wrote:

    > Generalnie zdaża się to kiedy na nim coś akurat robię, ale zdarza się jak
    > kilka godzin leży w kieszeni.

    Odpal np. Google Maps (u mnie bardzo obciążają telefon) i zobacz jak wtedy
    będzie. Podobnie Facebook (ten oryginalny, nie np. Friendcaster).

    Spróbuj też wychodzić z aplikacji przez przycisk "wstecz", a nie przez
    domek, i zobacz czy to pomoże. Większość aplikacji gdy wychodzisz z nich
    przez "wstecz" kończy działanie, a gdy przez "home", to zostają w tle i
    kończą działanie dopiero wtedy, gdy system wymusi ich zamknięcie (gdy
    skończy mu się pamięć).

    > Ale przecież obciążona pamięć to normalne zjawisko na smartfonie.

    Android ma swoje mechanizmy radzenia sobie z tym zjawiskiem - ubijanie
    aplikacji w tle, priorytety - ale może aplikacja telefonu jest zbyt
    optymistyczna, jeśli chodzi o czas, w którym telefon sobie z tym poradzi.

    Częstym zjawiskiem u mnie są okienka "aplikacja nie odpowiada", gdy telefon
    jest bardzo obciążony. System je wyświetla wtedy, gdy wątek odpowiedzialny
    za interfejs użytkownika nie odpowiada na zdarzenia przez kilka sekund
    (dwie? nie pamiętam), ale nikt nie przewidział, że system może być tak
    zamulony, że aplikacja się nie zawiesiła, tylko po prostu nie ma czasu.
    Może to po prostu podobny mechanizm - może uznali, że jeżeli nie uda się
    ustalić dzwonka dla kontaktu, to i tak trzeba dzwonić.

    Czasami jak mam mocno obciążony system i ktoś do mnie dzwoni, to najpierw
    zaczyna dzwonić i pojawia się numer, a dopiero potem imię i zdjęcie. Może
    to działa tak samo - telefon już dzwoni (ale nie mam customowych dzwonków,
    mam taki sam dla wszystkich).

    > O reszcie to nie mam pojęcia o czym piszesz :(

    logcat to taki zrzut logów z telefonu. Ja to robię przez adb (w telefonie
    włączasz debugowanie i instalujesz SDK Androida na kompie), ale da się
    prościej, są jakieś aplikacje na Androida, które pokazują aktualnego
    loga.

    Zaznaczam że tylko strzelam - nie mam pojęcia jak naprawdę działa wybór
    dzwonka w aplikacji telefonu. Są elementy systemowe, takie jak:

    http://developer.android.com/reference/android/media
    /RingtoneManager.html
    http://developer.android.com/guide/topics/providers/
    contacts-provider.html

    ale jak aplikacja telefonu z tego korzysta, nie mam pojęcia.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/