    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Analizator widma Atten - ktoś ma ?
    Date: Sun, 06 Oct 2013 22:59:05 +0200

    W dniu 2013-10-06 20:52, sundayman pisze:

> [...]
    > Ale żeby się dało z grubsza ocenić coś to już będzie nieźle.
    >
    > A tak w ogóle, może będziecie wiedzieli, co powinienem badać, dla
    > urządzenia :
    >
    > - sterownik mikroprocesorowy, zasilanie zewnętrzne 24-38V DC>
    > W praktyce są to albo akumulatory ładowane z panela słonecznego, albo
    > jakaś przetwornica DC z napięcia kilkuset V (wszytko to jest poza moją
    > "działką" - czyli po prostu klient określił, że zasilanie DC 24-40V.
    > - sterownik w oparciu o zewnętrzny czujnik (przetwornik wibracji)
    > włącza/wyłącza jeden silnik DC (to jest pompa jakaś).

    Najpierw skonsultuj z jakimś labem jakie normy trzeba zastosować? Ogólne
    czy przedmiotowe?

    > - Sterownik w obudowie z tworzywa (taka typowa obudowa dwukomorowa)
    >
    > Czyli podsumowując - mój "produkt" to komplet - sterownik + czujnik.
    > Resztę podłącza sobie klient.
    >
    > Zastanawiam się teraz, jak takie badanie powinno wyglądać - czy badamy
    > sam sterownik (+ ew. czujnik) - czyli to co de facto daję klientowi -
    > ale wtedy zasadniczo urządzenie niewiele robi (bo nie ma silnika, którym
    > steruje).
    >
    > Z drugiej strony - badanie z elementem, który już podłącza sam klient
    > wydaje mi się bez sensu - nie mam wpływu na to, co on sobie tam
> [...]

    Moim zdaniem warunki badań powinny być możliwie zbliżone do warunków
    pracy. Po pierwsze to muszą być wyraźnie określone stany pracy:
    prawidłowe i nieprawidłowe. Lepiej to zidentyfikować jeśli urządzenie
    jest kompletne i wykonuje działanie np. sterowanie silnikiem. Np prosta
    praca rewersyjna między dwoma czujnikami.
    Poza tym bez silnika i czujników może być inna odporność na przewodzone
    i inna emisja. Sprawa zasilacza też nie jest taka prosta. Gdy robiliśmy
    badania to musieliśmy dać zasilacz i jego parametry określić w
    dokumentacji. Akurat badaliśmy urządzenie zasilane przewodami z 24
    woltów z jakiejś szafki sterowniczej. Musieliśmy z urządzeniem - będącym
    w swojej obudowie, dostarczyć szafkę w której był zabudowany zasilacz.
    Próbowaliśmy 3 posiadane pod ręką zasilacze 230/24 (MeanWell 40W, mały
    Schneider 30W i taki z wyższej półki wysoko-profilowy Schneider).
    Dopiero ten trzeci nie dawał emisji przewodzonej przekraczającej normy.
    Stanęło na tym ze w dokumentacji napisaliśmy jakie parametry ma mieć
    zasilacz i jakie normy powinien mieć spełnione. To trochę zależy od
    laboratorium w którym badasz. Jedne udostępnią ci w komorze swoje 24V i
    nic ich nie obchodzi jakie będzie zasilanie w praktyce. W innym będą
    uważać, że urządzenia zewnętrzne konieczne do pracy twojego urządzenia,
    powinny być podczas pomiarów.

    --
    pozdrawiam
    MD