  • 171. Data: 2020-01-10 20:34:51
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-01-03 o 11:19, j...@i...pl pisze:
> [...]
    parkingowych powinno być dużo więcej niż w Warszawie?

    > Nie porównuj gęstości zaludnienia, tylko ilość mieszkańców i ilość
    > miejsc parkingowych. Tak, w Amsterdamie jest ich prawie 2x tyle, co w
    > Warszawie, tych płatnych. W Warszawie było ich na początku zeszłego
    > roku około 30 tys. Przez ostatni rok część z nich znikła.

    W Warszawie miejsca płatne śmieszne pieniądze za godz. stoją puste, a na
    trawniku obok stoją Jeepy po ćwierć bańki. Polak genetycznie nie znosi
    płacić za parkowanie.

  • 172. Data: 2020-01-10 21:11:55
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 stycznia 2020 13:34:53 UTC-6 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > >

    > W Warszawie miejsca płatne śmieszne pieniądze za godz. stoją puste, a na
    > trawniku obok stoją Jeepy po ćwierć bańki. Polak genetycznie nie znosi

    Dziwisz sie?

    Chodniki to w wiekszosci dobro albo wspolne albo uwspolnione bo prywatna osoba
    musiala oddac swoj grunt na chodnik.

    Taki samochodziarz zaplacil za budowe drogi w podatku. I pewnie za chodnik z rozpedu
    tez.

    Za kase z parkowania nawet chodnika nie odsnieza tylko wysla strasznika miejskiego
    coby wypisal mandat.

    Mnie to zupelnie nie dziwi. Wrecz uwazam ze to zdrowa reakcja. Uwazal bym ze grzeczne
    placenie za parkowanie jest oznaka braku rozsadku.

    Oczywiscie mozna w to wmieszac burackosc jednostek ale jednak ich jest zdecydowanie
    niewiele.

    A mozna zrobic inaczej. Tak jak robia wszelkie biedronki czy lidle.
    Parkuj gdzie wolno, za darmo. A jak ktos prywatnie ma miejsce to niech wytyczy
    parking, wystawia kwity i placi podatek. A tym co staja na trawnikach walic mandaty.

  • 173. Data: 2020-01-11 02:40:39
    Od: j...@j...org

    On Saturday, January 11, 2020 at 5:11:57 AM UTC+9, s...@g...com wrote:

> [...]
    parking, wystawia kwity i placi podatek. A tym co staja na trawnikach walic mandaty.

    Jeszcze w innych krajach słupki stawiają tam, gdzie auta nie powinny wjeżdżać. Też
    działa.

    Jako że u nas w kraju obywatele kradną również słupki (wiadomo, z metalu, będzie na
    flaszkę), można dla odmiany słupki zrobić z betonu, czy z plastiku (niedrogie, i mogą
    imitować drewno, w niektórych miejscach nawet dobrze to wygląda). Nie muszą być
    wysokie, do wysokości kolana w zasadzie wystarczy.

    Ale czy u nas w kraju ktoś kiedyś wymyśli ten rocket science (mandaty, słupki)?
    Wątpię.

    https://www.epiotrkow.pl/news/Ukradli-slupki-i-siatk
    e.-Grozi-im-do-5-lat-wiezienia-,21203

  • 174. Data: 2020-01-11 08:26:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2020 o 20:14, J.F. pisze:

    > Wyglada rozsadnie ... ale ciagle nie wiemy, czy odfiltrowali jakos
    > nadmiarowe numery.

    Jeszcze raz - to firma od telekomów - on mają wiedzę ile ststystycznie
    kart wypada na obywatela - to w zasadzie wszystko co ci potrzebne.

    --
    Shrek

  • 175. Data: 2020-01-12 17:32:32
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 10 Jan 2020 20:34:51 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >W Warszawie miejsca płatne śmieszne pieniądze za godz. stoją puste, a na
    >trawniku obok stoją Jeepy po ćwierć bańki. Polak genetycznie nie znosi
    >płacić za parkowanie.

    Jakoś tego nie zauważyłem szukając np. w czwrtek miejsca do
    zaparkowania w okolicach Koszykowej. Miejsc do parkowania praktycznie
    zero.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 176. Data: 2020-01-12 21:06:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 17:32, j...@i...pl pisze:

    > Jakoś tego nie zauważyłem szukając np. w czwrtek miejsca do
    > zaparkowania w okolicach Koszykowej. Miejsc do parkowania praktycznie
    > zero.

    Bo stoją zastawione przez mieszkańców płacących za to 8 groszy dziennie.
    Natomiast prawdą jest, że powszechną praktyką parkujących
    "nieabonamentowych" a dojeżdzających codziennie jest parkowanie na
    "nielegalu", gdyż jak stoisz 8 godzin na legalnym miejscu to mandat za
    niemanie bilecika jest prawie pewny, natomiast od straży miejskiej za
    nielegalne parkowanie to "dopust boży". Dlatego w pierwszej kolejności
    zapełniają się miejsca nielegalne;)

    --
    Shrek

  • 177. Data: 2020-01-13 08:30:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-01-12 o 21:06, Shrek pisze:

> [...]
    > niemanie bilecika jest prawie pewny, natomiast od straży miejskiej za
    > nielegalne parkowanie to "dopust boży". Dlatego w pierwszej kolejności

    Te "miejsca", to są np. trawniki, albo byłe trawniki, które po
    przetarciu szlaku przez pionierów, którzy parę razy zaparkują na
    zielonym ryzykując 1 promil prawdopodobieństwa otrzymania mandatu 50 zł.
    Po zniszczeniu trawnika samochodami i zamienieniu go w błotnisko można
    już najspokojniej parkować, bo za parkowanie na błocie w miejscu byłego
    trawnika nie należy się nawet mandat.

  • 178. Data: 2020-01-13 10:42:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie ma jakiegoś artykułu "parkowanie w miejscu nieprzeznaczonym"?

    -----

  • 179. Data: 2020-01-13 16:49:04
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 12 Jan 2020 21:06:10 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Bo stoją zastawione przez mieszkańców płacących za to 8 groszy dziennie.

    Niekoniecznie. Taka Hoża od Chałubińskiego do Marszałkowskiej w
    okolicach godziny 7-8 jest pusta. Podobnie przed Ministrstwem
    Infrastruktury. Miejsca zapełniają się po godzinie 8.00, a o 9.00 już
    jest wszystko zajęte. Uważasz że to mieszkańcy?

  • 180. Data: 2020-01-13 17:33:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2020 o 08:30, Poldek pisze:

> [...]
    > Po zniszczeniu trawnika samochodami i zamienieniu go w błotnisko można
    > już najspokojniej parkować, bo za parkowanie na błocie w miejscu byłego

    Również obręb skrzyżowania, albo tóż przed przejściem dla pieszych...
    Generalnie lepiej na zakazie niż na legalnym miejscy, gdyż za legalne
    grozi opłata za parkowanie bez kwita, za nielegalne co najwyżej mandat
    od innych służb - więc opłaca się bardziej po trawnikach parkować niż
    legalnie płacić.

    --
    Shrek