-
X-Received: by 10.49.104.83 with SMTP id gc19mr51911qeb.12.1381008996386; Sat, 05 Oct
2013 14:36:36 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.104.83 with SMTP id gc19mr51911qeb.12.1381008996386; Sat, 05 Oct
2013 14:36:36 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!i2no820187qav.0!new
s-out.google.com!9ni11763qaf.0!nntp.google.com!i2no820179qav.0!postnews.google.
com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 5 Oct 2013 14:36:36 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <n4v327yw9rbk$.1det16pxojnkr.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.6.240.15;
posting-account=NYbXUwoAAADIPU_wuvvda6A5THoPLw7M
NNTP-Posting-Host: 83.6.240.15
References: <2...@g...com>
<n4v327yw9rbk$.1det16pxojnkr.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia
From: m...@g...com
Injection-Date: Sat, 05 Oct 2013 21:36:36 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506490
[ ukryj nagłówki ]
Serdeczne dzięki za info.
Wychodząc od końca, czyli jaki efekt chcę uzyskać to można to opisać następująco:
Samochód jest bardzo twardy. Jadąc po nierównej drodze zawieszenie przenosi drgania
na nadwozie. Oczywiście nie ma tragedii, ale co ciekawe w porównaniu z przeciętnymi
niemieckimi autami klasy kompakt (np Opel Astra) - jest mniej komfortowy, a to
przecież Mercedes ;) więc oczekiwanie jest wyższe.
Oczywiście jeśli auto jedzie np po wyremontowanej drodze, to jest wspaniale, ale
większość dróg niestety taka nie jest.
Czyli podsumowując - chciałbym żeby amortyzatory były bardziej miękkie. Co do samych
sprężyn, to najchętniej bym je zostawił, bo przypuszczam że to bardziej amortyzator
jest odpowiedzialny za siłę tłumienia a nie sprężyna. W autach klasy wyższej - jeśli
jest system sterujący twardością zawieszenia, to wpływa on właśnie na amortyzator a
nie na sprężynę, więc jeśli mógłbym to zostawiłbym sprężyny jakie są.
Samochód miał fabrycznie wybraną opcję 486 - Sports suspension, czyli sportowe, albo
półsportowe zawieszenie. Moim celem jest pozbycie się tego sportowego zawieszenia,
lub modyfikacja tak aby było komfortowe. Samochodem nie szaleję, więc nie robię
żadnego użytku z tego że samochód jest twardy.
Byłbym ogromnie wdzięczny za dalsze wskazówki jak dojść do tego celu.
Pozdrawiam serdecznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.13 23:39 m...@g...com
- 06.10.13 01:20 Tomasz Pyra
- 08.10.13 20:54 m...@g...com
- 13.10.13 01:16 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11