eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAmortyzacja, komfortRe: Amortyzacja, komfort
  • Data: 2013-06-27 17:57:26
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 03:07:27 +0200, _Michał napisał(a):

    > On 6/9/2013 12:46 AM, k...@g...com wrote:
    >> W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
    >>> Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
    >>> dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
    >>> Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
    >>> twardosci - sa twarde i malo komfortowe.
    >>
    >> Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył)
    >> W zimie miałem 205/55/16
    >>
    >> Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca.
    >> Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za
    dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że
    spodziewam się takiej części...
    >>
    >> Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem
    byłby taki element tłumiący ;)
    >>
    >> Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ?
    >>
    >> Dzięki i pozdrawiam
    >> K.
    >>
    >
    > Nie ma takich rzeczy: tylko amortyzator + sprężyna oraz opona.
    > niby jest zawieszenie amortyzatora, ale ono już nie bardzo coś tłumi.

    Jest cały szereg takich części.
    Tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, uniballe, górne mocowania amortyzatora
    itp.

    Zawieszenie obojętnie jak sztywne i sportowe, jeżeli jest sprawne to nie
    wydaje z siebie żadnych dźwięków przy pokonywaniu nierówności.
    Dźwięki ma prawo wydawać opona, no albo w skrajnych przypadkach uderzenia
    podwoziem. Nie zawieszenie.

    Jakieś stuki-puki z zawieszenia najczęściej oznaczają właśnie wymęczone już
    elementy przenoszenia sił w zawieszeniu.
    Amortyzator, nawet uszkodzony raczej dźwięków nie wydaje - no chyba że już
    wyluzowany na boki.
    Czyli do sprawdzenia sworznie drążka kierowniczego i wahacza, wszystkie
    tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora (czasami stabilizator pod nimi jest
    już wytarty) i gumy w gónych mocowaniach amortyzatora.
    W dalszej kolejności poduszki mocowania silnika i jak są to poduszki
    mocowania ramy pod silnikiem.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: