-
Data: 2013-06-27 17:57:26
Temat: Re: Amortyzacja, komfort
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 27 Jun 2013 03:07:27 +0200, _Michał napisał(a):
> On 6/9/2013 12:46 AM, k...@g...com wrote:
>> W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
>>> Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
>>> dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
>>> Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
>>> twardosci - sa twarde i malo komfortowe.
>>
>> Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył)
>> W zimie miałem 205/55/16
>>
>> Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca.
>> Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za
dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że
spodziewam się takiej części...
>>
>> Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem
byłby taki element tłumiący ;)
>>
>> Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ?
>>
>> Dzięki i pozdrawiam
>> K.
>>
>
> Nie ma takich rzeczy: tylko amortyzator + sprężyna oraz opona.
> niby jest zawieszenie amortyzatora, ale ono już nie bardzo coś tłumi.
Jest cały szereg takich części.
Tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, uniballe, górne mocowania amortyzatora
itp.
Zawieszenie obojętnie jak sztywne i sportowe, jeżeli jest sprawne to nie
wydaje z siebie żadnych dźwięków przy pokonywaniu nierówności.
Dźwięki ma prawo wydawać opona, no albo w skrajnych przypadkach uderzenia
podwoziem. Nie zawieszenie.
Jakieś stuki-puki z zawieszenia najczęściej oznaczają właśnie wymęczone już
elementy przenoszenia sił w zawieszeniu.
Amortyzator, nawet uszkodzony raczej dźwięków nie wydaje - no chyba że już
wyluzowany na boki.
Czyli do sprawdzenia sworznie drążka kierowniczego i wahacza, wszystkie
tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora (czasami stabilizator pod nimi jest
już wytarty) i gumy w gónych mocowaniach amortyzatora.
W dalszej kolejności poduszki mocowania silnika i jak są to poduszki
mocowania ramy pod silnikiem.
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=