  • 11. Data: 2010-03-22 08:35:44
    Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ho6d9u$9qn$1@news.dialog.net.pl...
    >W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:

    > Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci
    > kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc.

    Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.

  • 12. Data: 2010-03-22 10:13:01
    Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
    the_foe <t...@w...pl> napisał(a):

    > hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.

    O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
    jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim
    momencie?

    pzdr.
    --
    Tomasz bla Fortuna
    jid: bla(at)af.gliwice.pl

  • 13. Data: 2010-03-22 10:17:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    the_foe <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]

    O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
    jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim

    Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie
    zużywa.
    Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2010-03-22 11:01:06
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    yabba pisze:
    (...)
    > Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie
    > zużywa.
    > Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki.

    Nie pamiętam jak było z Ładami, ale w części Polonezów jak najbardziej
    - to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane
    fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę.

  • 15. Data: 2010-03-22 11:35:52
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    daxus pisze:

    > To się nazywa kupić auto z silnikiem na miarę buhahahaha w obecnej
    > ofercie na rynku.
    > Trza było nie brać samochodu na który kogoś nie stać.

    no ale to nie kupującego wina że producent wymyślił takie gówno.

    pozdrawiam
    mario

  • 16. Data: 2010-03-22 11:44:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zgasić silnik.

    A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej
    blokada?

  • 17. Data: 2010-03-22 11:54:59
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:

    > Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.

    a czemu? zmieniajac bieg na wyzszy robisz to z wysokich obrotow
    poprzedniego biegu gdzie predkosc jezdna jesta taka sama jak dla biegu
    docelowego przy niskich obrotach. Samochod jedze plynnie i nie sposob
    sie tu pomylic. Przy zmianie na nizszym odwrotnie - najpierw hamujemy
    zmmniejszeniem przepustnicy az obroty spadna do malej wartosci i
    wrzucamy nizszy bieg - obroty same wzrosna do bezpiecznego poziomu
    (hamowanie silnikiem).
    Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic
    wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
    wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna
    straci przyczepnosc.

    --
    the_foe

  • 18. Data: 2010-03-22 11:57:07
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

> [...]
    >>> 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
    > A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej

    Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w
    korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
    Sumasumarum nie opłaca się i tak. Chyba ze naprawde długo mamy stać. Innego
    sensu ograniczania paliwa w ruchu drogowym na biegu jałowym nie widzę

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 19. Data: 2010-03-22 12:04:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w
    > korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.

    Jest potrzebne. Brak blokady tez bylby przydatny.

  • 20. Data: 2010-03-22 12:07:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
    > wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci

    Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".