  • 21. Data: 2010-03-22 12:11:45
    Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest potrzebne.

    Wspomaganie stania?;-)

    > Brak blokady tez bylby przydatny.

    Kierownica się nie blokuje po wyłączeniu silnika.

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2010-03-22 12:30:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    Ghost wrote:

    >Wspomaganie stania?;-)

    Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.

  • 23. Data: 2010-03-22 13:00:16
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
    > Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

    czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.
    Jesli chialbys dolaczyc wygaszony/odlaczony silnik musisz zdbac o
    porownywalna predkosc obrotowa kol i silnika (po przelozeniu). Przy
    normalnej jezdzie nie posob sie pomylic bo dana predkosc wynika z tego
    wlasnie co robisz (bieg przepustnica hamulec). Ja nawet nie znam
    charakterystyki danego biegu (np. maksymalna/minimalna predkosc) bo mi
    to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie
    uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.

    --
    the_foe

  • 24. Data: 2010-03-22 13:28:23
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.03.2010 the_foe <t...@w...pl> napisał/a:

    > czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.

    Czemu? Bardzo często jadę 1-2-3-5 po prostu chcę utrzymać prędkość
    uzyskaną na 3 więc mi 4 do niczego nie potrzebna. Z redukcją to
    już w ogóle często przed zakrętem jest to hamowanie silnikiem 5-3,
    przed samym zakrętem 2 na wychodzący, 3 na końcówce wyjścia.
    Dużo zalezy od elastyczności silnika i terenu oczywiście, ale
    z dużym zapasem mocy, lekkie auto, na nizinie i 5 biegów to w
    wielu przypadkach o 2 za dużo :)

    > to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie
    > uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.

    Moja szkoła nauki ruszania: jedynka i rusz bez dotykania gazu - jałowe+samo
    sprzęgło, jak opanujesz, to to samo na dwójce. Jak to opanujesz to z gazem
    jest 100x łatwiej :) Jeszcze nie spotkałem wtyskowca ze sprawnym krokowcem
    którego na płaskim bym nie ruszył z ostatniego biegu bez gazu, czasami
    trzeba lekko zabujać :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 25. Data: 2010-03-22 13:44:03
    Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:01:06 +0100
    Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > yabba pisze:
    > (...)
    >
    > Nie pamiętam jak było z Ładami, ale w części Polonezów jak najbardziej
    > - to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane
    > fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę.

    Kojarzycie może czy ford fiesta 1.1 z 93 roku (rok produkcji) ma coś
    takiego?

    Gaźniki bez tego dupsa będą "ciągnięte przez koła" ssać więcej paliwa,
    niż gdyby silnik był wysprzęglony?

    Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi,
    --
    Tomasz bla Fortuna
    jid: bla(at)af.gliwice.pl

  • 26. Data: 2010-03-22 14:03:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czytac umiesz?

    Kultury Cie nie nauczali?

    > przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.

    I tu jest oczywista nieprawda. Ale cytujac: "mozna sie pomylic wrzucajac za
    niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
    wysprzeglajac zbyt szybko" - to wez teraz sytuacje z "lub".

  • 27. Data: 2010-03-22 14:08:29
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.

    Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, że włączony silnik wspomaga zużycie,
    a wyłączony nie.

    --
    Bydlę

  • 28. Data: 2010-03-22 15:38:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > co na najgorsze jej blokada?

    jaka blokada?
    od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy?

  • 29. Data: 2010-03-22 15:48:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > jaka blokada?
    > od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy?

    Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli.

  • 30. Data: 2010-03-22 15:50:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    >Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, że włączony silnik wspomaga zużycie, a
    >wyłączony nie.

    Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze
    dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac.