-
21. Data: 2010-03-22 12:11:45
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: Bydlę <b...@b...com>
Ghost wrote:
>
> Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:ho7ieo$m99$1@news.onet.pl...
>
>> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
>> news:ho7hoh$bu7$1@mx1.internetia.pl...
>>
>>> Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>>> news:ho65bk$1m8$1@news.onet.pl...
>>>
>>>> Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
>>>> news:ho655d$pq$1@news.onet.pl...
>>>>
>>>>> Witam
>>>>> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
>>>>> jałowym.
>>>>> Moje pomysły:
>>>>> 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
>>>>> 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
>>>>> Pozdrawiam
>>>>
>>>> Zgasić silnik.
>>>
>>> A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze
>>> jej blokada?
>>
>>
>> Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
>> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
>
>
> Jest potrzebne.
Wspomaganie stania?;-)
> Brak blokady tez bylby przydatny.
Kierownica się nie blokuje po wyłączeniu silnika.
--
Bydlę
-
22. Data: 2010-03-22 12:30:54
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
news:ho7j9i$pkb$1@cougar.axelspringer.pl...
Ghost wrote:
>
> >> Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
> >> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
>
>
> > Jest potrzebne.
>Wspomaganie stania?;-)
Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.
-
23. Data: 2010-03-22 13:00:16
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
> Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".
czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.
Jesli chialbys dolaczyc wygaszony/odlaczony silnik musisz zdbac o
porownywalna predkosc obrotowa kol i silnika (po przelozeniu). Przy
normalnej jezdzie nie posob sie pomylic bo dana predkosc wynika z tego
wlasnie co robisz (bieg przepustnica hamulec). Ja nawet nie znam
charakterystyki danego biegu (np. maksymalna/minimalna predkosc) bo mi
to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie
uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.
--
the_foe
-
24. Data: 2010-03-22 13:28:23
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 22.03.2010 the_foe <t...@w...pl> napisał/a:
> W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
>> Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".
>
> czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.
Czemu? Bardzo często jadę 1-2-3-5 po prostu chcę utrzymać prędkość
uzyskaną na 3 więc mi 4 do niczego nie potrzebna. Z redukcją to
już w ogóle często przed zakrętem jest to hamowanie silnikiem 5-3,
przed samym zakrętem 2 na wychodzący, 3 na końcówce wyjścia.
Dużo zalezy od elastyczności silnika i terenu oczywiście, ale
z dużym zapasem mocy, lekkie auto, na nizinie i 5 biegów to w
wielu przypadkach o 2 za dużo :)
> to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie
> uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.
Moja szkoła nauki ruszania: jedynka i rusz bez dotykania gazu - jałowe+samo
sprzęgło, jak opanujesz, to to samo na dwójce. Jak to opanujesz to z gazem
jest 100x łatwiej :) Jeszcze nie spotkałem wtyskowca ze sprawnym krokowcem
którego na płaskim bym nie ruszył z ostatniego biegu bez gazu, czasami
trzeba lekko zabujać :)
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
25. Data: 2010-03-22 13:44:03
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>
Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:01:06 +0100
Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> napisał(a):
> yabba pisze:
> (...)
> > Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też
> > nie zużywa.
> > Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki.
>
> Nie pamiętam jak było z Ładami, ale w części Polonezów jak najbardziej
> - to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane
> fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę.
>
Kojarzycie może czy ford fiesta 1.1 z 93 roku (rok produkcji) ma coś
takiego?
Gaźniki bez tego dupsa będą "ciągnięte przez koła" ssać więcej paliwa,
niż gdyby silnik był wysprzęglony?
Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi,
--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl
pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu
www: http://bla.thera.be
-
26. Data: 2010-03-22 14:03:14
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ho7m4d$uc1$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
>> Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".
>
> czytac umiesz?
Kultury Cie nie nauczali?
> przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.
I tu jest oczywista nieprawda. Ale cytujac: "mozna sie pomylic wrzucajac za
niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
wysprzeglajac zbyt szybko" - to wez teraz sytuacje z "lub".
-
27. Data: 2010-03-22 14:08:29
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: Bydlę <b...@b...com>
Ghost wrote:
>
> Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> news:ho7j9i$pkb$1@cougar.axelspringer.pl...
> Ghost wrote:
> >
>
>> >> Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
>> >> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
>
> >
> >
>
>> > Jest potrzebne.
>
>
>> Wspomaganie stania?;-)
>
>
> Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.
Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, że włączony silnik wspomaga zużycie,
a wyłączony nie.
--
Bydlę
-
28. Data: 2010-03-22 15:38:57
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "szerszen" <s...@t...pl>
Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
news:ho7hoh$bu7$1@mx1.internetia.pl...
> co na najgorsze jej blokada?
jaka blokada?
od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy?
-
29. Data: 2010-03-22 15:48:49
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
news:ho7vm1$bjj$1@news.task.gda.pl...
>
> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
> news:ho7hoh$bu7$1@mx1.internetia.pl...
>
>> co na najgorsze jej blokada?
>
> jaka blokada?
> od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy?
Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli.
-
30. Data: 2010-03-22 15:50:49
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
news:ho7q4f$4hi$1@cougar.axelspringer.pl...
Ghost wrote:
>
> Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> news:ho7j9i$pkb$1@cougar.axelspringer.pl...
> Ghost wrote:
> >
>
>>> >> Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej
>>> >> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
>
>>> > Jest potrzebne.
>
>
>>> Wspomaganie stania?;-)
>
>
>> Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania.
>Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, że włączony silnik wspomaga zużycie, a
>wyłączony nie.
Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze
dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac.