eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlusy (aluminiowe felgi)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 41. Data: 2019-02-23 12:19:26
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 11:36, Trybun pisze:
    > W dniu 2019-02-23 o 09:48, Cavallino pisze:
    >> W dniu 23-02-2019 o 09:20, Trybun pisze:
    >>
    >>> Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej
    >>> szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na
    >>> monstrualnych alusach.
    >>
    >> Nie sposób się nie zgodzić.
    >> Totalnie nie rozumiem wiejskiego tuningu, maksymalizującego wielkość
    >> felgi i minimalizującego prześwit.
    >> Przy okazji drastycznie pogarszając możliwości auta i jego właściwości
    >> jezdne, w każdym miejscu poza torem.
    >>
    >> Wszystko musi mieć swoje granice.
    >>
    >
    > Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił"
    > obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do auta
    > klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o ładnym
    > wyglądzie.. popieprzony celebryta.
    >
    Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on
    garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.
    T.


  • 42. Data: 2019-02-24 13:35:58
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-23 o 12:13, T. pisze:
    > W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
    >> W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
    >>> W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
    >>>
    >>>> Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
    >>>> drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
    >>> W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze
    >>> pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
    >>> W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele
    >>> samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
    >>> Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta
    >>> samochodu na standardowych stalowych ;)
    >>> To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.
    >>>
    >>>
    >>
    >> No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
    >> okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w
    >> takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort.,
    >> szczególnie to ostatnie..
    >>
    >
    > Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
    > T.


    Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?


  • 43. Data: 2019-02-24 13:36:59
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-23 o 12:19, T. pisze:
    > W dniu 2019-02-23 o 11:36, Trybun pisze:
    >>
    >>>
    >>
    >> Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił"
    >> obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do
    >> auta klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o
    >> ładnym wyglądzie.. popieprzony celebryta.
    >>
    > Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on
    > garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.
    > T.


    Podoba mi się to autko, tylko nie oddawać nigdy w ręce jakiegoś
    celebryty, bo taki nawet ten nikczemny prześwit i tak by próbował
    jeszcze zmniejszyć.


  • 44. Data: 2019-02-24 15:45:10
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-24 o 13:35, Trybun pisze:

    >>> No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
    >>> okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w
    >>> takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort.,
    >>> szczególnie to ostatnie..
    >>>
    >>
    >> Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
    >> T.
    >
    > Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?

    Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.


    Pozdrawiam


  • 45. Data: 2019-02-24 15:48:09
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    >> Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?
    >
    > Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.

    I od ilości tego materiału.

    MSPANC


  • 46. Data: 2019-02-24 22:55:07
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 09:20, Trybun pisze:

    > Czyli jak dla Ciebie głównym motywem jest brak odpowiednich stalowych
    > zamienników.

    Zgadza się w przypadku zimówek. Aluminiowe zimą/po zimie 2x
    roztrzaskałem na dziurach. Niby Państwo refunduje zakup ale kłopot z tym
    jest bardzo duży.


    > Swoją drogą ciekawe dlaczego producenci stalówek tak słabo
    > się starają w kwestii ich wyglądu..

    Pewnie po to by kierowcy mieli wybór: tanio i brzydko vs drogo,
    awaryjnie, ale ładnie.

    > Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej
    > szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na
    > monstrualnych alusach.

    Też mi się to nie podoba. Ciekawiej jest gdy własnym sumptem właściciel
    obniża zawieszenie tak, że górna część kół wchodzi niemalże w nadkole.
    Wygląda to jak awaria zawieszenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 47. Data: 2019-02-24 23:00:12
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 12:19, T. pisze:

    >>
    > Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on
    > garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.

    Kiedyś pisałem o tym. Mój kolega kiedyś kupił sobie jakąś fabrycznie
    niską Hondę i zawisł na progu. Uszkodził to i owo. Tradycyjnie zwrócił
    się po kasę do zarządcy drogi. Powstała wojna na normy. Zarządca
    twierdzi, że wykonał garb zgodnie z ISO, a kierowca, że kupił auto
    zgodne z ISO. ISO kierowcy jest zawsze gorsze od ISO urzędu. No chyba,
    że ma dużo samozaparcia i będzie latami po sądach się włóczył aż się
    sprawa przedawni więc też niczego nie uzyska.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 48. Data: 2019-02-25 21:11:55
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
    > W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:

    > No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
    > okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
    > parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
    > ostatnie..

    https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wply
    waja-na-komfort-jazdy

    co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola,
    ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe,
    Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w
    I - moment bezwladnosci
    w - predkosc katowa

    czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy
    predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie...


    w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie






  • 49. Data: 2019-02-26 09:41:38
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: p...@g...com

    16tka to chyba max jesli idzie o stalowe do B7 wiec alu od 17tki wzwyz jest przymusem
    i to samo vw zrobilo w B8

    215/60 R16 95V
    215/55 R17 94W
    235/45 R18 94W
    235/40 R19 96W


  • 50. Data: 2019-02-27 09:48:13
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-25 o 21:11, WS pisze:
    > On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
    >> W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
    >> No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
    >> okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
    >> parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
    >> ostatnie..
    > https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wply
    waja-na-komfort-jazdy
    >
    > co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola,
    ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe,
    > Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w
    > I - moment bezwladnosci
    > w - predkosc katowa
    >
    > czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy
    predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie...
    >
    >
    > w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie
    >
    >
    >
    >
    >

    Wielce prawdopodobne że tylko chce się widzieć różnicę..

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: