-
41. Data: 2019-02-23 12:19:26
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-02-23 o 11:36, Trybun pisze:
> W dniu 2019-02-23 o 09:48, Cavallino pisze:
>> W dniu 23-02-2019 o 09:20, Trybun pisze:
>>
>>> Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej
>>> szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na
>>> monstrualnych alusach.
>>
>> Nie sposób się nie zgodzić.
>> Totalnie nie rozumiem wiejskiego tuningu, maksymalizującego wielkość
>> felgi i minimalizującego prześwit.
>> Przy okazji drastycznie pogarszając możliwości auta i jego właściwości
>> jezdne, w każdym miejscu poza torem.
>>
>> Wszystko musi mieć swoje granice.
>>
>
> Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił"
> obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do auta
> klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o ładnym
> wyglądzie.. popieprzony celebryta.
>
Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on
garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.
T.
-
42. Data: 2019-02-24 13:35:58
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2019-02-23 o 12:13, T. pisze:
> W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
>> W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
>>> W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
>>>
>>>> Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
>>>> drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
>>> W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze
>>> pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
>>> W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele
>>> samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
>>> Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta
>>> samochodu na standardowych stalowych ;)
>>> To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.
>>>
>>>
>>
>> No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
>> okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w
>> takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort.,
>> szczególnie to ostatnie..
>>
>
> Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
> T.
Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?
-
43. Data: 2019-02-24 13:36:59
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2019-02-23 o 12:19, T. pisze:
> W dniu 2019-02-23 o 11:36, Trybun pisze:
>>
>>>
>>
>> Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił"
>> obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do
>> auta klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o
>> ładnym wyglądzie.. popieprzony celebryta.
>>
> Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on
> garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.
> T.
Podoba mi się to autko, tylko nie oddawać nigdy w ręce jakiegoś
celebryty, bo taki nawet ten nikczemny prześwit i tak by próbował
jeszcze zmniejszyć.
-
44. Data: 2019-02-24 15:45:10
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-02-24 o 13:35, Trybun pisze:
>>> No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
>>> okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w
>>> takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort.,
>>> szczególnie to ostatnie..
>>>
>>
>> Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
>> T.
>
> Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?
Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.
Pozdrawiam
-
45. Data: 2019-02-24 15:48:09
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
>> Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?
>
> Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.
I od ilości tego materiału.
MSPANC
-
46. Data: 2019-02-24 22:55:07
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2019-02-23 o 09:20, Trybun pisze:
> Czyli jak dla Ciebie głównym motywem jest brak odpowiednich stalowych
> zamienników.
Zgadza się w przypadku zimówek. Aluminiowe zimą/po zimie 2x
roztrzaskałem na dziurach. Niby Państwo refunduje zakup ale kłopot z tym
jest bardzo duży.
> Swoją drogą ciekawe dlaczego producenci stalówek tak słabo
> się starają w kwestii ich wyglądu..
Pewnie po to by kierowcy mieli wybór: tanio i brzydko vs drogo,
awaryjnie, ale ładnie.
> Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej
> szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na
> monstrualnych alusach.
Też mi się to nie podoba. Ciekawiej jest gdy własnym sumptem właściciel
obniża zawieszenie tak, że górna część kół wchodzi niemalże w nadkole.
Wygląda to jak awaria zawieszenia.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
47. Data: 2019-02-24 23:00:12
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2019-02-23 o 12:19, T. pisze:
>>
> Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on
> garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.
Kiedyś pisałem o tym. Mój kolega kiedyś kupił sobie jakąś fabrycznie
niską Hondę i zawisł na progu. Uszkodził to i owo. Tradycyjnie zwrócił
się po kasę do zarządcy drogi. Powstała wojna na normy. Zarządca
twierdzi, że wykonał garb zgodnie z ISO, a kierowca, że kupił auto
zgodne z ISO. ISO kierowcy jest zawsze gorsze od ISO urzędu. No chyba,
że ma dużo samozaparcia i będzie latami po sądach się włóczył aż się
sprawa przedawni więc też niczego nie uzyska.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
48. Data: 2019-02-25 21:11:55
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: WS <L...@c...pl>
On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
> W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
> No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
> okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
> parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
> ostatnie..
https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wply
waja-na-komfort-jazdy
co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola,
ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe,
Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w
I - moment bezwladnosci
w - predkosc katowa
czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy
predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie...
w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie
-
49. Data: 2019-02-26 09:41:38
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: p...@g...com
16tka to chyba max jesli idzie o stalowe do B7 wiec alu od 17tki wzwyz jest przymusem
i to samo vw zrobilo w B8
215/60 R16 95V
215/55 R17 94W
235/45 R18 94W
235/40 R19 96W
-
50. Data: 2019-02-27 09:48:13
Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2019-02-25 o 21:11, WS pisze:
> On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
>> W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
>> No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
>> okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
>> parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
>> ostatnie..
> https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wply
waja-na-komfort-jazdy
>
> co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola,
ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe,
> Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w
> I - moment bezwladnosci
> w - predkosc katowa
>
> czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy
predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie...
>
>
> w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie
>
>
>
>
>
Wielce prawdopodobne że tylko chce się widzieć różnicę..