  • 1. Data: 2009-02-15 15:11:24
    Temat: Altium - RĘCEOPADAJĄ !!
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Malowanie schematu - może być , ale do tego wystarczy mi ołówek i kartka papieru.
    Jak maluję schemat , to od razu podaję wartość elementu (taki mam zwyczaj) , ale
    czasami zdarza się że raz napiszę 100n , a raz 100nF. Footprintów z reguły nie
    podaję od razu , zostawiam to na koniec..

    Aby wyłapać niekonsekwencje w oznaczaniu wartości robię Bill of Materials , wtedy
    od razu powinienem mieć wyświetlone pogrupowane wartości. Cały dzień spędziłem
    aby sobie to poustawiać tak jak chcę (patrz poprzedni wątek dot. Altium).
    W życiu bym nie wpadł na to , że żądane parametry do grupowania można przeciągać
    z All Columns do Grouped Columns. Gdyby przy każdym parametrze w All Columns był
    obok Checkbox'a (Show) jeszcze RadioButton (Group) , sprawa byłaby intuicyjna.
    Jakbym nie znalazł odpowiedniego opisu na stronie Altium , to do dzisiaj bym nie
    wiedział jak to zrobić. To nie koniec ... A przypuśćmy , że chcę sobie teraz to
    wydrukować. Patrzę , jest guzik export czyli sprawa będzie prosta bo są różne
    formaty. Jest Excell !! I co ? DUPA BLADA .. , nie ma kolumny Value w/g czego
    chciałem pogrupować elementy. Szkoda , że nie da się exportować do PDF'a...
    He , he , da się .. ale qrva jak.. trzeba kliknąć prawym klawiszem myszy ,
    wybrać Report i z tego okna ponownie wybrać Export. CZY KTOŚ MI POWIE , ŻE TO
    JEST LOGICZNE I INTUICYJNIE WYCZUWALNE !!??

    No dobra , teraz dopiero się zacznie ... QRVA , szlag może trafić !!!
    Teraz wypadałoby zrobić poprawki w całym projekcie (np. 100n na 100nF).
    Robię krok po kroku w/g dokumentu TU0115.PDF , zaznaczam jeden kondzior o
    wartości 100nF , uruchamiam Find Similar Objects , ustawiam Value na "Same" ,
    zasięg działania na "Open Documents" , uprzednio otwierając wszystkie sheety
    projektu i jazda... TOTALNE GÓWNO !!! Wyłapuje kondziory o wartości 100nF , ale
    tylko z bieżącego dokumentu. Tak pokazuje Object Inspector. Fakt , że to
    ciulstwo wogóle nie działa to jedno , a drugie to CHORYM JEST konieczność
    otwierania wszystkich dokumentów , aby robić globalną edycję. Zasięg znajdowania
    powinien również mieć opcję All Project Documents.. Ale nieważne .. , bo i tak
    nie działa.. Pierdolę ... , robię poprawki dokument po dokumencie...

    Przypisanie footprintów.. Problem jak wyżej , próbuję innej metody ,
    opisanej w TU0115.PDF , a mianowicie Tools=>Parameter Manager. Wyświetla się
    kupa kolumn z parametrami które gówno kogo obchodzą , ale oczywiście parametru
    Footprint nie ma.

    Na OrCadzie (tym DOS'owym) , powyższe powinno mi zająć 10-15min. , a ja się
    z takimi duperelami pierdolę drugi dzień..

    Co o tym sądzicie ??

    MH

  • 2. Data: 2009-02-15 16:47:02
    Temat: Re: Altium - RĘCEOPADAJĄ !!
    Od: mt <m...@m...pl>

    Faktem jest ze ORCAD i ALTIUM to 2 rozne pary kaloszy i poprostu musisz
    sie przyzwyczaic i czytac dokumentacje.

  • 3. Data: 2009-02-15 17:01:10
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Normalnie to MH napisał by nowy program sterujący w visual jakimś i podpiął
    do tego programy wykonawcze z fabrycznego alt..., bo potrafi to lepiej od
    tego co stary program pisał. Zajęło by to najwyżej miesiąc i po problemie.

  • 4. Data: 2009-02-15 19:45:33
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Ale trochę nie rozumiem, to po co się kolega męczy...kolega sobie pracuje w
    orcadzie, albo tam innym eagle i po problemie.
    Ja tam osobiście w orcadzie też robiłem (jakieś 20 lat temu) , dzisiaj
    trudno mi sobie wyobrazić zrobienie czegoś innym softem niż Altium, no ale
    ja to zboczony jestem, i lubie mieć
    mozliwość podpięcia projektu do SolidWorks, albo tam inne duperele w stylu
    dynamicznej współpracy z bibliotekami itp itp...

    pozdr.

  • 5. Data: 2009-02-15 20:05:03
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    MH wrote:
    > CZY KTOŚ MI POWIE , ŻE TO
    > JEST LOGICZNE I INTUICYJNIE WYCZUWALNE !!??

    Jest. Nie biadol - to naprawde dobry soft. A ze nie masz z nim _zadnego_
    doswiadczenia ani nie przeczytales nic, ani na kursach nie byles - to
    masz rezultat. Z czasem przejdzie ;-)

    > Przypisanie footprintów.. Problem jak wyżej , próbuję innej metody ,
    > opisanej w TU0115.PDF , a mianowicie Tools=>Parameter Manager.

    Wyswietl se tabelke 'Edit all objects', posortuj jak chcesz, uzyc
    'inteligent paste' i po ptokach.

    > Wyświetla się
    > kupa kolumn z parametrami które gówno kogo obchodzą , ale oczywiście parametru
    > Footprint nie ma.

    Jak czytam Twoje posty, to mam wrazenie ze czesc rzeczy chcesz robic od
    'dupy strony'. Po co? Wiem... przyzwyczajenia z Orcada ;-(

    j.w. - marudzisz, ale Ci przejdzie ;-)

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-02-15 20:12:12
    Od: "tzurek" <t...@p...onet.pl>

    Find Similar Object / na dole jest do wyboru Open Documents ...........moze
    tak ??
    Nie ma co sie nerwować.

    Podobnie mam z AutoCad'em, nawet najmniejsze duperele rysuje w AutoCad lub
    jakims darmowym np "progeCAD 2008 Smart! ENG" :) .

  • 7. Data: 2009-02-15 21:11:57
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Faktem jest ze ORCAD i ALTIUM to 2 rozne pary kaloszy

    To poniekąd oczywiste

    > i poprostu musisz
    > sie przyzwyczaic i czytac dokumentacje.

    Tak jak napisałem w głównym wątku , czytałem dokumentację i zgodnie z nią
    postępowałem. Więc do czego mam się przyzwyczajać ?? Do czegoś co nie działa ?

    MH

  • 8. Data: 2009-02-15 21:21:16
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    > tego co stary program pisał. Zajęło by to najwyżej miesiąc i po problemie.

    I to tyle co wt ma do powiedzenia w przedmiotowym temacie ?? Sarkastyczną
    odpowiedź należy więc tłumaczyć jako pełną akceptację problemów szczegółowo
    przeze mnie opisanych. Kontragumentów nie zauważyłem. Czyżby ... siła reklamy ?!
    Jeżeli tak , to wiadomo dlaczego handlowiec musi więcej zarabiać od inżyniera.
    Temu drugiemu można wszystko wmówić ...

    MH

  • 9. Data: 2009-02-15 21:26:09
    Temat: Altium a Allegro - automatyka
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > reklamy ?!
    > Jeżeli tak , to wiadomo dlaczego handlowiec musi więcej zarabiać od

    Skoro przy Altium - to jak on się spisuje w zakresie autorozkładania
    elementów
    i autoroutera? Czy to jest praktycznie używalne czy tylko marketing....

    Czy ktoś wie czy Allegro jest w tym lepsze?

    zbyszek

  • 10. Data: 2009-02-15 21:30:39
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Ale trochę nie rozumiem, to po co się kolega męczy...kolega sobie pracuje w
    > orcadzie, albo tam innym eagle i po problemie.

    Eagle'a nie znam , na Orcadzie (DOS'owym) robię od 15 lat.. I nie są to duperele ,
    PCB 2/4/6 warstwowe. Obecnie robię projekt z wykorzystaniem BGA. "Nowoczesne"
    systemy CAD mają dobre biblioteki i dość dobry Fanout.. Dlatego teraz się męczę
    przy gównianych problemach.

    > Ja tam osobiście w orcadzie też robiłem (jakieś 20 lat temu) , dzisiaj
    > trudno mi sobie wyobrazić zrobienie czegoś innym softem niż Altium,

    Czyżby szczegółowo opisane przeze mnie problemy nie były prawdą ??

    MH