  • Data: 2011-07-24 23:39:47
    Temat: Re: Alternatywnie z Poznania do Gorzowa
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej [Gawronik] Gawroński" <m...@w...pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:0...@n...onet.pl
    > Uuuu... :( A jak wygląda DW159 i DW158 - podobnie jak DW199?

    DW158 i 159 są w porządku. Śmiało można je polecić. Sam często korzystam z
    objazdu DK3 od Skwierzyny do Gorzowa, jadąc właśnie przez Santok. Kilometrów
    wychodzi kilka więcej, a czasowo potrafi być o wiele lepiej. Ponadto w
    Santoku przed wiaduktem można skręcić w lewo i pojechać do Gorzowa nowo
    wyremontowaną drogą lokalną przez Czechów (na mapach słabo zaznaczona, ale
    da się jechać mimo że miejscami jest wąsko). Wyjeżdżamy w Gorzowie na
    rondzie santockim i z niego kierujemy się w lewo trasą "średnicową" aby
    wyjechać po 4 km na S3 (już za tymi dwoma rondami).

    > O DW199 myślałem z tego względu, że często lepiej pojechać jakąś
    > boczną/gorszą
    > drogą (jak np. wspominana DW160), ale ze mniej-więcej stałą prędkością
    > (np. ok.
    > 90km/h), niż z pozoru lepszą, ale o dużym ruchu, gdzie utrzymanie średniej
    > powyżej 60km/h graniczy z cudem.

    Na DW199 raczej średnia wyniesie około 40km/h :( Co prawda jechałem tam z
    dwa lata temu, ale sądzę że stan drogi raczej się pogorszył niż polepszył.

    > Rozważałem jeszcze wariant z DK24 do Skwierzyny, potem kawałek DK3 i dalej
    > DK24
    > aż do DK22 i potem w górę DK22 na S3 za rondami. Trochę się nadkłada, ale
    > unika
    > się wlotu do Gorzowa przez DK3.

    To w sumie też dobra opcja. DK24 od skrzyżowania z DK3 za Skwierzyną jest
    praktycznie pusta, na DK22 też jest spokój do Gorzowa.

    > No mniej-więcej - Stepnicę zostawię trochę z boku. Droga trochę wąska i
    > nie za
    > specjalnie równa, ale szybciej tamtędy do Wolina, niż DK3 przez Babigoszcz
    > Przybiernów się tłuc.
    > BTW, jeżeli DW199 nie wygląda gorzej niż właśnie ta dróżka na Stepnicę
    > albo nie
    > jest dużo gorsza od DW160, to chyba zaryzykuję DW199 :)

    Szczerze mówiąc nigdy nie korzystałem z tzw. "trasy turystycznej" nad morze.
    Jednak DW160 jest na pewno o wiele lepsza niż DW199.

    Reasumując masz dwie sensowne opcje:

    1) DW160 -> Gorzyń -> DK24 ->DK22 ->S3
    2) DW160 -> Gorzyń -> DK24 -> DW159 ->DW158 -> Santok -> Czechów ->
    Gorzów -> wjazd na S3 na węźle Zakanale.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski