  • 31. Data: 2020-04-27 17:03:19
    Temat: Re: Alternatywne tusze do drukarek - aktualizacja
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 20:07, Adam pisze:

    > Tusz stały, drukarki "kredkowe" lub "parafinowe".

    Świetne wydruki te drukarki produkują chociaż nie wiem czy to jeszcze
    ktoś ich używa bo były dość upierdliwe w użyciu ze względu na
    nagrzewanie, do 20 minut trzeba było czekać żeby coś wydrukować.

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2020-04-27 17:25:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A po jednym nieudanym zakupie mozna sie przeprosic z oryginalami.

    przy 2-4 krotności ceny - testowałbym dalej zamiennik:D

    > No i ciagle mamy kwestie HP kontra reszta swiata - toner do HP drogi,
    > ale zawiera walek.

    nie tylko HP ma wałek OPC w kasecie.
    co to w ogóle za przewaga
    > Walek w Brotherze wytrzymuje 20 tys stron. Albo i nie.
    l2552 ma 12k stron żywotności a mam u jednego z klientów drukarkę która
    dobija do bodaj 30 czy 35k na fabrycznym bębnie i ma idealne wydruki.

    > Cartridge do HP zawiera glowice, inne drukarki maja glowice osobną, ale
    Canon, Lexmark,
    > jak zaschnie ...  to drukarka do wyrzucenia.

    generalnie tak ALE:
    z Epsonami mam najgorsze doświadczenia ale mam też Brothery które
    dobijają już chyba do dekady i dalej jadą na tej jednej nieszczęsnej
    głowicy:)
    Kup brothera jak się upierasz na atrament i masz temat z bańki.

  • 33. Data: 2020-04-27 17:30:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-27 o 16:26, J.F. pisze:

    >Wcale nie, jest 'ink' i 'solid ink', czyli atrament i tusz.

    Raczej
    https://en.wikipedia.org/wiki/India_ink

    Co ciekawe - Niemcy zaliczaja do atramentow
    https://de.wikipedia.org/wiki/Tinte#Tusche

    Albo ... atrament zaliczaja to tuszy :-)

    J.

  • 34. Data: 2020-04-27 17:57:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Świetne wydruki te drukarki produkują chociaż nie wiem czy to jeszcze
    >ktoś ich używa bo były dość upierdliwe w użyciu ze względu na
    >nagrzewanie, do 20 minut trzeba było czekać żeby coś wydrukować.

    Chyba juz nikt nie produkuje - z rok temu szukalem.
    Ale tusze do nich ciagle sa. A moze to atramenty :-)

    J.

  • 35. Data: 2020-04-28 07:31:06
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 17:03, Janusz pisze:

    > Świetne wydruki te drukarki produkują chociaż nie wiem czy to jeszcze
    > ktoś ich używa bo były dość upierdliwe w użyciu ze względu na
    > nagrzewanie, do 20 minut trzeba było czekać żeby coś wydrukować.

    Termosublimacyjne zapewne...
    Termiczna drukarka 300dpi odpowiada w przybliżeniu 4800dpi atramentówki...

    --
    pzdr, j.r.

  • 36. Data: 2020-04-28 11:06:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jacek napisał:

    > Termiczna drukarka 300dpi odpowiada w przybliżeniu 4800dpi atramentówki...

    Że co?!

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2020-04-28 11:54:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 17:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Raczej
    > https://en.wikipedia.org/wiki/India_ink

    Ale to się tyczy tuszy do rysowania/pisania, w drukowaniu wiele razy
    widziałem określenie solid ink dla rozróżnienia atramentu od tuszu.

    > Co ciekawe - Niemcy zaliczaja do atramentow
    > https://de.wikipedia.org/wiki/Tinte#Tusche
    >
    > Albo ... atrament zaliczaja to tuszy :-)
    Nie znam niemieckiego i terminologia też stamtąd nie pochodzi, więc mogą
    sobie nazywać jak im wygodnie.

    --
    Janusz

  • 38. Data: 2020-04-28 11:56:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 17:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Chyba juz nikt nie produkuje - z rok temu szukalem.
    > Ale tusze do nich ciagle sa.  A moze to atramenty :-)
    Zgadza się, atramenty, tusze by zatykały grzałki.
    Zresztą widać to po nich było bo to takie kolorowe przezroczyste
    'mydełka' były.

    --
    Janusz

  • 39. Data: 2020-04-28 11:57:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 16:22, J.F. pisze:

    > Walek w Brotherze wytrzymuje 20 tys stron. Albo i nie.

    Przyjąłem, że przy domowym zastosowaniu nigdy nie osiągnę takiej liczby
    wydrukowanych stron i dlatego obliczając (jako kryterium wyboru) koszt
    jednej strony dla Brothera liczyłem tylko toner.

    No i jako optymalny wyszedł mi Brother :)

    Fabryczny (niepełny) toner miał starczyć na 700 stron.
    Ale znalazłem dwa ustawienia oszczędzające toner. Jedna jakaś flaga i
    coś (intensywność) ustawiane od -6...+6.
    Przy zmianie między 0 a -6 nie widziałem różnicy więc ustawiłem -6.
    Długo mi zajęło aby się dopatrzeć co ta flaga zmienia - jakoś minimalnie
    cieńsze czcionki więc też przestawiłem na oszczędzanie.
    Po 1200 stronach napisało, że konic tonera. No to przestawiłem mu flagę
    - ignoruj. Wkrótce wydruki zaczęły być blade to zmieniłem z -6 na +6.
    Gdy znów się zrobiły blade (w sumie było już ponad 1400stron) wymieniłem
    toner.
    P.G.

  • 40. Data: 2020-04-28 12:01:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 07:31, jacek pisze:

    > Termosublimacyjne zapewne...
    Nie, to zupełnie inna technologia, w woskowych były 'mydełka' które się
    rozpuszczały i płynny wosk był natryskiwany na papier.
    W termosublimacyjnych masz taśmę woskową z której grzałka bezpośrednio
    odparowuje wosk na papier, też wosk ale technika nakładania inna.

    > Termiczna drukarka 300dpi odpowiada w przybliżeniu 4800dpi atramentówki...
    Eee trochę pojechałeś :) atramentówka daje więcej kropli bo krople mają
    stałą wielkość i dlatego ilością reguluje intensywność, ale dpi to za
    bardzo nie zmienia.

    --
    Janusz