-
11. Data: 2018-04-14 14:57:34
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 14 Apr 2018 14:12:30 +0200, Desoft napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>>> Do tego światła,
>>>>> wentylatory np klima
>>>> Nie takie znow mocne.
>>> no 20-30A się nazbiera.
>>
>> Jak wlaczysz wszystko.
>> Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
>> usklada.
>>
> Więcej.
> Po pierwsze ogrzewanie. Nie tylko tylnej szyby.
> Fordy mają przednią szybę ogrzewaną.
Ale to sie wylacza po pewnym czasie.
> Siedzenia.
Jak cie zacznie grzac, to sam wylaczysz.
No chyba, ze nie wiesz, to bedzie grzalo dlugo :-)
> W BMW widziałem "elektryczne webasto"
> Po odpaleniu dmucha ciepłym..
Po paru minutach tez do wylaczania, bo silnik sie rozgrzeje.
A im wiecej takich gadzetow, tym wiekszy alternator.
100A, 150, 200 ... Po paru minutach gadzety sie wylacza, i pytanie
pozostaje - jak dlugo taki 150A alternator moze dostarczac 150A :-)
P.S o samochod chodzi ?
Bo widzialem taki prosty pomysl - podniesc napiecie wyjsciowe.
Prad umiarkowany, a moc duza.
J.
-
12. Data: 2018-04-14 14:57:53
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> "elektryczne webasto"
> Po odpaleniu dmucha ciepłym..
>
Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
Pięknie widać przysiady napięcia po żarówkach jak się włączy. Tam musi
gruuubo prądu płynąć.
Miłego.
Irek.N.
-
13. Data: 2018-04-14 17:51:49
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-04-14 o 14:57, Irek.N. pisze:
>> "elektryczne webasto"
>> Po odpaleniu dmucha ciepłym..
>>
>
> Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
> Pięknie widać przysiady napięcia po żarówkach jak się włączy. Tam musi
> gruuubo prądu płynąć.
Na postoju jak się pokręci kierownicą szybko to także światła przygasają,
aku dostaje po du.ie, a alternator się nie wyrabia.
--
Pozdr
Janusz
-
14. Data: 2018-04-16 16:59:26
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
> Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
Wiele samochodów ma, nawet jeśli nie seryjnie to jako opcja. Tzw. "PTC
Heater". W Yarisce jeśli dobrze pamiętam coś ok. 400-500W, w jakimś
Citroenie (nie pamiętam modelu, ale był temat na grupie) ok. 900-1000W.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
-
15. Data: 2018-04-16 19:20:20
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "Desoft" <N...@i...pl>
>> Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
>
> Wiele samochodów ma, nawet jeśli nie seryjnie to jako opcja. Tzw. "PTC
> Heater". W Yarisce jeśli dobrze pamiętam coś ok. 400-500W, w jakimś
> Citroenie (nie pamiętam modelu, ale był temat na grupie) ok. 900-1000W.
Ja widziałem w BMW, bo się zepsuło.
A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba skończyły.
Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
Alternator powinien dać tyle prądu, aby wszystko włączone zasilić.
Tak mi się wydaje.
--
Desoft
-
16. Data: 2018-04-17 10:05:25
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
news:pb2mid$ksm$1@node2.news.atman.pl...
>>> Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
>>
>> Wiele samochodów ma, nawet jeśli nie seryjnie to jako opcja. Tzw. "PTC
>> Heater". W Yarisce jeśli dobrze pamiętam coś ok. 400-500W, w jakimś
>> Citroenie (nie pamiętam modelu, ale był temat na grupie) ok. 900-1000W.
>
> Ja widziałem w BMW, bo się zepsuło.
>
> A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba
> skończyły.
> Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
> Alternator powinien dać tyle prądu, aby wszystko włączone zasilić.
> Tak mi się wydaje.
>
inna sprawa, że jak jest niskie napięcie na aku to niektóre rzeczy mogą się
nie załączyć- widziałem po odpaleniu z przewodów jak elektryczne wspomaganie
nie działało, pewnie z elektryczną kliną byłoby podobnie
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
17. Data: 2018-04-17 11:54:57
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2018-04-17 o 10:05, tck pisze:
>
> (...)
> inna sprawa, że jak jest niskie napięcie na aku to niektóre rzeczy mogą
> się nie załączyć- widziałem po odpaleniu z przewodów jak elektryczne
> wspomaganie nie działało, pewnie z elektryczną kliną byłoby podobnie
>
Są takie "głupki", że jak widzą zbyt małe napięcie, to nie pozwolą
uruchomić rozrusznika.
Przykładowo: Freelander TD4 - przed uruchomieniem silnika sprawdzał
kilkadziesiąt parametrów. Ale można to było spróbować "przeskoczyć":
przekręcić bardzo szybko kluczyk z pozycji wyłączonej na rozrusznik,
rozrusznik ruszał zanim nastąpił self-test i silnik odpalał. W ten
sposób można czasem było zlikwidować błąd check-engine.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
18. Data: 2018-04-17 18:34:37
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:pb4g9g$fqt$1$Adam@news.chmurka.net...
> Przykładowo: Freelander TD4 - przed uruchomieniem silnika sprawdzał
> kilkadziesiąt parametrów. Ale można to było spróbować "przeskoczyć":
> przekręcić bardzo szybko kluczyk z pozycji wyłączonej na rozrusznik,
> rozrusznik ruszał zanim nastąpił self-test i silnik odpalał. W ten sposób
> można czasem było zlikwidować błąd check-engine.
Równie "dowcipny" błąd, co przy przepaleniu żarówki w jednym reflektorze,
nie pozwalał włączyć drugiego, sprawnego, już nie wspominam o sytuacjach
wyższej koneiczności, gdzie nawet jeden reflektor ratuje sytuację... Ja się
boję, że niedługo nie wysram się, jeśli komputer nie pozwoli. Czas robić
prawko (tylko lekarz nie puści) i na rynku wtórnym zanabyć jakiegoś
Trabiego, czy Skarpetę... Im komp niepotrzebny, paliwo i olej nalać, zapłon
i gaźnik uregulować, uszczelnić tłoki w cylindrach, czegóż więcej trzeba?
Oczywiście, o podstawowych regulacjach, czy oponach, klockach nie wspominam,
bo to rzeczy oczywiste.
Już za starych czasów, jak się u ciotki w Ładzie spierd^Hniczył regulator
alternatora, to elektryk, oznajmiając coś grubiańskiego pod jego adresem
(był elektroniczny), wsadził przekaźnikowy i wszystko wróciło do normy.
Signum temporis? Oczywiście, kompa nie było, więc auto normalnie jechało,
dokąd mogło. Oczywiście, zanim "haltnęło", znalazło się w warsztacie i mogło
o własnych siłach wrócić po naprawie na drogi. A koszt naprawy był jak na
dzisiejsze czasy, wrecz nikczemny (1).
(1) Prócz znaczenia pejoratywnego, oznacza po prostu niewielki, mały, bardzo
mały - i w tym znaczeniu słowa tego użyłem.
--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...
-
19. Data: 2018-04-17 20:23:43
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem kupie, stan obojetny".
-
20. Data: 2018-04-17 21:44:46
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 16 Apr 2018 19:20:20 +0200, Desoft napisał(a):
> A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba skończyły.
> Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
> Alternator powinien dać tyle prądu, aby wszystko włączone zasilić.
> Tak mi się wydaje.
Wszystko ? Duzo tego.
A na wolnych obrotach prad alternatora ograniczony.
J.