-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.62
.MISMATCH!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <olnq1m$hq2$1@dont-email.me>
<597f7102$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
<olnvni$6a1$1@dont-email.me>
Date: Mon, 31 Jul 2017 21:34:53 +0200
Message-ID: <3...@4...net>
Lines: 26
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1501529685 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 82.143.187.50:54617
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 1745
X-Received-Body-CRC: 3599870883
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2611627 pl.misc.elektronika:721496
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 31 Jul 2017 19:17:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
>>> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
>>> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
>>
>> On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
>> A wiatrak ma niskie.
>
> BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
> przy obrotach rzędu 2000 rpm.
> A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
Silnik. A na pasku jest przekladnia.
I w efekcie kto wie, czy dieslu sie szybciej nie kreci - bo
przekladnia bardziej podnosi obroty.
>> A przekladnie zabieraja moc :-)
> Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?
>
> Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
> łańcucha rowerowego?
Pewnie niewiele ... ale ile lancuch wytrzyma ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.07.17 21:39 Marek
- 31.07.17 21:40 Mateusz Bogusz
- 31.07.17 21:47 J.F.
- 31.07.17 21:44 Pszemol
- 31.07.17 21:47 Pszemol
- 31.07.17 21:47 Pszemol
- 31.07.17 21:52 Zenek Kapelinder
- 31.07.17 22:13 LordBluzg(R)
- 31.07.17 22:16 LordBluzg(R)
- 31.07.17 22:38 LordBluzg(R)
- 31.07.17 22:48 Ghost
- 31.07.17 23:49 LordBluzg(R)
- 31.07.17 23:55 Pszemol
- 31.07.17 23:55 Pszemol
- 01.08.17 00:15 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=