  • 1. Data: 2010-06-01 17:56:10
    Temat: Alternator - powtórka z rozrywki
    Od: AZ <a...@g...com>

    Witam,

    no i stało się to co stało się już wcześniej, odpaliłem moto i
    usłyszałem to stukanie co wtedy, rozkręciłem i identycznie jak
    wcześniej śrupka urwała się tak samo jak wtedy, więc mam podejrzenie
    iż nie jest to problem tych śrubek.

    Ma ktoś pomysł co zrobić z tym fantem? Bo to już drugi alternator...
    Dla przypomnienia - na wałku alternatora jest wieloklin na który
    wkładany jest zabierak który to jest wciskany w gumowe sprzęgło w
    napędzie alternatora (podobnie jak tylne koło). Nie wiem co może być
    powodem tej usterki. Czy po prostu ten zabierak dostaje minimalnych
    luzów (bo np. jest ze słabszego stopu?) co w konsekwencji prowadzi do
    ukręcenia śruby? Śruba jest wkręcana przez podkładkę.

    Nie chcę kupować już kolejnego alternatora bo jest duże
    prawdopodobieństwo, że skończy tak samo.

    Przyjaciółko pomóż!
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2010-06-01 18:01:19
    Temat: Re: Alternator - powtórka z rozrywki
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 1 Cze, 19:56, AZ <a...@g...com> wrote:
    > [...]
    http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki
    /%5BZX1200-C2%5D%20--%20%5BBALANCER%5D.gif

    Chodzi o 42034A, 92002, 92151 - po prawej od alternatora.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2010-06-01 18:17:07
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    g2000vbe.googlegroups.com...
    > http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki
    /%5BZX1200-C2%5D%20--%20%5BBALANCER%5D.gif

    > Chodzi o 42034A, 92002, 92151 - po prawej od alternatora.

    Fajnie, ze podales linka.

    Sruby juz nie wykrecisz prawda? Jak sie ukrecila - zaraz przy lbie, czy
    glebiej? Masz jakies oznaczenia lbie sruby? (np. klasa wytrzymalosci).

    Jak wyglada wieloklin na alternatorze i zabieraku? Nie jest objechany, albo
    czy nie widac sladow uderzen - najpewniej na koncu walka alternatora. Nie
    wiesz czy sruba byla wkrecana na kleju czy nie? W ktora strone sie obraca
    sie wal i jaki gwint (lewy czy prawy) miala ta sruba? Bo moze po prostu sie
    wykreca z czasem.

    Jak wygladaja gumy zabieraka - jakies uszkodzenia, slady zuzycia widoczne?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2010-06-01 18:31:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 1 Cze, 20:17, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

    > Sruby juz nie wykrecisz prawda? Jak sie ukrecila - zaraz przy lbie, czy
    > glebiej? Masz jakies oznaczenia lbie sruby? (np. klasa wytrzymalosci).

    No właśnie nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić, ukręcone jest
    zaraz na początku gwintu - jakieś 2-3, może 4mm poniżej czoła wałka.
    Coś tam jest na niej, za chwile przejde się po nią to napiszę.
> [...]
    > sie wal i jaki gwint (lewy czy prawy) miala ta sruba? Bo moze po prostu sie

    Nie widać uszkodzeń ani na jednym ani na drugim, ale jest luz ruszając
    zabierakiem, może coś ok 0.5mm, może troszkę więcej. Śruba jest
    wkręcana na kleju - niestety. Z serwisówki - "The coupling bolt has
    right-hand threads and turn the bolt counterclockwise", czyli gwint
    prawy.
    > Jak wygladaja gumy zabieraka - jakies uszkodzenia, slady zuzycia widoczne?

    Gumy wyglądają w porządku i zabierak wchodzi na nie ciasno także nie
    są wybite.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2010-06-01 18:46:58
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbo.googlegroups.com...
    > No właśnie nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić, ukręcone jest
    > zaraz na początku gwintu - jakieś 2-3, może 4mm poniżej czoła wałka.

    Dobre wykretaki i cos do zablokowania wirnika, zeby sie nie obralac.
    Wzglednie mozesz podgrzac troche opalarka (zalezy od kleju - niektore
    puszczaja po podgrzaniu), albo probowac wiercic wierlem lewym.

    Ale to tym bardziej dziwne, ze nie przy samym lbie.

    > Nie widać uszkodzeń ani na jednym ani na drugim, ale jest luz ruszając
    > zabierakiem, może coś ok 0.5mm, może troszkę więcej.

    Ale skoro sruba sie w srodku uwalila, to nie luz zabieraka.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 6. Data: 2010-06-01 20:47:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 1 Cze, 20:46, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

    > Dobre wykretaki i cos do zablokowania wirnika, zeby sie nie obralac.
    > Wzglednie mozesz podgrzac troche opalarka (zalezy od kleju - niektore
    > puszczaja po podgrzaniu), albo probowac wiercic wierlem lewym.

    Właśnie rozkręcam ten altek który popsuł mi się wcześniej i jak
    narazie mam problem z jego rozpołowieniem.
    > Ale to tym bardziej dziwne, ze nie przy samym lbie.

    Uwaliła się w miejscu gdzie już może ruszać się na boki - zaraz tam
    gdzie się zaczyna gwint w wałku.

    > Ale skoro sruba sie w srodku uwalila, to nie luz zabieraka.

    To jaki masz pomysł?

    Docelowo zrobię chyba tak, że wymienię łożyska i simmeringi i zabierak
    umocuję jakoś na stałe bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2010-06-01 21:04:54
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbp.googlegroups.com...
    > Uwaliła się w miejscu gdzie już może ruszać się na boki - zaraz tam
    > gdzie się zaczyna gwint w wałku.

    Aaa... to moze byc luz;)

    > To jaki masz pomysł?
    >
    > Docelowo zrobię chyba tak, że wymienię łożyska i simmeringi i zabierak
    > umocuję jakoś na stałe bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    Wez rozbierz, potem wymien te lozyska, poogladaj wielowypust (czy nie jest
    mocno zuzyty), sprawdz srube w jakiej klasie byla wykonana, kup mocniejsza i
    wkrec na kleju. Zapisz stan licznika i daj znac ile wytrzyma mocniejsza
    sruba;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-06-01 22:41:26
    Od: marider <marider@CUT_go2.pl>

    AZ pisze:
> [...]
    > iż nie jest to problem tych śrubek.
    >
    > Ma ktoś pomysł co zrobić z tym fantem? Bo to już drugi alternator...

    A moze sprzedaj to moto i zamien na cos co sie nie psuje? "Kawasaki to
    padaki" ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla (ex) R1 + dodatki

  • 9. Data: 2010-06-02 05:05:09
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "marider"
    A moze sprzedaj to moto i zamien na cos co sie nie psuje? "Kawasaki to
    padaki" ;)

    He he to juz tylko kwesia czasu :)
    Pomimo ze milosc jest slepa...
    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 10. Data: 2010-06-02 07:06:13
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "AZ"
    wcześniej śrupka urwała się tak samo jak wtedy, więc mam podejrzenie iż nie
    jest to problem tych śrubek.

    Srupka jakosciowa byla??? czy meblowkret???

    Tytus z fabryki