    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Alternator - powtórka z rozrywki
    Date: Tue, 1 Jun 2010 11:31:20 -0700 (PDT)

    On 1 Cze, 20:17, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

    > Sruby juz nie wykrecisz prawda? Jak sie ukrecila - zaraz przy lbie, czy
    > glebiej? Masz jakies oznaczenia lbie sruby? (np. klasa wytrzymalosci).

    No właśnie nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić, ukręcone jest
    zaraz na początku gwintu - jakieś 2-3, może 4mm poniżej czoła wałka.
    Coś tam jest na niej, za chwile przejde się po nią to napiszę.
    > Jak wyglada wieloklin na alternatorze i zabieraku? Nie jest objechany, albo
    > czy nie widac sladow uderzen - najpewniej na koncu walka alternatora. Nie
    > wiesz czy sruba byla wkrecana na kleju czy nie? W ktora strone sie obraca
    > sie wal i jaki gwint (lewy czy prawy) miala ta sruba? Bo moze po prostu sie
    > wykreca z czasem.

    Nie widać uszkodzeń ani na jednym ani na drugim, ale jest luz ruszając
    zabierakiem, może coś ok 0.5mm, może troszkę więcej. Śruba jest
    wkręcana na kleju - niestety. Z serwisówki - "The coupling bolt has
    right-hand threads and turn the bolt counterclockwise", czyli gwint
    prawy.
    > Jak wygladaja gumy zabieraka - jakies uszkodzenia, slady zuzycia widoczne?

    Gumy wyglądają w porządku i zabierak wchodzi na nie ciasno także nie
    są wybite.

    --
    Artur
    ZZR 1200