-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: yabba <g...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
Date: Mon, 18 Feb 2019 10:15:56 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 107
Message-ID: <q4dt4h$mio$1@node1.news.atman.pl>
References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-146-8.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1550481361 23128 89.72.146.8 (18 Feb 2019 09:16:01 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Feb 2019 09:16:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 190218-0, 2019-02-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650372
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18-02-2019 o 05:03, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Dlaczego alternator przegrzał się?
>
> 28 marca ubr. wystartowałem z garażu, przejechałem
> ~400 metrów i zaparkowałem na ~2 kwadranse, po czym
> przejechałem ~pół godziny po mieście i zaparkowałem
> na ~kwadrans. Po kwadransie odpaliłem, ale usłyszałem
> dziwny szum (znany mi z hamowania metra) dobiegający
> z okolic alternatora i zależny od szybkości obrotowej
> silnika.
>
> 13 lutego br. alternator poszedł z dymem. Start z garażu,
> 400 metrów, start po ~kwadransie na ~50 m i kolejny start,
> po którym wkrótce zaświeciła się kontrolka ładowania...
>
> Niby nic nadzwyczajnego -- stary (dziewięcioletni
> wówczas) akumulator żarł zbyt wiele amperów... Ale...
>
> - przecież ten akumulator stale starzał się, nie młodniał,
> zaś alternator po 28 marca był słabszy niż przed
>
> - na nowym alternatorze akumulator brał początkowo 30 A,
> ale po dogłębnym rozładunku, którego raczej 28 marca
> ubr. nie było
>
> - akumulator doskonale radził sobie z uruchamianiem
> silnika (nowy radzi sobie tak samo!)
>
> - wiosną ubr. jeździłem niemal regularnie, w tym dość
> często na długich odcinkach, co jest u mnie rzadkością
>
> - latem ubr. rzadko jeździłem (stale chorowałem) i nie
> doładowywałem akumulatora
>
> - szum pojawił się natychmiast po spokojnym ruszeniu
> (nie ma mowy o długotrwałym dogrzewaniu alternatora
> akumulatorem) do tyłu, po którym trzeba było pomanewrować
> na niskich obrotach
>
> - jeśli 30 A (czyli ~18 A dodatkowych) zabija alternator,
> co w wypadku uruchomienia grzałki tylnej szyby?!
>
> - akumulator 15 lutego raczej nie tracił napięcia a po
> naładowaniu miał ponad 13 V (zwarcie celi imo eliminuje
> tak wysokie napięcie)
>
> Alternator poszumiał i... Ucichł... 29 marca ubr. byłem
> umówiony na wizytę u elektronika, którego zapytałem
> o radę, ale wtedy już alternator nie szumiał...
>
> 28 marca sporo jeździłem (po mieście, ale na długich
> (od 20 minut do 40 minut) odcinkach) po tym, jak
> pojawił się szum...
>
> -=-
>
> Skąd bierze się ów szum? Niesymetryczne siły działające
> na łożyska? Drżenie uzwojeń?
>
> -=-
>
> Czy niedokręcona klema może jakoś wpłynąć na alternator?
>
> Czy zwarcie na cienkim (niespełna 1 mm^2) przewodzie
> może (w połączeniu z innymi odbiornikami) przegrzać
> alternator bez niszczenia tego przewodu? **Ponoć**
> te przewody nie są zabezpieczone.
>
> Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można
> odczytać to obciążenie czymś wpiętym do gniazdka
> serwisowego czy jak się ono nazywa?
>
> Jeśli alternator ma 150 A -- jaki prąd go usmaży?
>
> Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
> drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?
>
> Dlaczego alternatory są trójfazowe, nie zaś sześcio...? ;)
> (rozumiem, dlaczego silniki, ale nie rozumiem, dlaczego
> alternatory)
>
> Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem
> alternatora?
>
> -=-
>
> Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
> do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
> zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
> mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się
> ładować)
>
> -=-
>
> Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, także (przepraszam) głupie.
>
Jak to alternator poszedł z dymem? Nie ma innych uszkodzeń? Tylko
przegrzane uzwojenia?
Alternator raczej rozpadł się mechanicznie. Łożyska, szczotki,
deformacja stojana lub wirnika.
Pobór prądu w instalacji taki, żeby przepalić alternator, rozładowywałby
ciągle akumulator.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.19 12:51 J.F.
- 18.02.19 20:51 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:39 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 22:03 WS
- 18.02.19 23:16 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:33 PiteR
- 18.02.19 23:43 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:55 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:21 yabba
- 19.02.19 01:41 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 02:48 Zenek Kapelinder
- 19.02.19 06:03 J.F.
- 19.02.19 09:10 WS
- 19.02.19 11:50 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=