-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Alternator padł
Date: Sat, 22 Jul 2017 23:18:13 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 53
Message-ID: <ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl>
References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
<ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 185.53.155.184
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1500758298 9642 185.53.155.184 (22 Jul 2017 21:18:18
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Jul 2017 21:18:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
X-Antivirus: Avast (VPS 170722-0, 2017-07-22), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721235 pl.misc.samochody:2611006
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
> W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
>> W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
>>> Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
>>> Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
>>> Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
>>> regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
>> np przepięcia albo przeciążenie.
>>
>>> Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
>>> hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
>>> wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
>> Diody najczęściej przebijają napięciowo.
>>
>>> Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
>>> Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
>> Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
>> wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
>> być jeszcze
>> ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
>> maksymalny.
>>>
>>> Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
>>> wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
>>> coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
>>> Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
>>> przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
>> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
>> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
>
> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
> Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
> 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
> alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
> obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
> potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
> obciążenie...
> Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
> skodzie felicji czy favorit...
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
wydajność.
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.17 10:10 Uncle Pete
- 23.07.17 13:07 PiteR
- 23.07.17 14:42 Pszemol
- 23.07.17 15:24 Janusz
- 23.07.17 19:33 jacek
- 23.07.17 19:42 Janusz
- 23.07.17 22:14 jacek
- 24.07.17 00:17 J.F.
- 24.07.17 10:49 J.F.
- 24.07.17 10:50 J.F.
- 24.07.17 11:00 Janusz
- 24.07.17 11:00 J.F.
- 24.07.17 11:04 Janusz
- 24.07.17 11:07 J.F.
- 24.07.17 11:38 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=