  • 11. Data: 2010-01-08 18:26:41
    Temat: Re: Almerka wcina olej
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > od dławieniu

    mistrzostwo świata,
    do tej pory takiego błędu ort. nie dało się zrobić
    P.

  • 12. Data: 2010-01-08 19:19:41
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Swoją drogą coraz ciekawsze te silniki - kiedyś w Primierze pierwszej
    > generacji miałem 1.6 16v - rozrząd na łańcuchu - pracował tak, że w ciszy
    > nie było słychać silnika, nie brał kropli oleju i o dziwo był dość żwawy
    > jak na wielkość auta - co producenci teraz wyprawiają to już nie wiem -
    > toyoty biorą olej, nissany biorą olej, ople biorą olej, VW biorą
    > olej...można by tak w nieskończoność.

    się dziwisz, samochód ma być produktem branży FMCG więc takie są naturalne
    tego następstwa ;-)
    brat

  • 13. Data: 2010-01-08 19:26:59
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Dodam że autko chodzi bez najmniejszych problemów, nie dymi, nie śmierdzi
    > tylko na bagnecie ubywa :-) Nie chce na razie rozważać zaglądania do
    > silnika mam dwie opcje. Zmianę oleju przy najbliższym razie na Valvoline
    > MaxLife zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś
    > 15w40.

    Witam,
    Znajomy tez mial podobny problem w almerze 1.8. Zaczal brac olej, a
    skonczylo sie niestety na wymianie silnika. Przebieg ok. 130kkm.
    Pzdr
    Adam

  • 14. Data: 2010-01-09 13:25:42
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message

    > mistrzostwo świata,
    > do tej pory takiego błędu ort. nie dało się zrobić

    Mea culpa, że nie zwróciłem uwagi.
    Tak mi slownik Firefoxa poprawił...

    Qwinto
    Czerwony Nissan Primera Invitation
    http://nissanzone.pl

  • 15. Data: 2010-01-09 23:01:35
    Od: " " <a...@g...pl>

    Scyzoryk <g...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    ostatniej
    > zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie
    > niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40,
    > 15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost.
    >
    > Dodam że autko chodzi bez najmniejszych problemów, nie dymi, nie śmierdzi
    > tylko na bagnecie ubywa :-) Nie chce na razie rozważać zaglądania do
    silnika
    > mam dwie opcje. Zmianę oleju przy najbliższym razie na Valvoline MaxLife
    > zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś 15w40.

    Poczytaj na www.nissanklub.pl
    Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina
    pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z
    plasteliny ;-)
    Pozdrawiam,
    AdamK

  • 16. Data: 2010-01-09 23:34:16
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    a...@g...pl pisze:

    > Poczytaj na www.nissanklub.pl
    > Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina
    > pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z
    > plasteliny ;-)

    Moja (ten sam silnik) zaczela nagle brac olej przy ok. 150 tysiacach.
    Sporo, tak z litr na 1000 km. Dolewalem Shella 10W40. W koncu duzy
    przeglad i zmienilem olej na Mobil Super S 10W40 - jak reka odjal.
    Ostatnio dolalem co prawda z pol litra, ale dopiero po zrobieniu 6 kkm
    od wymiany. Nie potrafir wyjasnic tego zjawiska, moze Shell byl juz
    ostro spracowany.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 17. Data: 2010-01-10 10:11:13
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    lublex pisze:

    > Zaraz, zaraz *) branie oleju zależy od pojemności miski olejowej?

    Samo branie nie, ale zwieksza ryzyko przegapienia niebezpiecznego ubytku
    w Almerze 1.8. Dokladna pojemnosc miski to z tego co pamietam 2.7 l. i
    niewiele trzeba, zeby poziom zjechal ponizej minimum na bagnecie.

    W.

  • 18. Data: 2010-01-10 15:33:07
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    a...@g...pl pisze:

> [...]
    > Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina
    > pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z

    Ten sam problem występuje w Mazdach 323 z silnikiem 1.5 (Z5). Też
    pierścienie olejowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 19. Data: 2010-01-10 20:04:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Mumin pisze:

    > Ten sam problem występuje w Mazdach 323 z silnikiem 1.5 (Z5). Też
    > pierścienie olejowe.

    A niby takie słynne z trwałości japońskie wozidła :P

    Pozdrawiam
    Pawel