    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Alkomat (tester trzeźwości) z Orlenu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Jan 2013 16:37:57 +0100

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 16:13:51 +0100, frank drebin napisał(a):

    > Działa to faktycznie? Na zasadzie "jedź - nie jedź"? Wiarygodne toto? A może
    > to ma tolerancję +- pół promila i w sumie taki pomiar to można sobie w d...ę
    > wsadzić?
    >
    > Pytam, bo niedawno znajomy załapał się na poranne dmuchanie i miał 0,22
    > promila a mówi, że przed wyjściem z domu dmuchał w taki atestowany,
    > elektroniczny alkomat i miał 0,0.

    Tylko jaką dokładność miał ten którego używał? - spotkałem się z alkomatem
    (też chyba atestowanym) którego minimalne wskazanie to było 0.2 promila,
    poniżej 0.2 promila wskazywał wynik LO.
    Przy pomiarach rzędu pół promila pewnie wiarygodny, ale na krawędzi 0.2
    przez to bezużyteczny.

    Do tego pytanie czy wskazuje przeliczone promile (i jakim algorytmem) czy
    podaje mg/l itd.

    Wiarygodne to jedynie te które mierzą minimum 0.1 z dokładnością wyższą niż
    0.05 promila, a i tak ten sprzęt podobno raz do roku należy kalibrować.