  • Data: 2013-01-11 13:41:43
    Temat: Re: Alkomat (tester trzeźwości) z Orlenu
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ja6c53h16cvk$.wf1ydr287k4r.dlg@40tude.net...
    > Tylko jaką dokładność miał ten którego używał? - spotkałem się z alkomatem
    > (też chyba atestowanym) którego minimalne wskazanie to było 0.2 promila,
    > poniżej 0.2 promila wskazywał wynik LO.
    > Przy pomiarach rzędu pół promila pewnie wiarygodny, ale na krawędzi 0.2
    > przez to bezużyteczny.
    > Do tego pytanie czy wskazuje przeliczone promile (i jakim algorytmem) czy
    > podaje mg/l itd.
    > Wiarygodne to jedynie te które mierzą minimum 0.1 z dokładnością wyższą
    > niż 0.05 promila, a i tak ten sprzęt podobno raz do roku należy
    > kalibrować.

    Z tą dokładnością to masz rację.
    Wczoraj przypadkiem zauważyłem na głównej onetu reklamę jakiegoś alkomatu.
    Dokładność 0.1 promila.
    Do czego to może służyć?
    Przeciętny człowiek to potrzebuje sprawdzić czy może prowadzić samochód a
    nie ile się nabombił.

    Przy wyniku i dozwolonym 0.19 promila, tak naprawdę może być 0.9 jak i 2.9
    promila.

    Może znajomy ma taki z tolerancją 0.2 promila? Naprawdę mówił, że sprawdzał
    atestowanym.

    Przy okazji dowiedziałem się, że myliłem się myśląc, że po badaniu krwi w
    szpitalu liczy się tylko ów wynik i warto badać krew, bo to zawsze jakiś
    czas minie od pomiaru alkomatem (mówię o spadającym wyniku) i wynik będzie
    niższy. Liczy się wynik badania krwi i dodatkowo czas zatrzymania delikwenta
    a potem to się jakos przelicza.