eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetAlgorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2013-11-24 09:58:26
    Temat: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.

    Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą idą
    te algorytmy.


    --
    MN


  • 2. Data: 2013-11-24 10:24:33
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5291bfb1$0$2287$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?

    Tworzy się wiele wątków

    > Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą idą te
    > algorytmy.

    Ale za grafikę odpowiedzialne są karty graficzne. Coraz częściej i fizyką.


  • 3. Data: 2013-11-30 16:07:45
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >
    > Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    > Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą idą te
    > algorytmy.

    No ale jaki konkretnie masz problem?

    W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    watki jest naturalny.
    Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    rdzenia.


  • 4. Data: 2013-11-30 19:29:27
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:
    >
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >>
    >> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >> idą te algorytmy.
    >
    > No ale jaki konkretnie masz problem?
    >
    > W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    > watki jest naturalny.
    > Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    > rdzenia.

    Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
    przykład w FPS'ie?


    --
    MN


  • 5. Data: 2013-11-30 19:31:20
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:529a2e82$0$2157$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na przykład w
    > FPS'ie?

    AI, fizyka, dźwięk, analiza skryptów itp. Użyj mózgu.


  • 6. Data: 2013-11-30 23:18:30
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    >> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >> idą te algorytmy.
    >
    > No ale jaki konkretnie masz problem?
    >
    > W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    > watki jest naturalny.
    > Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    > rdzenia.

    Malo pradwopodobne. Jakim cudem udaloby sie osiagnac rownomierne
    obciazenie na wszystkich rdzeniach (Battlefield 4, 8 logicznych).

    --
    Pozdr
    G



  • 7. Data: 2013-12-01 09:51:18
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    G Nowak pisze:

    > Malo pradwopodobne. Jakim cudem udaloby sie osiagnac rownomierne
    > obciazenie na wszystkich rdzeniach (Battlefield 4, 8 logicznych).

    Domyślnie, przydziałem wątków do rdzenia zajmuje się OS. Jeśli aplikacja
    tworzy dużo, mało obciążających wątków to powinno się udać równomiernie
    obciążyć procesor.


    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 8. Data: 2013-12-01 10:32:59
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:Putmu.29$rx5.20@fx05.am4...
    >>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >>> idą te algorytmy.
    >>
    >> No ale jaki konkretnie masz problem?
    >>
    >> W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    >> watki jest naturalny.
    >> Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    >> rdzenia.
    >
    > Malo pradwopodobne. Jakim cudem udaloby sie osiagnac rownomierne
    > obciazenie na wszystkich rdzeniach (Battlefield 4, 8 logicznych).

    Ale naoprawde naiwnie wierzysz w rownomierne obciazenie rdzeni?


  • 9. Data: 2013-12-01 10:37:49
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    >> wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >>>
    >>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >>> idą te algorytmy.
    >>
    >> No ale jaki konkretnie masz problem?
    >>
    >> W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    >> watki jest naturalny.
    >> Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    >> rdzenia.
    >
    > Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
    > przykład w FPS'ie?

    No przeciez np. AI przeciwnikow pracuje jendoczesnie. To akurat naturaclny
    podzial. A jest jeszcze sporo robotek dla procesora, zajmujacych mu mniej
    czasu i normalnie odpalanych co jakis interwal, w tym momecie te zadania
    moga tez byc rozdzielane na kolejne procesory.

    Programowales cos kiedykolwiek? Bo ja naprawde nie widze problemu, malym
    problemem moze byc idealnie rownomierne obciazenie procesorow, ale to jest
    problem sztuczny. Trzeba zdawac sobie sprawe, ze cztery procesory nie
    oznacza cztery razy szybciej, nie tylko ze wzgledu na nieoczywistosc
    podzialu.


  • 10. Data: 2013-12-01 10:49:17
    Temat: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-01 10:37, Ghost pisze:
    >
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:
    >>>
    >>> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    >>> wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >>>>
    >>>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >>>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
    >>>> idą te algorytmy.
    >>>
    >>> No ale jaki konkretnie masz problem?
    >>>
    >>> W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
    >>> watki jest naturalny.
    >>> Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
    >>> rdzenia.
    >>
    >> Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
    >> przykład w FPS'ie?
    >
    > No przeciez np. AI przeciwnikow pracuje jendoczesnie. To akurat
    > naturaclny podzial. A jest jeszcze sporo robotek dla procesora,
    > zajmujacych mu mniej czasu i normalnie odpalanych co jakis interwal, w
    > tym momecie te zadania moga tez byc rozdzielane na kolejne procesory.
    >
    > Programowales cos kiedykolwiek? Bo ja naprawde nie widze problemu, malym
    > problemem moze byc idealnie rownomierne obciazenie procesorow, ale to
    > jest problem sztuczny. Trzeba zdawac sobie sprawe, ze cztery procesory
    > nie oznacza cztery razy szybciej, nie tylko ze wzgledu na nieoczywistosc
    > podzialu.

    Programowałem w czasach, gdy istniał tylko jeden rdzeń.
    Czemu poruszam ten temat? Bo przewagą nowych procesorów nad starymi jest
    głównie liczba rdzeni. Trudno mi uwierzyć, żeby 8 rdzeniowiec był
    wyraźnie szybszy od 4, bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić algorytmów
    pozwalających na niezależne prowadzenie obliczeń aż w tylu grupach.

    Nie wiem, czy to kompilatory próbują przydzielać zadania rdzeniom, czy
    to wyłącznie rola programisty.

    Tak sobie rozmyślam, gdy czytam o nowych 8 rdzeniowych konsolach do gier...

    --
    MN

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: