  • 1. Data: 2014-03-11 15:29:18
    Temat: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Dzien dobry,

    Mam duze serie fotografii "time-lapse" wykonywanych z ruchomego pojazdu.
    Poszczególne zdjecia niewiele róznia sie od siebie, ale jednak -
    pojazd przesuwa sie naprzód. Oprócz zmian spowodowanych ruchem sa
    drgania, które nalezy usunac.

    Prosilbym o kilka pomyslów - krótkie wprowadzenie do algorytmów
    usuwania drgan.

    pozdro
    --
    A S

  • 2. Data: 2014-03-11 18:31:19
    Temat: Re: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, March 11, 2014 3:29:18 PM UTC+1, Andrzej S wrote:
> [...]
    > Poszczególne zdjecia niewiele róznia sie od siebie, ale jednak -
    > pojazd przesuwa sie naprzód. Oprócz zmian spowodowanych ruchem sa

    Może to: http://yuzhikov.com/articles/BlurredImagesRestoratio
    n1.htm

    w.

  • 3. Data: 2014-03-12 15:29:36
    Od: "Andrzej S." <a...@g...com>

    W dniu 2014-03-11 18:31, Wojciech Muła pisze:

    > Może to: http://yuzhikov.com/articles/BlurredImagesRestoratio
    n1.htm

    Nie wiedzialem, ze daje sie cos takiego zrobic.

    Ale mi chodzi o eliminacje przypadkowych przesuniec i obrotów
    kamery (czyli drgan, wstrzasów) na serii obrazów, które
    zamierzam skleic w film. Aby utrudnic - kamera jest w ruchu
    postepowym, czyli poszczególne obrazy nawet bez wstrzasów
    troche (niewiele) róznia sie.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 4. Data: 2014-03-12 15:46:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-03-12 15:29, Andrzej S. pisze:

> [...]
    > zamierzam skleic w film. Aby utrudnic - kamera jest w ruchu
    > postepowym, czyli poszczególne obrazy nawet bez wstrzasów

    Pytasz się o to, jak wyznaczyć przesunięcie pomiędzy obrazkami,
    czy jak z wyznaczonych przesunięć dobrać trajektrię, aby
    była ładna i płynna, a za dużo nie ucinała/nie wymagała zbyt
    dużego powiększenia pola obrazu.

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2014-03-13 13:27:39
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-03-12 15:46, bartekltg pisze:

    > Pytasz się o to, jak wyznaczyć przesunięcie pomiędzy obrazkami,
    > czy jak z wyznaczonych przesunięć dobrać trajektrię, aby
    > była ładna i płynna, a za dużo nie ucinała/nie wymagała zbyt
    > dużego powiększenia pola obrazu.

    Pytam, jak obliczyc mikroprzesuniecia i mikroobroty dla kazdego
    obrazka, aby po ich zastosowaniu i sklejeniu w film zredukowac
    drgania kamery.

    Ruch jest bardzo powolny - wiec "zasadnicza czesc obrazu" od klatki
    do klatki wskutek ruchu zmienia sie nieznacznie (pomijalnie).

    Chodzi mi o redukcje drgan. Moge pokazac zmontowany na surowo
    film, ale to jakby zwyczajne filmowanie z reki przy marszu naprzód.
    Od patrzenia bolą zęby.

    Do glowy przychodzi mi nastepujacy algorytm:

    1. Wyznaczam vector sum wszystkich wierszy (znaczy np. w kanale R)
    2. Wyznaczam vector sum wszystkich kolumn.
    3. Badam uzyskane profile, szukam punktów charakterystycznych.
    4. Drgniecie natury translacyjnej (dx, dy) redukuje obliczajac
    przesuniecia owych punktów charakterystycznych dla klatki biezacej
    i nastepnej.

    Dotad wyglada sensownie i mam zamiar zabrac sie za implementacje.
    Ale:

    5. Drgniecia natury obrotowej (po osi obiektywu) - hmm - profile beda
    zasadniczo takie same, ale rózniace sie stopniem rozmycia.
    Nie pachnie to dobrze. Jedynie mam pomysl, aby poszukac owego
    kąta drgnięcia doświadczalnie, licząc sumy z p. 1. i 2 po kierunkach
    bliskich czystym X i Y.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 6. Data: 2014-04-13 23:19:01
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 13:27:39 +0100, Andrzej S <a...@e...pl> napisał:
    > W dniu 2014-03-12 15:46, bartekltg pisze:

    ffmpeg i opcja deshake

    --
    pozdrawia
    yorgus