  • 41. Data: 2011-01-11 22:59:21
    Temat: Re: Alfa 159 Sportwagon - warto?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    > Giulietta jest cała od zera zrobiona
    >>
    >> Z Bravo....
    >>

    > Nowego.

    Oczywiście.

    >Które jest bardzo udanym samochodem.

    Wizualnie na pewno, już nawet miałem takiego zamówionego.

    Jakościowo też jakieś znaczące różnice odnotowano?
    Awaryjność itd?

  • 42. Data: 2011-01-12 10:51:19
    Od: marko <b...@g...com>

    > IMO miejsca dla kierownika jest ok (u mnie 188 cm wzrostu). Ale jak ja
    > ju si d , to pasa er 'z ty u" ju takiego komfortu nie ma - brakuje mu
    > miejsca na nogi.
    Ja jestem trochę niższy - i na ilość miejsca nie narzekam - piszę
    tylko że miałem problemy z wsiadaniem na początku - ale to wynikało
    raczej z przyzwyczajenia do innych samochodów.

    > Cho przyzna trzeba, e kilka chwil te mi zaj o przyzwyczajenie si
    > do tej skierowanej w stron kierowcy konsoli i reszty wyposa enia (tak
    > naprawd pasa er siedz cy z przodu nawet pr dko ci nie jest w stanie
    > odczyta ).

    Mnie się ta konsola właśnie bardzo podoba ;-)

    > Nie zauwa am r nic pomi dzy 159 a np. Mondeo MK III je eli chodzi o
    > "zwrotno codzienn miastow ".

    No właśnie faktycznie w cyferkach nie ma różnicy - to tylko takie moje
    subiektywne odczucie - nie potrafię wyjaśnić z czego wynika - parkuję
    w garażu podziemnym i wcześniejszymi autami było łatwiej jakoś - mam
    taki łuk wyjeżdżając z garażu i np. fakusem brałem go "na raz" - a
    alfą muszę cofać i na dwa razy próbować.

    > Mi brakuje  jeszcze lekko innych smaczk w jakiej mia em w Lybrze - np.
    > delikatnie pod wietlanych klamek. Wiem, e to wr cz zb dny bajerek - ale
    > jednak zrobiony ze smakiem cieszy oko.

    No to jest fajna rzecz - w ML, którym trochę jeździłem też były
    takie ;-) Poza tym przydałoby się podświetlenie podłogi wewnątrz- a
    tak mam tylko oświetlenie przestrzeniy pod drzwiami jak sa otwarte.

    > I atwiej jest si doprosi o zwolnienie lewego pasa na autostradzie ;)

    :-)

    Marek

  • 43. Data: 2011-01-12 10:57:06
    Od: marko <b...@g...com>

    >  Nie potwierdzam, a niski nie jestem, do tego mam długie kopyta. Może masz
    > źle ustawioną kierownicę albo fotel za blisko?

    `może tak być - ale już przywykłem i wszystko odbywa się
    bezboleśnie ;-)

    >  Jeśli wozisz nią pralki albo inny ciężki sprzęt to faktycznie może być
    > problem. Ale sam jeszcze tego nie odczułem, wożę zwykłe klamoty.

    Ja generalnie też - ale porównuję do tego co miałem wcześniej - czyli
    dużą klapę i podłogę = krawedz załadunku, no ale to jest koszt wyglądu
    auta - jestem w stanie to przeżyć bo to pierwsze auto które mam na
    którego widok gęba się sama śmieje ;-)

    >  Focus - 10,7m, 159 - 11.1

    No właśnie piszę bardzo subiektywnie - nie wiem z czego to wynika

    >  Zazdroszczę, mam zwykłego Connect Nav+, gdzie trzeba włożyć kartę SIM by
    > mieć telefon. Ale duży ekran sam w sobie jest super.

    no właśnie żałuję że nie mam dużego ekranu - ale B&M to naprawdę
    rewelacja. żeby jeszcze odtwarzał mp3 z iphona...

    Marek

  • 44. Data: 2011-01-12 15:43:35
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 01:57:06 -0800 (PST), marko napisał(a):

    > no właśnie żałuję że nie mam dużego ekranu - ale B&M to naprawdę
    > rewelacja. żeby jeszcze odtwarzał mp3 z iphona...

    Można dokupić odpowiedni interfejs/przejściówkę (są nawet dwa
    rozwiązania - podłączane do radia i podpinane wprost do USB). Ale nie
    pytaj ile ta przyjemność kosztuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 45. Data: 2011-01-12 15:44:00
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Wed, 12 Jan 2011 01:57:06 -0800 (PST), marko wrote:

    > no właśnie żałuję że nie mam dużego ekranu - ale B&M to naprawdę
    > rewelacja. żeby jeszcze odtwarzał mp3 z iphona...

    To ajfon w koncu umie po BT cos wiecej, niz sluchawki/zestawy
    glosnomowiace?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 46. Data: 2011-01-12 15:54:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 19:36:57 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Nie mów, za ten badziew na dachu w SW jeszcze trzeba dopłacić? :)

    Za relingi trzeba i to niemało - chyba z 2000zł w ASO, aluminiowe.
    Używki na Allegro 1000zł komplet.

    Rok temu się interesowałem, ale usłyszawszy cenę odpuściłem :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 47. Data: 2011-01-12 15:59:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > dużą klapę i podłogę = krawedz załadunku, no ale to jest koszt wyglądu
    > auta - jestem w stanie to przeżyć bo to pierwsze auto które mam na

    O to właśnie chodzi ;)

    > No właśnie piszę bardzo subiektywnie - nie wiem z czego to wynika

    Za to BMW 3 ma koło 10m. W artykułach porównują Alfę z autobusem jeśli
    chodzi o promień zawracania, choć wcale takiej tragicznej różnicy nie ma.
    IMO ten długi przód tworzy złudzenie, że mamy znacznie mniej miejsca przed
    sobą niż jest naprawdę, często się to odczuwa.

    > no właśnie żałuję że nie mam dużego ekranu - ale B&M to naprawdę
    > rewelacja. żeby jeszcze odtwarzał mp3 z iphona...

    Ideałem jest Connect Nav B&M :)
    Bo teraz to mógłbym co najwyżej powiedzieć "Zadzwoń do mnie na samochód".

    Navi funkcjonalnie też daje radę, choć graficznie wygląda kiepsko. I
    rysuje płyty po jakimś czasie, ale to chyba ogólna przypadłość na naszych
    drogach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 48. Data: 2011-01-12 16:07:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 20:54:33 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Z Bravo....

    Z Bravo jest zrobiona nowa Lancia Delta.

    W nowej Julce po raz pierwszy użyto nowej płyty podłogowej "C-EVO". Fakt,
    wzorowanej na poprzedniej m.in. z Bravo - ale to zupełnie nowa konstrukcja,
    na coś poszło to 100 mln EUR :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 49. Data: 2011-01-12 17:34:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości news:

    > Giulietta jest cała od zera zrobiona

    > Z Bravo jest zrobiona nowa Lancia Delta.

    Też.

    > W nowej Julce po raz pierwszy użyto nowej płyty podłogowej "C-EVO". Fakt,
    > wzorowanej na poprzedniej m.in. z Bravo

    Raczej zmodernizowanej.

    >- ale to zupełnie nowa konstrukcja,
    > na coś poszło to 100 mln EUR :)

    To suma wraz z budżetem na reklamę nowego modelu, czy koszt samej płyty? ;-)

  • 50. Data: 2011-01-12 19:35:45
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 15:54:48 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Za relingi trzeba i to niemało - chyba z 2000zł w ASO, aluminiowe.
    > Używki na Allegro 1000zł komplet.
    >
    > Rok temu się interesowałem, ale usłyszawszy cenę odpuściłem :)

    A wiesz, czy na pewno można je zamontować w aucie, które fabrycznie tego
    rozwiązania nie miało? Spotkałem się z opiniami, że nie można tego
    zrobić - ze względu na inną konstrukcję dachu.

    Jeszcze mam jedną sprawę na minus - wywaliłem fabryczną antenę FM i
    zamontowałem tam helikalną do CB (krótka (ok. 65 cm) i w miarę lekka) i
    dach niebezpiecznie mi się w tamtym miejscu 'kolebocze'. I to mimo
    bliskości wzmocnień wokół tego otworu technologicznego - normalnie
    blaszka jak z puszki od (za przeproszeniem) coca coli.
    Na razie zwalam to na Kenickiego - to on mnie namówił na tą antenę ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.