  • 101. Data: 2013-05-30 10:30:42
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ko6svg$u32$1@node1.news.atman.pl...

    > Winien kierowca i winien pieszy.
    >
    > Kierowca winien, bo :
    > Art. 26.1
    > 1. zbliżając się do przejścia dla pieszych nie zachował szczególnej
    > ostrożności, czyli w tym przypadku nie przewidział, że na jezdni
    > mogą być samobójcy i/lub debile.

    Korekta :
    .... nie zachował szczególnej ostrożności, czyli nie obserwował
    wystarczająco uważnie ruchu w pobliżu przejścia dla pieszych.

  • 102. Data: 2013-05-30 10:30:53
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

  • 103. Data: 2013-05-30 10:48:05
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "mlodz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli gdybym przejeżdżał przez przejście dla pieszych i w tym momencie
    > rzuciłby mi się pod koła człowiek, który wcześniej stał metr od jezdni
    > i tyłem do przejścia - to byłaby moja wina?

    Nie. Wina zawsze jest po stronie pieszych :)
    Wg opini niektórych kolegów z grupy, pieszy jest zawsze winnym.
    Wystarczy tylko, że kierowca nie zatrzyma pojazdu.
    Wg nich rozjechanie pieszych jest dozwolone pod warunkiem, że kierowca
    się nie zatrzyma przed przejściem, a tylko zwolni, dając w ten sposób
    znać, że pieszy mogą przechodzić, a następnie ruszy z piskiem opon i
    przejedzie pieszych. Wtedy zawsze pełna wina jest po stronie pieszych,
    także i na przejściu dla pieszych :)

  • 104. Data: 2013-05-30 10:59:15
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ustąpił. Widać, ze zdecydowanie zwolnił i wszedł na przejście

    Nie ustąpił. To co zrobił to nie jest ustąpienie. Pieszy powinien
    powstrzymac się od ruchu tak, aby samochód mógł przejechać.
    Wtedy by było ustąpienie pierwszeństwa.

    > Nie szedł, lecz to nie miało bezpośredniego związku z wypadkiem,

    To jak szedł miało bezpośredni zwiazek z wypadkiem.
    Gdyby szedł drogą najkrótszą i prostopadle do osi jezdni
    to przeszedłby z tyłu pojazdu.

    > W chwili wypadku oraz przed samym wypadkiem korzystał z przejścia.

    To nie jest korzystanie z przejścia. Tylko przypadkowo znalazł się
    na przejściu ścigając się z ciężarówką. Już pisałem co to znaczy
    korzystać z przejścia.

    > Zachował. Zwolnił przed pojazdem, a kiedy się upewnił, że pojazd się
    > zatrzymuje

    Nie zachował szczególnej ostrożności. Upewnił się, że pojazd się zatrzymuje,
    ale nie upewnił się że pojazd się zatrzymał i nie upewnił się czy kierowca
    go widzi.

  • 105. Data: 2013-05-30 11:16:05
    Od: "Walkowicek" <l...@b...pl>

    > Użytkownik "mlodz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    Do "mlodz". Nie widzę twojego posta, dlatego odpowiadam tutaj.

    Miałbyś duży kłopot i tylko świadkowie, lub mocne dowody
    mogłyby cię uratować od winy.
    Lepiej nie przejeżdżać przejście bardzo blisko krawężnika
    i z prędkością nie dostosowaną do warunków.
    Przepis pięknie to określa "zachować szczególną ostrożność".

  • 106. Data: 2013-05-30 11:21:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Widocznie obejrzałeś inny film :)

    Względnie Ty nie jesteś w stanie pojąć związku, między takim, a nie innym
    przejściem pieszego przez jezdnię, a jego skutkami.

  • 107. Data: 2013-05-30 11:49:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości

    > I to właśnie było bezpośrednią przyczyną wypadku.
    > Pieszy tylko pośrednio przyczynił się do tego wypadku.

    Było dokładnie odwrotnie.

  • 108. Data: 2013-05-30 12:03:09
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Nie ustąpił. To co zrobił to nie jest ustąpienie. Pieszy powinien
    > powstrzymac się od ruchu tak, aby samochód mógł przejechać.
    > Wtedy by było ustąpienie pierwszeństwa.

    Wobec Ciebie co zrobił kierowca?
    Ustąpił pierwszeństwa pieszym na przjeściu czy też nie?
    Wszak w ogóle nie zatrzymał pojazdu i rozjechał pieszego na przejściu.

    Napisałeś wcześniej wielokrotnie w różnych kontekstach, że "Kierowca nie
    musiał zatrzymywać się." oraz "Kierowca nie mial obowiązku widzieć tego
    pieszego."

    Wobec tego dlaczego uważasz, że wobec ustępowania pierwszeństwa, pieszy
    miał obowiązek zatrzymania się i ustąpić pierwszeństwo kierowcy, a
    kierowca już nie?

    Napisałeś także:
    "Wlazł na przejście dopiero bezposrednio przed ciężarówką, która już
    jechała bo przeszli piesi będący na przejściu."

    Kiedy pieszy wszedł na przejsci to pozostali pisi dopiero przechodzili,
    a nie przeszli. Kobiety w chwili wejścia pieszego, znajdowały się
    dokłądnie przed cieżarówką. Pieszy znalazł się przed ciężarówką także w
    chwili, kiedy przed tą ciężarówką znajdowały się obie kobiety, a
    kierowca zwalniał i sprawiał wrażenie, ze się zatrzyma i przepuści
    pieszych. Tyle, że mężczyzna przchodził o wiele wolniej i nie zdążył
    przejść wraz z kobietą, przechodzącą ze strony lewej na prawą.

    > To jak szedł miało bezpośredni zwiazek z wypadkiem.
    > Gdyby szedł drogą najkrótszą i prostopadle do osi jezdni
    > to przeszedłby z tyłu pojazdu.

    Nie przeszedłby za pojazdem, ponieważ pojazd był dłuższy od odległości
    dzielącej pieszego od przejścia w miejscu jego wejścia na jezdnię.
    Musiałby się zatrzymać na srodku jezdni i poczekać, aż ciężarówka
    odjedzie lub zmienić kierunek ruchu w celu obejścia ciężarówki z tyłu, a
    wtedy już by nie szedł drogą najkrótszą.
    Ganisz pieszego, za przechodzenie obok pasów, ganisz pieszego za brak
    zatrzymania się przed pojazdem, nie dopuszczasz do możliwości zmiany
    kierunnku poruszania się pieszego i ganisz także pieszego za to, że
    wszedł na przejscie.

    Jesteś bardzo nieobiektywny i traktujesz prawo bardzo wybiórczo, aby
    tylko przeforsować aqoje założenia, których dokonałeś na samym początku,
    bez analizowania zapisów PoRD.

    > To nie jest korzystanie z przejścia. Tylko przypadkowo znalazł się
    > na przejściu ścigając się z ciężarówką. Już pisałem co to znaczy
    > korzystać z przejścia.

    To znaczy, ze kierowcom wolno zabijać pieszych na przejściach, nawet
    kiedy widzą tych piszych, pod warunkiem, że nie weszli oni na to
    przejscie dokłądnie w obrysie namalowanych pasów?

> [...]
    > zatrzymuje,
    > ale nie upewnił się że pojazd się zatrzymał i nie upewnił się czy

    Nie musiał się upewniać czy pojazd się zatrzymał. Wystarczy, że kierowca
    dał mu wyraźny znak, iż ustępuje pierwszeństwa pieszym, znajdującym się
    na przejściu, którym to pierwszeńśtwo należało się na tym przejściu
    bezwzględnie.

  • 109. Data: 2013-05-30 12:05:21
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

  • 110. Data: 2013-05-30 12:14:25
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:51a72090$0$26694

    > Było dokładnie odwrotnie.

    Tak, tak, a Kopernik zapewne była kobietą? :)
    Myślę, że Panu to już podziekuję za wspólną dyskusję, bo zaczynają się
    "przepychanki" na poziomie kilkuletnich dzici "ty jesteś gupi, a nie
    plawda, bo ty jesteś gupi" :)

    Dorośli swoje wypowiedzi argumentują, a u Ciebie ich brak.