  • Data: 2013-05-24 11:53:10
    Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 May 2013, Michoo wrote:

    > Czy aby na pewno?

    Na pewno - wykluczamy przecież możliwość że zrobił to umyślnie.

    > Wydaje mi się, że początek/koniec przejścia facet mógł
    > widzieć.

    Owszem, ale w tamtą stronę nie jechał!

    > Nie spodziewał się, ze ktoś się będzie skradał z tyłu

    Właśnie tu leży błąd - taki sam jak przy zielonej strzałce,
    kiedy kierujący rusza w prawo patrząc w lewo.
    Ma patrzeć gdzie jedzie, a nie domniemywać.

    > i hop mu przed maskę.

    Aż tak niespodzianie to nie było :]

    > Tak. Kierowca byłby w pewien sposób współwinny, że mógł łatwo sprawdzić
    > a tego nie zrobił,

    No to teraz pozostaje skreślić "łatwo" i zostawić "miał obowiązek".
    Pisałem że wiem, iż jakikolwiek ruch wymagany od kierowcy to dyshonor,
    dotyczy to również innych przypadków (np. jak nie widać w lusterku
    to nie widać w ogóle, kto by głową kręcił).

    > ale trzeba być debilem, żeby przekradać się przed maskę ciężarówki.

    Głupota pieszego nie implikuje przeniesienia winy - i raczej
    o to mi chodzi. Wlazł lekkomyślnie, mamy zderzenie dwu "założeń"
    i wypadek, klasyka - dyskusja dotyczy wyłącznie kwestii "czy kierowca
    powinien patrzeć gdzie jedzie".
    Każde inne myślenie pogłębia przekonanie, że poleganie na DOMNIEMANIU
    jest czymś dobrym i pożądanym. A tak generowane są trupy.
    "Nie widziałem że idzie".

    pzdr, Gotfryd