  • Data: 2013-12-18 13:09:08
    Temat: Re: Akumulatory R6 za 15zl w Lidlu
    Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A w sumie do czego używasz tych "baterii" 6F 9 volt?
    Kiedyś było to-to dość popularne (różne "japońskie" radyjka na ten przykład), ale
    jakby zostały wyparte przez R6 (AA) i R3 (AAA).
    Na 6F 9 volt zostały mi dwa i pół urządzenia:
    * miernik uniwersalny (multimetr);
    * sufitowa czujka dymu z alarmem;
    * być może szukacz ścienny przewodów (ale nie jestem pewien, może jest na inną
    baterię);
    * radio rosyjskie Vega gdzie 6F było jakby co zamiennikiem dwóch baterii płaskich 2 x
    4,5 volt (zawsze i wyłącznie używałem na
    płaskich).
    Z uwagi na samorozładowanie wolę kupić baterię alkaliczną 9 V, która będzie w takim
    multimetrze czy czujce na suficie siedzieć ze
    3-4 lata, i mieć spokój - nie wyobrażam sobie w tych urzadzeniach (poza radiem
    oczywiście) konieczności wykonania więcej, niż
    kilkunastu-kilkudziesięciu cykli doładowań.

    -----
    > To jeszcze muszę się porozglądać za przyzwoitą ładowarką do takich 9V
    akumulatorków.