  • 11. Data: 2012-05-26 11:48:41
    Temat: Re: Akumulatorki R20 do radia
    Od: "ulyssess" <a...@o...pl>

    > a radia na baterie LADUJA ????? No chyba, ze sobie przerobisz!
    >
    > ThinkXtra

    Są takie co ładują i to wcale nie zadkość.

    Piotrek

  • 12. Data: 2012-05-26 12:29:41
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ulyssess" napisał w wiadomości grup

    Ja też w sprawie baterii, ale z prośbą. Chce kupic 4 aku R20 do radia
    satellit 500. Zauważyłem, że teraz aku firmowe maja małe pojemności np 2200
    mah do 2500 mah, ale aku firmy krzak to juz nawet i 10 ah.
    [...]

    A nie lepiej użyć żelowego akumulatora 6V ?
    pzdr., R.G.

  • 13. Data: 2012-05-26 21:54:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-05-2012 o 13:35:27 ulyssess <a...@o...pl> napisał(a):

    > Znalaz?em fajne ale cena mnie zbi?a lekko z tropu
    > http://allegro.pl/akumulator-r20-d-9000mah-9ah-1-2v-
    nimh-gp-2-szt-i2315544329.html>
    GP nie polecam, kupiłem R6 2500mAh i po pół roku pojemność im mocno spadła,
    mam ładowarkę BC900 ione osiągają w porywach 1500mAh, ładowałem (test) i
    200mA i 500 i 900
    i niewiele im to pomagało, kilka zdjęć aparatem i koniec, Enelopy to jest
    robię zdjęć nawet 50 bez problemu, a pojemność teoretyczną mają mniejszą :)
    bo 1900 i faktycznie tyle mają. Także reasumując mocno się zawiodłem na
    GP,
    a kupowałem oryginalne u Idiotów. Zresztgą nawet ja były nowe to też
    żadna rewelacja, z trudem udawało się zrobić więcej niż 10zdjęć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2012-05-27 09:19:03
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 26/05/2012 20:54, janusz_kk1 wrote:

    nimh-gp-2-szt-i2315544329.html>

    > GP nie polecam, kupiłem R6 2500mAh i po pół roku pojemność im mocno spadła,

    Bo kupiles zwykle. GP produkuje tez 'eneloopowate', nazywaja sie Recyko+
    i nie widze roznicy miedzy nimi i Eneloopami.

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2012-05-27 12:18:32
    Od: "ulyssess" <a...@o...pl>

    > Bo kupiles zwykle. GP produkuje tez 'eneloopowate', nazywaja sie Recyko+ i
    > nie widze roznicy miedzy nimi i Eneloopami.
    >

    > --
    > Jerry1111

    Ja chyba kupię te
    https://www.hurt.com.pl/2-x-akumulatorki-varta-r20-d
    -r2u-ni-mh-3000mah,p6889.html
    Jeżeli rzeczywiście to jest to sama technologia co recyko i enelopy. Ale to
    i tak wychodzi drogo - 4 aku o stosunkowo małej pojemności 80 zeta. Zawsze
    myślałem że drogie powinny być aku typu AA bo każdy chce jak najwięcej Ah a
    rozmiar ogranicza. Tego ograniczenia nie ma rozmiar D - więc technologicznie
    powinno byc łatwiej.

    Piotrek

  • 16. Data: 2012-05-27 12:48:11
    Od: "KM" <m...@g...pl>

    "Ryszard G." <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > mah do 2500 mah, ale aku firmy krzak to juz nawet i 10 ah.
    > [...]
    >
    > A nie lepiej użyć żelowego akumulatora 6V ?

    W zestawach z ladowarka BC 900 (nie wiem czy z B700 tez) sa 4 szt adapterow
    z aku AA do R6 oraz R20. Sam korzystam z tego rozwiazania (mam urzadzenia na
    R20).

    Pozdrawiam
    KM

  • 17. Data: 2012-05-27 14:09:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-05-2012 o 09:19:03 Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    napisał(a):

    nimh-gp-2-szt-i2315544329.html>

    > Bo kupiles zwykle. GP produkuje tez 'eneloopowate', nazywaja sie Recyko+
    > i nie widze roznicy miedzy nimi i Eneloopami.
    No fajnie, ale to oznacza że zwykłe są zwykłymi bublami :( zanim kupiłem
    enelopy miałem kupę innych i żadne poza GP nie traciły tyle na pojemności,
    poza tym enelopy są dobre do urządzeń które są rzadko używane,
    ale tam gdzie trzeba w krótkim czasie większej mocy już nie, i tam zwykłe
    się sprawdzają, poza GP które szybko straciły pojemność, i ogólnie marną
    mają wydajność.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2012-05-28 10:52:39
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-26 21:54, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > a kupowałem oryginalne u Idiotów. Zresztgą nawet ja były nowe to też
    > żadna rewelacja, z trudem udawało się zrobić więcej niż 10zdjęć.

    Trafiłeś na jakieś lewe. Ja mam 4x GP R6 2300, mają 6 lat, używane w
    aparacie, ładowane w BC-700 prądem 0,5 lub 0,7A. Obecnie wykazują około
    2000-2100 mAh pojemności. Kupowane w normalnym sklepie, tylko nie wiem
    którym (to był prezent).
    Ja się zawiodłem na Varcie 1400mAh, kupione w roku 2003 zdaje się,
    szybko padła im chyba rezystancja wewnętrzna. Wcześniej, w początku lat
    90 miałem R6 Varta (NiCd, ok. 600mAh), które też szybko padły, dużo
    szybciej od Sanyo Cadnica.

    Michał

  • 19. Data: 2012-05-28 20:59:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-05-2012 o 10:52:39 Michał Lankosz <m...@t...pl> napisał(a):

    nimh-gp-2-szt-i2315544329.html>

    > Trafiłeś na jakieś lewe. Ja mam 4x GP R6 2300, mają 6 lat, używane w
    Wątpię, kupione w MM, sądzisz że oni handlują podróbami?
    Moje są młodsze kupiłem je 3 lata temu, nominalnie mają 2500, a BC900
    pokazuje że mają około 1500, ładowane różnymi prądami i małymi i dużymi.

    --
    Pozdr
    JanuszK