  • Data: 2018-04-29 17:12:48
    Temat: Re: Akumulatorki Esperanza
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-29 o 06:24, s...@g...com pisze:

> [...]
    problematyczne niz uzycie zwyklych baterii alkalicznych.

    U mnie też. Weź pan czekaj 2 godziny zanim się naładuje. A głupiutka
    ładowarka to i więcej czasu.

    > Nie rozumiem pytania. Ladowarka laduje akumulatorek do pełna. Ta którą miałem była
    "głupia" ładowała akumulatorki na ślepo. Póżniejsza inteligentna ładowała monitorujac
    napiecie ale różnic w działaniu akumulatorków nie zauważyłem.

    > Ładowanie to była kwestia 2-4h.
    >
    > Problemem było po prostu to że po naładowaniu akumulatorek starczał na około
    miesiąc. Bateria starczała na około 4-6 miesięcy lub dłużej.
    > Często bateria była uzywana z "kupki" już zuzytych w innych urządzeniach więc
    niejako była "za darmo".

    > O ile dobrze sie orientuje to sprawa rozbija sie o napięcie na ogniwie a nie o sam
    ładunek jaki w nim jest.

    I właśnie to... to...

    Mycha jest na zwykłą baterię 1,5V, akumulatorek ma 1.2V. Ciekawe do
    jakiego napięcia mycha działa. Wprawdzie akumulator ma bardziej płaską
    charakterystykę rozładowania, ale jest też raczej dla większych prądów
    przeznaczony. Podsumowując, w pracy u mnie również stał sobie kubełek z
    akumulatorami padniętymi co działały w myszce po kilka dni i zgon. W
    końcu zabrałem je na porządną ładowarkę, refresh i połowa wstała a
    połowa w kubeł. Czyli wsadzanie ich w myche szkodzi.
    Paluszek z Ikei w Logitechu działa mi ponad pół roku... a może rok? nie
    jestem w stanie powiedzieć, kiedy go wymieniałem ale wuj dawno.

    --
    Irokez