eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    From: collie <c...@v...pl>
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Reply-To: c...@v...pl
    References: <0...@g...com>
    <60283150$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <602bd593$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be05a$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be492$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <s0iop1$3lm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <602ce891$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ilcsmjchp9oa$.t5bo737ocw6t.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    Date: Wed, 17 Feb 2021 14:03:58 +0100
    Message-ID: <1w5nkbow60nkx$.1ctb6udke46x9$.dlg@40tude.net>
    Lines: 32
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.185.222.205
    X-Trace: 1613567038 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 530 79.185.222.205:8311
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2650
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761951
    [ ukryj nagłówki ]

    W środę, 17.02.2021 o 13:27, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    >>> Dobre regulatory raczej nie
    >>> wychylają się ponad 13,9V a widocznie ten miał jakieś większe aspiracje
    >>> :D
    >>
    >> 14,4 V.
    >
    > W nowszym aucie to już nie jest takie oczywiste.
    >
    > Od jakiegoś miesiąca mam w gnieździe zapalniczki ładowarkę USB z
    > miernikiem napięcia. Ten miernik sprawdzałem ze starym ale przyzwoitym
    > Metexem i wskazuje poprawnie.
    > Obserwacje są ciekawe. Napięcie w instalacji (a więc i na klemach) zależy
    > od wielu czynników.
    > Jak jest temp. zewnętrzna w okolicach 0 i poniżej to mam 14.7-14.9V.

    Pomiar napięcia w gnieździe zapalniczki nie jest miarodajny - potrafi
    tam być spadek napięcia nawet o 0,5 V. Woltomierz w aucie jest rzeczą
    nieocenioną, ale podłączony bezpośrednio do klem akumulatora. Można
    od biedy posługiwać się miernikiem w gnieździe zapalniczki, ale po
    uprzednim skalibrowaniu go dobrym miernikiem podłączonym jednocześnie do
    klem, żeby wiedzieć, jaką brać poprawkę na odczyt z gniazda zapalniczki.
    Poza tym masz zepsuty, albo źle wyregulowany regulator napięcia.
    Napięcie ładowania nie powinno w żadnym przypadku przekraczać 14,4 V -
    i to mierzone na klemach, a nie w gnieździe zapalniczki. Tak jest zdrowo
    i dla akumulatora, i dla elektroniki samochodowej.


    --
    Jak nic ci się nie chce, pij wodę. Będzie ci się chciało siku
    (Albert Einstein)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: