eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • X-Received: by 2002:a05:620a:895:: with SMTP id b21mr23801759qka.80.1613539872222;
    Tue, 16 Feb 2021 21:31:12 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:620a:895:: with SMTP id b21mr23801759qka.80.1613539872222;
    Tue, 16 Feb 2021 21:31:12 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!168.119.53.7.MISMATCH!weretis.net!
    feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATC
    H!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googleg
    roups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 16 Feb 2021 21:31:11 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <602c3c7d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    References: <0...@g...com>
    <s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
    <60285caf$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <602907b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <602a48a6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <602c3c7d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    From: - <s...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 17 Feb 2021 05:31:12 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761910
    [ ukryj nagłówki ]

    wtorek, 16 lutego 2021 o 15:43:28 UTC-6 LordBluzg(R) napisał(a):
    > W dniu 16.02.2021 o 21:52, - pisze:
    > [...]
    > > Spoks. Mysle ze teraz juz z grubsza mam wszystko co potrzeba, szkoda ze bez
    zrodel...
    > >
    > > Spokojnego!
    > >
    > Szkoda czasu i zachodu na pomiary, warto skorzystać z lepszych
    > rozwiązań. Jak już wiesz jak zadbać o problem to jest podstawa. Pomiary
    > potwierdzają tylko fakty, w sumie. Skoro faktem jest, że coś nie bangla
    > to wskazana jest reakcja, reakcję opisałem a wniosek jest prosty. O
    > takie rzeczy dbamy przed zimą, wtedy problemy są znikome. Jeśli jednak
    > nie zadbamy wcześniej, to ścieżka nie wygasa, należy nią podążać :)
    > To wszystko. Pomiarem niczego nie zmienisz a sam pomiar nie rozwiąże Ci
    > problemu, to też wskazówka, tyle że czasem błędna i ja bym na niej nie
    > polegał.
    >
    No nie do konca. Ta dyskusja mi uswiadomila dwie rzeczy.

    Pierwsza to fakt ze przy tych temperaturach zaden akumulator by pewnie rady se nie
    dal. Moglem go wyjmowac ale to bylo by upierdliwe bo o ile mocowanie odkreca sie
    szybko o tyle klemy sa jakies dziwne i odkrecanie bylo by upierdliwe. Wiec cala
    operacja wyjac, zalozyc trwala by dobre 5 minut.

    W zwiazku z tym mozliwe ze przedwczesnie aku wymienilem. Pewnie jeszcze rok by pozyl
    a moze nawet i wiecej. Tyle ze musial bym co innego mu zrobic. Mianowicie albo
    podladowywac albo wyjmowac albo dolozyc ogrzewacz (co tez zrobilem dla nowego).

    Druga to fakt ze o ile ten stary aku byl nieco podejrzany ale jako tako se dawal rade
    o tyle i tak jego dni byly policzone i chyba lepiej bylo go wymienic jak byl na
    krawedzi w naprawde niskich temperaturach niz czekac az padnie na amen i nawet po
    naladowaniu prostownikiem na cieplym silniku by nie odpalil. Wtedy trza bylo
    dodatkowe koszta poniesc zwiazane z ewentualnym udaniem sie do sklepu po nowy za
    pomoca taksowki albo zamowieniu se serwisu na podworko.

    Podsumowujac:

    Aku wymienilem i tak bo nie lubie dziadowac i potem se rozpamietywac ze moglem zrobic
    dobrze a zrobilem drutowanine ale patent z woltomierzem do zapalniczki chyba sobie
    zrobie/kupie bo to akurat pozyteczne i w sumie odpowiednik kazdorazowego mierzenia
    spadku napiecia podczas kazdego rozruchu. Jak bede widzial jak ten spadek nastepuje w
    lato, zime i konkretna zime to bede wiedzial czy aku daje rade czy nie.

    Myslalem ze uda mi sie to samo osiagnac w warunkach statycznych ale w sumie sugestia
    Piotra spelnia to o co pytam.

    W ramach taxu pacjent w towarzystwie sundogow i kupka sniegu do zjezdzania...

    https://imgur.com/a/LEoGWjn

    Wtedy bylo -26C

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: