-
X-Received: by 2002:a05:620a:895:: with SMTP id b21mr23801759qka.80.1613539872222;
Tue, 16 Feb 2021 21:31:12 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a05:620a:895:: with SMTP id b21mr23801759qka.80.1613539872222;
Tue, 16 Feb 2021 21:31:12 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!168.119.53.7.MISMATCH!weretis.net!
feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATC
H!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googleg
roups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Tue, 16 Feb 2021 21:31:11 -0800 (PST)
In-Reply-To: <602c3c7d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
References: <0...@g...com>
<s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
<60285caf$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<602907b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<602a48a6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<602c3c7d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
From: - <s...@g...com>
Injection-Date: Wed, 17 Feb 2021 05:31:12 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761910
[ ukryj nagłówki ]wtorek, 16 lutego 2021 o 15:43:28 UTC-6 LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 16.02.2021 o 21:52, - pisze:
> [...]
> > Spoks. Mysle ze teraz juz z grubsza mam wszystko co potrzeba, szkoda ze bez
zrodel...
> >
> > Spokojnego!
> >
> Szkoda czasu i zachodu na pomiary, warto skorzystać z lepszych
> rozwiązań. Jak już wiesz jak zadbać o problem to jest podstawa. Pomiary
> potwierdzają tylko fakty, w sumie. Skoro faktem jest, że coś nie bangla
> to wskazana jest reakcja, reakcję opisałem a wniosek jest prosty. O
> takie rzeczy dbamy przed zimą, wtedy problemy są znikome. Jeśli jednak
> nie zadbamy wcześniej, to ścieżka nie wygasa, należy nią podążać :)
> To wszystko. Pomiarem niczego nie zmienisz a sam pomiar nie rozwiąże Ci
> problemu, to też wskazówka, tyle że czasem błędna i ja bym na niej nie
> polegał.
>
No nie do konca. Ta dyskusja mi uswiadomila dwie rzeczy.
Pierwsza to fakt ze przy tych temperaturach zaden akumulator by pewnie rady se nie
dal. Moglem go wyjmowac ale to bylo by upierdliwe bo o ile mocowanie odkreca sie
szybko o tyle klemy sa jakies dziwne i odkrecanie bylo by upierdliwe. Wiec cala
operacja wyjac, zalozyc trwala by dobre 5 minut.
W zwiazku z tym mozliwe ze przedwczesnie aku wymienilem. Pewnie jeszcze rok by pozyl
a moze nawet i wiecej. Tyle ze musial bym co innego mu zrobic. Mianowicie albo
podladowywac albo wyjmowac albo dolozyc ogrzewacz (co tez zrobilem dla nowego).
Druga to fakt ze o ile ten stary aku byl nieco podejrzany ale jako tako se dawal rade
o tyle i tak jego dni byly policzone i chyba lepiej bylo go wymienic jak byl na
krawedzi w naprawde niskich temperaturach niz czekac az padnie na amen i nawet po
naladowaniu prostownikiem na cieplym silniku by nie odpalil. Wtedy trza bylo
dodatkowe koszta poniesc zwiazane z ewentualnym udaniem sie do sklepu po nowy za
pomoca taksowki albo zamowieniu se serwisu na podworko.
Podsumowujac:
Aku wymienilem i tak bo nie lubie dziadowac i potem se rozpamietywac ze moglem zrobic
dobrze a zrobilem drutowanine ale patent z woltomierzem do zapalniczki chyba sobie
zrobie/kupie bo to akurat pozyteczne i w sumie odpowiednik kazdorazowego mierzenia
spadku napiecia podczas kazdego rozruchu. Jak bede widzial jak ten spadek nastepuje w
lato, zime i konkretna zime to bede wiedzial czy aku daje rade czy nie.
Myslalem ze uda mi sie to samo osiagnac w warunkach statycznych ale w sumie sugestia
Piotra spelnia to o co pytam.
W ramach taxu pacjent w towarzystwie sundogow i kupka sniegu do zjezdzania...
https://imgur.com/a/LEoGWjn
Wtedy bylo -26C
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.21 10:48 Piotr Gałka
- 17.02.21 10:57 LordBluzg(R)
- 17.02.21 11:11 Piotr Gałka
- 17.02.21 11:12 collie
- 17.02.21 11:16 LordBluzg(R)
- 17.02.21 11:24 Piotr Gałka
- 17.02.21 11:36 collie
- 17.02.21 11:49 collie
- 17.02.21 11:52 LordBluzg(R)
- 17.02.21 11:54 LordBluzg(R)
- 17.02.21 12:29 collie
- 17.02.21 12:47 LordBluzg(R)
- 17.02.21 13:01 Piotr Gałka
- 17.02.21 13:04 Piotr Gałka
- 17.02.21 13:04 Piotr Gałka
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=