-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
e.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <0...@g...com>
<s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<9...@g...com>
<s0allf$16uq$1@gioia.aioe.org>
<6028ff9e$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <s0c7vg$lu3$1@gioia.aioe.org>
<602a55eb$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<602a5f6f$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
<602aa251$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<602bcaa6$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<602be351$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <602be351$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
Date: Tue, 16 Feb 2021 18:13:04 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 69
Message-ID: <602bfd22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.137.172
X-Trace: 1613495586 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 500 83.30.137.172:51696
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4590
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761887
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:602be351$0$540$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 16.02.2021 o 14:37, J.F. pisze:
> Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
>>> Oczywiście, że nie chodzi o SEM. Napięcie ładowania zależy nie od
>>> SEM, a od napięcia rozkładczego. Na tej samej zasadzie, co w
>>> przypadku SEM, współczynnik temperaturowy napięcia rozkładczego
>>> jest ujemny, co oznacza, że rośnie ono przy spadku temperatury.
>>> Napięcie rozkładcze jest sumą SEM i nadnapięcia, z czego wynika,
>>> że nadnapięcie rośnie przy spadku temperatury.
>
>>> Wzrost nadnapięcia obniża sprawność energetyczną akumulatora. I w
>>> ten sposób doszliśmy do wniosku, ze sprawność akumulatora spada w
>>> niskich temperaturach. Odkrywcze?
>>> ;-)
>
>> Dla mnie troche odkrywcze, nigdy nie wiedzialem skad te zmiany, a
>> podejrzewac mozna rezystancje wewnetrzna/ruchliwosc jonow.
>Chodzi o procesy zachodzące na elektrodach zwane polaryzacją
>elektrod. W uproszczeniu chodzi o dyfuzję jonów w warstwie
>przyelektrodowej i transport ładunku przez barierę potencjału przy
>elektrodzie. Tak nawiasem mówiąc, gdyby nie nadnapięcie, niemożliwe
>byłoby naładowanie akumulatora, wydzielałby się wodór (nadnapięcie
>wydzielania wodoru jest wyjątkowo wysokie, umożliwia to redukcję
>siarczanu ołowiu do ołowiu).
Zaraz zaraz - to o nadnapiecie chodzi, czy o jakies tajemnicze
"potencjaly elektrochemiczne" ?
Czy te potencjaly/napiecia dla wodoru i tlenu na tyle niskie, ze
dopiero nadnapiecie tlumaczy czemu w akumulatorze olowiowym moze byc
2V.
Ale zaraz - to jaki jest cel podnoszenia napiecia ladowania w niskich
temperaturach ?
-elektrochemia ołowiu tego wymaga,
-nadnapiecie wodoru pozwala, to sie podnosi,
-lepsze wyzsze napiecie, bo prad wiekszy, a opor elektrolitu duzy ?
>> Mowisz, zeby podgrzac aku przy ladowaniu? Tzn taki co robi za
>> magazyn energii, w samochodzie spalinowym sprawnosc nieistotna.
>> A sam sie nie podgrzeje w czasie ladowania ?
>Wbrew pozorom jest to ciekawe pytanie. Dostarczanie energii powoduje
>spadek entropii akumulatora i związane z tym ogrzewanie (niezależne
>od ogrzewania zachodzącego w wyniku strat związanych z opornością
>wewnętrzną i nadnapięciem). Zabawnie robi się przy odbieraniu energii
>z akumulatora. Jeśli prąd jest dostatecznie mały, aby można było
>zaniedbać straty na oporności wewnętrznej, następuje obniżanie
>temperatury
A to bardzo ciekawe ... magazyn energii i klimatyzacja w jednym :-)
>akumulatora. W efekcie z akumulatora można odebrać więcej energii niż
>oddaje reakcja chemiczna, ale oczywiście nie więcej, niż włożono w
>jego naładowanie :-)
naladowanie i podgrzanie ...
To moze to mi chodzilo po glowie z ta endotermiczna.
>Rzut okiem na fenomenologiczną definicję entropii powinien rozjaśnić
>sprawę.
Chyba nie bo jednak mamy zmiany stanu ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.21 18:17 J.F.
- 16.02.21 18:43 LordBluzg(R)
- 16.02.21 21:45 Desoft
- 16.02.21 21:52 -
- 16.02.21 21:54 -
- 16.02.21 21:59 LordBluzg(R)
- 16.02.21 22:06 -
- 16.02.21 22:09 -
- 16.02.21 22:12 -
- 16.02.21 22:17 -
- 16.02.21 22:19 -
- 16.02.21 22:22 -
- 16.02.21 22:30 -
- 16.02.21 22:43 LordBluzg(R)
- 17.02.21 06:31 -
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=