eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <0...@g...com>
    <s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <9...@g...com>
    <s0allf$16uq$1@gioia.aioe.org>
    <6028ff9e$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <s0c7vg$lu3$1@gioia.aioe.org>
    <602a55eb$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <602a5f6f$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <602aa251$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <602bcaa6$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be351$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <602be351$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Date: Tue, 16 Feb 2021 18:13:04 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 69
    Message-ID: <602bfd22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.137.172
    X-Trace: 1613495586 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 500 83.30.137.172:51696
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4590
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761887
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:602be351$0$540$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 16.02.2021 o 14:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    >>> Oczywiście, że nie chodzi o SEM. Napięcie ładowania zależy nie od
    >>> SEM, a od napięcia rozkładczego. Na tej samej zasadzie, co w
    >>> przypadku SEM, współczynnik temperaturowy napięcia rozkładczego
    >>> jest ujemny, co oznacza, że rośnie ono przy spadku temperatury.
    >>> Napięcie rozkładcze jest sumą SEM i nadnapięcia, z czego wynika,
    >>> że nadnapięcie rośnie przy spadku temperatury.
    >
    >>> Wzrost nadnapięcia obniża sprawność energetyczną akumulatora. I w
    >>> ten sposób doszliśmy do wniosku, ze sprawność akumulatora spada w
    >>> niskich temperaturach. Odkrywcze?
    >>> ;-)
    >
    >> Dla mnie troche odkrywcze, nigdy nie wiedzialem skad te zmiany, a
    >> podejrzewac mozna rezystancje wewnetrzna/ruchliwosc jonow.

    >Chodzi o procesy zachodzące na elektrodach zwane polaryzacją
    >elektrod. W uproszczeniu chodzi o dyfuzję jonów w warstwie
    >przyelektrodowej i transport ładunku przez barierę potencjału przy
    >elektrodzie. Tak nawiasem mówiąc, gdyby nie nadnapięcie, niemożliwe
    >byłoby naładowanie akumulatora, wydzielałby się wodór (nadnapięcie
    >wydzielania wodoru jest wyjątkowo wysokie, umożliwia to redukcję
    >siarczanu ołowiu do ołowiu).

    Zaraz zaraz - to o nadnapiecie chodzi, czy o jakies tajemnicze
    "potencjaly elektrochemiczne" ?

    Czy te potencjaly/napiecia dla wodoru i tlenu na tyle niskie, ze
    dopiero nadnapiecie tlumaczy czemu w akumulatorze olowiowym moze byc
    2V.

    Ale zaraz - to jaki jest cel podnoszenia napiecia ladowania w niskich
    temperaturach ?
    -elektrochemia ołowiu tego wymaga,
    -nadnapiecie wodoru pozwala, to sie podnosi,
    -lepsze wyzsze napiecie, bo prad wiekszy, a opor elektrolitu duzy ?

    >> Mowisz, zeby podgrzac aku przy ladowaniu? Tzn taki co robi za
    >> magazyn energii, w samochodzie spalinowym sprawnosc nieistotna.
    >> A sam sie nie podgrzeje w czasie ladowania ?

    >Wbrew pozorom jest to ciekawe pytanie. Dostarczanie energii powoduje
    >spadek entropii akumulatora i związane z tym ogrzewanie (niezależne
    >od ogrzewania zachodzącego w wyniku strat związanych z opornością
    >wewnętrzną i nadnapięciem). Zabawnie robi się przy odbieraniu energii
    >z akumulatora. Jeśli prąd jest dostatecznie mały, aby można było
    >zaniedbać straty na oporności wewnętrznej, następuje obniżanie
    >temperatury

    A to bardzo ciekawe ... magazyn energii i klimatyzacja w jednym :-)

    >akumulatora. W efekcie z akumulatora można odebrać więcej energii niż
    >oddaje reakcja chemiczna, ale oczywiście nie więcej, niż włożono w
    >jego naładowanie :-)

    naladowanie i podgrzanie ...

    To moze to mi chodzilo po glowie z ta endotermiczna.

    >Rzut okiem na fenomenologiczną definicję entropii powinien rozjaśnić
    >sprawę.

    Chyba nie bo jednak mamy zmiany stanu ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 16.02.21 18:17 J.F.
  • 16.02.21 18:43 LordBluzg(R)
  • 16.02.21 21:45 Desoft
  • 16.02.21 21:52 -
  • 16.02.21 21:54 -
  • 16.02.21 21:59 LordBluzg(R)
  • 16.02.21 22:06 -
  • 16.02.21 22:09 -
  • 16.02.21 22:12 -
  • 16.02.21 22:17 -
  • 16.02.21 22:19 -
  • 16.02.21 22:22 -
  • 16.02.21 22:30 -
  • 16.02.21 22:43 LordBluzg(R)
  • 17.02.21 06:31 -

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: