  • 21. Data: 2016-11-07 01:23:00
    Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kup najwiekszy na jaki Cie stac i zeby sie zmiescil. Najlepiej kup w markecie z
    najtanszych. Jak sie uwali na gwarancji to bez gadania wymienia na nowy jak
    przetrzyma gwarancje to jeszcze z trzy cztery lata wytrzyma. Glupotami ze wiekszy nie
    bedzie doladowany sie nie przejmuj. Bo czym sie przejmowac jak szesc lat wytrzyma.
    Poza tym w samochodzie akumulator jest w stanie permanentnego niedoladowania bo z 14
    woltow nie da sie akumulatora olowiowego naladowac do pelna. A jak by ktos sie uparl
    i naladowal do pelna to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma
    duza trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany. To ze robisz 5 kilometrow nie ma
    znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po
    minucie.
    rzadko się z tobą zgadzam w 100% ale tutaj nic dodać nic ująć.

  • 22. Data: 2016-11-07 01:26:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Śmiała teoria. Sprawdź w praktyce: rozruch, minuta jazdy, rozruch minuta
    > jazdy...

    nie sprawdzi się jedynie w starym trupie który nie odpala od dotyku
    oraz/lub akumulatorze z dużą rezystancją wewnętrzną (czytaj - zużyty).

    na szybko: do uruchomienia silnika potrzeba 1-2 obroty wału. To jakieś 2
    sekundy kręcenia. I powiesz mi, że altek nie wyrobi trzydziestokrotności
    energii zużytej przez alternator?

    Stawiam dolary przeciwko orzechom, że sprawny silnik+aku i taki test się
    powiedzie.

  • 23. Data: 2016-11-07 01:28:36
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Z drugiej strony, jak starcza takie 45Ah (nie trzymasz go z włączonym
    > radiem godzinami czy też nie masz super-hiper umpa umpa audio) to po co
    > przepłacać? Jak chcesz weź sobie numer większy i tyle.

    bo w zimie przy -30 każda Ah na wagę złota, poza tym stopniowo będzie
    tracił pojemność i większy dopiero po jakimś czasie będzie miał
    nominalną pojemność mniejszego.

  • 24. Data: 2016-11-07 03:35:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gazowanie nie bierze sie z duzego pradu bo w samochodzie alternator da 40 i wiecej
    amperow i akumulator nie gazuje. Jak miszczu tego nie wiedziales to juz wiesz.

  • 25. Data: 2016-11-07 09:02:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2016 01:14:08 +0100, re napisał(a):
> [...]
    > to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma duza
    > trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany.

    raczej dlatego, ze nie jest rozladowywany.

    > ---
    > Ale pierdoły. Ładowanie do 14,5 V oczywiście daje pełne naładowanie.

    Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V.

    Naladuje, przynajmniej "prawie do pelna", ale wiecej czasu to zajmie.
    Nowsze pojazdy maja zas w komputerach jeszcze ciekawsze sterowania.

    J.

  • 26. Data: 2016-11-07 09:03:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2016 01:20:39 +0100, sirapacz napisał(a):
    > łagodnie mówiąc: możesz włożyć dowolnie duży akumulator do samochodu a
    > nawet ciągnąć 450kg akumulatorów na przyczepce.
    > Nawet jeśli włożysz je puste to po uruchomieniu silnika (jakoś)
    > ładowanie będzie ograniczone maksymalną wydajnością alternatora i
    > dostępnego prądu.

    No i tu jest maly niuans - jesli te z przyczepki beda puste, to zanim
    sie naladuja, to miesiace moga minac.
    Lepiej bylo kupic maly akumulator, niz zasiarczyc i zmarnowac taka
    droga przyczepke.

    Druga sprawa - wychodzac z tych 6% samorozladowania/mc i szacujac ze
    na przyczepce bedzie z 1500Ah, to mi wychodzi 3Ah dziennie.
    no i malo jezdzacy pojazd moze juz miec problem z uzupelnieniem tego,
    w powiedzmy 15 minut.

    Ale to mowa o przyczepce, miedzy akumulatorem 40 a 80Ah nie bedzie
    roznicy.

    J.

  • 27. Data: 2016-11-07 09:28:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2016 o 22:32, masti pisze:

    > a przeczytałeś co napisałem i w jakim kontekście?
    > wsadź sobie akku o 4 razy większej pojemności do auta i jeździj po
    > mieście :)

    No i?

    Jak wejdzie to nie widzę problemu.

    Shrek

  • 28. Data: 2016-11-07 09:31:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No i tu jest maly niuans - jesli te z przyczepki beda puste, to zanim
    > sie naladuja, to miesiace moga minac.

    owszem:) ale ilość energii zmagazynowanej pozwoli i tak na dalsze
    uruchamianie silnika. Byle bilans był dodatni:)

    > Lepiej bylo kupic maly akumulator, niz zasiarczyc i zmarnowac taka
    > droga przyczepke.
    też racja:)
    ale z tą przyczepką chodziło o obaleni bzdury. Kupić największy jaki się
    da do auta i jeździć radośnie mijając ludzi z kablami i podniesionymi
    maskami

> [...]
    > na przyczepce bedzie z 1500Ah, to mi wychodzi 3Ah dziennie.
    > no i malo jezdzacy pojazd moze juz miec problem z uzupelnieniem tego,

    3Ah przy to przez 5 minut ładowanie 24A - bez problemu:)

    > Ale to mowa o przyczepce, miedzy akumulatorem 40 a 80Ah nie bedzie
    > roznicy.

    dokladnie

  • 29. Data: 2016-11-07 10:26:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze:
    > Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad
    > podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie
    > ladowal. Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna
    > zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i
    > potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii
    > pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci a pozniej podczas jazdy
    > tyle samo energii mu oddac z alternatora.
    Też tak myślę. Dawno temu, jak założylem do syreny akumulator 120 Ah
    (jeździł w bagażniku), to ten faktycznie był niedoładowany, gdyż
    prądnica miała całe 300 W mocy na dodatek zaczynała jako tako ładować
    dopiero powyżej ok 2000 obrotów.
    Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w
    wersjach z większym aku.
    Jacek

  • 30. Data: 2016-11-07 10:41:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    >też racja:)
    >ale z tą przyczepką chodziło o obaleni bzdury. Kupić największy jaki
    >się da do auta i jeździć radośnie mijając ludzi z kablami i
    >podniesionymi maskami

    Tez kiedys tak mowilem.
    Dzis akumulatory drogie ... po co przeplacac, na mniejszym tez odpala
    :-)

    >3Ah przy to przez 5 minut ładowanie 24A - bez problemu:)

    Mam watpliwosci czy zwykly aku pociagnie 24A z 14.0V
    Owszem - pociagnie, jak juz bedzie istotnie rozladowany.
    Taki aku 1500Ah powienien pociagnac ... ale do przyczepki kable dlugie
    :-)

    I wracamy do kwesti - czy warto marnowac droga przyczepke.

    Ale takiego co sie pod maske zmiesci to nie dotyczy :-)

    J.