  • Data: 2011-04-27 11:17:28
    Temat: Re: Akumulator olowiowy ile max. obciazenie
    Od: "Tornad" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dnia pięknego Wed, 27 Apr 2011 09:45:49 +0200 osobnik zwany Tornad

    > wystukał:

    > żelówki

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_%C5%BCelowy

    > mst <at> gazeta <.> pl

    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Dzieki, znalazlem, tysiac zl. sztuka. Mozebyc.

    Dla Wszystkich ciekawych odpowiedz "na co mi to".

    Ja "chwilowo", od 20 lat siedze w Hameryce, ktora oprocz wszystkich
    disasterow slynie z najwiekszej ilosci tornad.
    Siedzac kiedys za kominem (taka mialem robote). sp...m z dachu bo szlo cos w
    rodzaju tornada. Na szczescie przeszlo bokiem. Tylko galaz przebila mi szybe w
    aucie stojacym w cieniu drzew.
    Wiec wymyslilem tornadochron.
    I do tego celu mi ten solenoid jest potrzebny.
    Oczywiscie nie jest to zrozumiale wprost, bo o tym w szkolach nie ucza, wiec
    najpierw ogladnalem kilkadziesiat tornad i przeczytalem kilkadzisiat artykulow
    z tym zwiazanych i twierdze, ze tornado jest forma wyladowania elektrycznego
    zachodzacego miedzy dodatnio naladowana chmura burzowa a ziemia, w ktorym
    czastki zjonizowanej pary wodnej (ladunki odatnie) lzejsze od powietrza,
    poruszaja sie w kierunku powierzchni ziemi pod wplywem gradientu pola
    elektrycznego.
    I tu nowosc, ktora tez sam zauwazylem, mianowicie to, ze te czastki poruszaja
    sie przeciez w Ziemskim Polu Magnetycznym (ZMP). A wiadomo, Lorentz na te
    okolicznosc sformulowal prosty wzor, ze jak czastka naladowana elektrycznie
    porusza sie w polu magnetycznym to dziala na nie sila Lorentza prostopadla do
    kierunku jej ruchu i do pola magnetycznego. Na polkuli polnocnej zatem ruch
    czastki bedzie odchylany patrzac z gory w lewo a na poludniowej w prawo, co
    jest zgodne z obserwacjaminie tylko tornad ale rowniez tych poteznych wirow
    atmosferycznych znanych pod nazwami huragan, cyklon i tajfun.
    Poniewaz linie sil ZMP sa nachylone do powierzchni ziemi pod pewnym katem,
    ruch czastki jest srubowy.
    Przyjmujac powyzsza hipoteze za poprawna, bede probowal lokalnie odwrocic
    kierunek ZMP, tworzac nad chronionym obszarem polkule pola magnetycznego
    skierowanego odwrotnie do ziemskiego; licze na to, ze tornado sie nad nim
    rozproszy a o ile nie to przynajmniej obszar ten ominie bokiem.
    To co napisalem; solenoid bedzie jednostka 50 kW dla najslabszych tornad w
    skali Fujita 1. Dla wiekszych 2, 3 i 4 ilosc takich jednostek nalezy
    proporcjonalnie zwiekszyc.
    Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego cewka wlaczana
    recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace tornado
    swoim zwyczajem wczesniej wylacza prad. A generatory spalinowe bywaja zawodne.
    I do tego mi sa potrzebne akumulatory dajace te minimum 100 A jako zasilanie
    tego tornadochronu. Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym
    wymaga duzych mocy.
    Koszt takiej instalacji (jednostki) bedzie taki sobie, szacuje na okolo 50
    tys. dolarow. I licze na to, ze jakis "oszolom" z kasa sie na to zalapie.
    Hipotetyczny klient, majacy rezydencje warta milion, chyba tych paredziesiat
    patykow czy nawet wiecej nie pozaluje.

    Ufam, ze chociaz w czesci zaspokoilem ciekawosc Szanownych Grupowiczow.

    Pzdr.
    Tornad