  • 1. Data: 2011-04-27 04:01:34
    Temat: Akumulator olowiowy ile max. obciazenie
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    Witam Szanowne Grono najlepszych elektronikow Polskich:)
    Moj driver do laserka, dzieki poradom uzyskanym tu na grupie, chodzi. Co
    prawda tylko do okolo 15 MHz ale dzieki temu troche rutyny i wiedzy zdobylem.

    Teraz mam inny problem; moze na grupie juz byl kiedys omawiany ale nie za
    bardzo umiem i nie chce mi sie grzebac po archiwach.
    Wiec moje pytanie.
    Chce zbudowac taki byczy solenoid. Cewka o srednicy okolo 100 m nawinieta
    drutem izolowanym (przewodem aluminiowym bo tanszy) grubym jak palec, fi
    okolo 10 - 11 mm. Przyjalem 50 zwojow. Opornosc tego solenoidu bedzie wynosic
    okolo 5 - 6 ohmow.
    Chce go podlaczyc do baterii akumulatorow samochodowych o pojemnosci powiedzmy
    200 amperogodzin kazdy i napieciu okolo 500 V. Bedzie zatem 40 + kilka
    akumulatorow polaczonych szeregowo. Prad powiniem byc nie mniejszy od 100 A.

    Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?
    Tornad

    PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

  • 2. Data: 2011-04-27 08:14:42
    Temat: Re: Akumulator olowiowy ile max. obciazenie
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-04-27 04:01, Tornad pisze:
    > PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

    chętnie się dowiem :)

  • 3. Data: 2011-04-27 08:21:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 27 Apr 2011 04:01:34 +0200, "Tornad" <w...@a...com> wrote:

    >PS. Zainteresowanym "po co mi to" chetnie odpowiem.

    no to zaczynaj :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-04-27 09:31:52
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Pytanie: ile minut wytrzymaja akumulatory pracujace w takich warunkach?
    W siłowniach telekomunikacyjnych, które obsługuję, 92Ah-owe AGM-y pracują
    nominalnie z prądem 100A całymi godzinami. Bez żadnego chłodzenia.
    Myślę, że i mniejsze pojemności dadzą radę zwłaszcza jeśli nie musi to być
    gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 4. Data: 2011-04-27 09:31:52
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

  • 5. Data: 2011-04-27 09:31:52
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

  • 7. Data: 2011-04-27 09:32:29
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > no to zaczynaj :-)

    > --

    > pozdrawiam,

    > Jarek Andrzejewski

    Chetnie opowiem ale nie za friko. Innymi slowy szacuje, ze ze 20 - 30 minut
    wytrzymaja. A jesli nie, to nie ma o czym pisac; moj pomysl bedzie OKDR.
    A w ogole to zamiescilem to pytanie na "samochodach" przez przypadek lub
    nieuwage. Pisalem na elektronike a ukazalo sie tu. Co wcale nie znaczy,
    ze "samochodziarze" nie moga wiedziec tego lepiej niz np. fizycy-teoretycy. Ci
    ostatni wymyslili ostatnio, ze akumulator dziala na zasadzie
    leratywistycznej... No to mi rece i inne organy juz do reszty opadaja:)

    Na elektronice dostalem odpowiedz, o dziwo, zgodna z moimi szacunkami. Pan
    J.F. "lis" mi to zapodal. Nie mniej czekam na konkretniejsze, oparte o ew.
    doswiadczenia dane. I bezzwlocznie wyluszcze cel tego przedsiewziecia. A jest
    no... dosc ciekawe.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2011-04-27 09:39:13
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > Desoft mi to zapodal. Nie mniej czekam na konkretniejsze, oparte o ew.

    > doswiadczenia dane. I bezzwlocznie wyluszcze cel tego przedsiewziecia. A

    Autopoprwka; nie J.F. lecz Desoft mi te 30 minut zapodal.
    Tak gwoli scislosci. Pan J.F. jest tez ciekawy po co mi to.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2011-04-27 09:45:49
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > Myślę, że i mniejsze pojemności dadzą radę zwłaszcza jeśli nie musi to być

    > gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.

    Super wiadomosc dla mnie. Bardzo dziekuje. Przybliz prosze tylko co to je, czy
    z czym sie to je, ten AGM.:)
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2011-04-27 09:59:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-27 09:31, n...@o...pl pisze:
> [...]
    > Myślę, że i mniejsze pojemności dadzą radę zwłaszcza jeśli nie musi to być
    > gwarantowane zasilanie wg. norm, z zapasem.

    OT: Seba, zrób coś z tym, że większość twoich postów pokazuje się potrójnie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl