eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230VRe: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego
    przetwornicy 230V
    Date: Mon, 26 Oct 2015 17:58:33 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <n0lm3t$kn2$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <562e4414$0$25239$b1db1813$a307dbb3@news.astraweb.com>
    <9232964713$20151026164135@squadack.com>
    <562e560a$0$9560$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1445878717 21218 83.15.205.22 (26 Oct 2015 16:58:37
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2015 16:58:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.3.0
    In-Reply-To: <562e560a$0$9560$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:687700
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-10-26 o 17:34, (c)RaSz pisze:
    >
    > (...)
    > Kiedy w rozładowanym akumulatorze napięcie na biegunach spadnie do 1,8 V na
    > ogniwo -- akumulator należy *niezwłocznie* naładować.
    >
    > A odnosząc to bezpośrednio do problemu kol. Jędrka: jeśli długo nie będzie
    > zasilania, to byłby problem ale... gdzieś tak po kilku dniach, a może nawet
    > dłużej! Jakieś kilkanaście godzin bez powtórnego naładowania, akumulator zniesie
    > bez uszczerbku na zdrowiu. A żeby dodatkowo zmniejszyć obawy o "głębokie
    > rozładowanie" -- trzeba się zaopatrzyć w większy akumulator, ze sporym zapasem
    > pojemności, i tyle.
    >


    Dodałbym, że w przyrodzie oprócz samochodowych (w domyśle rozruchowych)
    istnieją jeszcze akumulatory trakcyjne.
    Bywają też akumulatory konstrukcyjnie przystosowane do "cięższych"
    warunków, np. spiralne Optima Blue.

    Natomiast znajomi mówili (ja tego nie weryfikowałem), że do przetwornicy
    najlepiej kupować najzwyklejsze akumulatory w sklepie "dla ciągników i
    ciężarówek" - czyli możliwie najprostszy konstrukcyjnie, a przy okazji
    tańszy od różnych zwymyślanych. Przynajmniej pożyje kilka razy dłużej,
    niż współczesne, zaprojektowane na 5 lat pracy ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: