  • Data: 2013-11-01 15:59:12
    Temat: Re: Akumulator i webasto
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-01 09:32, Janusz Wo pisze:
    > Już mam webasto w samochodzie. Teraz przyszła kolej na
    > pomyślenie o stanie akumulatora. Obecny to nówka. Zasada
    > używania webasto przez długie lata: ile czasu grzałeś, tyle
    > czasu musisz jechać. W mieście często nie ma jednak takiej
    > możliwości. Specjalista, u którego robiłem webasto twierdził,
    > że nie ma sensu instalowanie dodatkowego akumulatora do
    > webasto... z różnych względów.
    > Czy może sprawę poprawić jakiś akumulator rozruchowy podłączany
    > przez gniazdko samochodowe? Taki sprzęt można raz na jakiś czas
    > zabrać do domu i podładować.
> [...]
    Cześć. Mam webasto w W202 2.2CDI jako dogrzewacz. Przerobiłem dwa lata
    temu na ogrzewanie postojowe. Przy 0 i poniżej 0 stopnia Celsjusza
    załączałem webasto zdalnie na pół godziny przed rozruchem samochodu.
    Płyn chłodniczy i silnik miały temp. ok 40-50 stopni C. Po odpaleniu
    samochodu chodziło jeszcze z 5-10min do osiągnięcia temp 80 stopni C.
    Droga do domu 10km. Czyli 30min pracy webasto i układu klimatronika z
    dmuchawą na drugim-trzecim stopniu przy ogrzewaniu postojowym + około
    5-10min podczas jazdy do domu. Nigdy nie miałem problemu z akumulatorem
    Odpalał bez problemu bez żadnego doładowania przez cały okres używania.
    Mam akumulator 100Ah.

    Pozdrawiam
    charwel

    ps.z tym, że w nocy stoi w garażu czyli do ogrzewania postojowego
    webasto było używane raz dziennie przy powrocie do domu :)