eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleAkumulator do Suzuki BanditRe: Akumulator do Suzuki Bandit
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Mystik" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
    Date: Sat, 14 Mar 2009 14:47:25 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 51
    Message-ID: <gpgchg$96s$1@news.onet.pl>
    References: <gp05og$eks$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <op.uqgy3fjttd3xip@wp-d0d5fe1ec9be> <gp0u6c$s2s$1@news.onet.pl>
    <gp0vgq$vr1$1@news.onet.pl> <gp3nnp$kfr$1@news.onet.pl>
    <gp3sor$5hc$1@news.onet.pl> <gp67vo$e0j$1@news.onet.pl>
    <3...@4...com> <gp8au8$io$1@news.onet.pl>
    <q...@4...com> <gpde0j$15c$1@news.onet.pl>
    <gpdes5$3qe$1@news.onet.pl> <gpdh23$aiu$1@news.onet.pl>
    <g...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-154-70.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1237038448 9436 77.253.154.70 (14 Mar 2009 13:47:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Mar 2009 13:47:28 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <g...@4...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:590244
    [ ukryj nagłówki ]

    Cześć

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:grtlr4hf8cjr2uufg13b5v3i21cgi8jad7@4ax.com...
    > "Mystik" <m...@p...pl> wrote:
    > Twoja metoda ustalenia
    > tych wartosci wydaje mi sie letko nieprzekonujaca;)

    No ja bym z chęcią to po prostu zmierzył, ale nie mam na czym. Czekam, ąż
    ktoś to zrobi i albo poprze, albo obali moją teorię.

    > Natomiast nie wierze, absolutnie nie wierze, ze konstruktorzy
    > ktoregokolwiek wspolczesnego motoru nie zostawili mu solidnie
    > bezpiecznego zapasu mocy w pradowni, nie majac tych ograniczen
    > konstrukcyjnych, ktore mieli konstrukorzy tych motorow z 50-60
    > watowymi pradnicami pradu stalego.

    A ja myślę dokładnie odwrotnie. W dzisiejszych czasach liczy się głównie
    cena i osiągi. Cena powoduje np. zmniejszenie średnic drutu instalacji (bo
    będzie taniej), mniejszy akumulator (też tańszy), a walka o siągi powodują
    chęć zmniejszenia wagi na wszystkim co się da. I tu też im mniejszy
    alternator, cieńsze przewody i mniejszy akumulator tym lepiej.
    Dlatego moim zdaniem, instalacja elektryczna nowoczesnych motocykli (z
    wyłączeniem turystyków), jest robiona na wymiar. I to ten "wewnętrzny" :).

    > I tu pozwole sobie jeszcze raz przypomniec, ze teza wyjsciowa do tej
    > dyskusji nie bylo ile pradu moze pobierac instalacja motocykla tylko
    > bledne twierdzenie, ze zalozenie akumulatora wiekszej pojemnosci moze
    > spowodowac jego niedoladowywanie.

    Ależ jedno i drugie jest ze sobą bezpośrednio związane. Bo chyba nie
    zaprzeczysz, że większy akumulator potrzebuje więcej prądu żeby został
    naładowany. Szczególnie przy założeniu, że czasowo może występować ujemny
    bilans energetyczny.
    A wtedy, im mniej pradu w instalacji, tym coraz bardzie niedoładowany
    akumulator i pętla się zamyka.

    Ale OK. Możemy temat odpuścić i wrócić do niego po dokładnych pomiarach,
    które nie omieszkam, po zakupie motocykla zrobić.
    HOWGH :)

    pozdr.
    Mystik

    > CSZMP;)
    > --
    > Pozdrowionka
    > Jacot M10
    > http://www.junak.riders.pl/
    > http://www.jacot.ath.cx/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: