-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Mystik" <m...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
Date: Sat, 14 Mar 2009 14:47:25 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 51
Message-ID: <gpgchg$96s$1@news.onet.pl>
References: <gp05og$eks$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<op.uqgy3fjttd3xip@wp-d0d5fe1ec9be> <gp0u6c$s2s$1@news.onet.pl>
<gp0vgq$vr1$1@news.onet.pl> <gp3nnp$kfr$1@news.onet.pl>
<gp3sor$5hc$1@news.onet.pl> <gp67vo$e0j$1@news.onet.pl>
<3...@4...com> <gp8au8$io$1@news.onet.pl>
<q...@4...com> <gpde0j$15c$1@news.onet.pl>
<gpdes5$3qe$1@news.onet.pl> <gpdh23$aiu$1@news.onet.pl>
<g...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-154-70.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1237038448 9436 77.253.154.70 (14 Mar 2009 13:47:28 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Mar 2009 13:47:28 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <g...@4...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:590244
[ ukryj nagłówki ]Cześć
Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
news:grtlr4hf8cjr2uufg13b5v3i21cgi8jad7@4ax.com...
> "Mystik" <m...@p...pl> wrote:
> Twoja metoda ustalenia
> tych wartosci wydaje mi sie letko nieprzekonujaca;)
No ja bym z chęcią to po prostu zmierzył, ale nie mam na czym. Czekam, ąż
ktoś to zrobi i albo poprze, albo obali moją teorię.
> Natomiast nie wierze, absolutnie nie wierze, ze konstruktorzy
> ktoregokolwiek wspolczesnego motoru nie zostawili mu solidnie
> bezpiecznego zapasu mocy w pradowni, nie majac tych ograniczen
> konstrukcyjnych, ktore mieli konstrukorzy tych motorow z 50-60
> watowymi pradnicami pradu stalego.
A ja myślę dokładnie odwrotnie. W dzisiejszych czasach liczy się głównie
cena i osiągi. Cena powoduje np. zmniejszenie średnic drutu instalacji (bo
będzie taniej), mniejszy akumulator (też tańszy), a walka o siągi powodują
chęć zmniejszenia wagi na wszystkim co się da. I tu też im mniejszy
alternator, cieńsze przewody i mniejszy akumulator tym lepiej.
Dlatego moim zdaniem, instalacja elektryczna nowoczesnych motocykli (z
wyłączeniem turystyków), jest robiona na wymiar. I to ten "wewnętrzny" :).
> I tu pozwole sobie jeszcze raz przypomniec, ze teza wyjsciowa do tej
> dyskusji nie bylo ile pradu moze pobierac instalacja motocykla tylko
> bledne twierdzenie, ze zalozenie akumulatora wiekszej pojemnosci moze
> spowodowac jego niedoladowywanie.
Ależ jedno i drugie jest ze sobą bezpośrednio związane. Bo chyba nie
zaprzeczysz, że większy akumulator potrzebuje więcej prądu żeby został
naładowany. Szczególnie przy założeniu, że czasowo może występować ujemny
bilans energetyczny.
A wtedy, im mniej pradu w instalacji, tym coraz bardzie niedoładowany
akumulator i pętla się zamyka.
Ale OK. Możemy temat odpuścić i wrócić do niego po dokładnych pomiarach,
które nie omieszkam, po zakupie motocykla zrobić.
HOWGH :)
pozdr.
Mystik
> CSZMP;)
> --
> Pozdrowionka
> Jacot M10
> http://www.junak.riders.pl/
> http://www.jacot.ath.cx/
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.09 18:13 Jacot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie