  • Data: 2019-02-19 03:06:22
    Temat: Re: Akumulator Varta
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5885ebf0$0$15208$6...@n...neostrada.pl

    > Gorzej, jak przyjdzie jej jechac z tym
    > akumulatorem komunikacja miejska :)

    JF -- stary akumulator trzeba oddać...

    -=-

    Dzwonię do Volvo i pytam, co znaczy mój błąd.

    Człek odpowiada -- 99,9% brak ładowania,
    prawdopodobnie uszkodzony alternator.
    Nowy 2 kpln, regeneracja od 400 pln do 800 pln,
    ale oni tylko demontują i montują, klient może
    zawieźć alternator do warsztatu naprawiającego...

    Śmiech to zdrowie -- nieco rozweseliłem się taką
    propozycją. :) (wożenia alternatora w siatce)
    [Volvo tanim kosztem pomogło mi, bo miałem już
    wszystkiego dosyć -- rozśmieszenie mi pomogło!]

    -=-

    Akumulator 80 Ah tyle waży, że go nie podniosę!!!!
    (zwykle nie podnoszę więcej niż 3 kg, ale noszę
    nie więcej niż 2 kg)

    80 Ah wg mnie waży ponad 13 kg -- tyle wiem z netu.

    -=-

    Choć padł mi alternator i pozostał mi sentyment do
    spalinówek, raczej wolałbym mieć samochód elektryczny...

    -=-

    Gdyby alternator nie sfajczył się -- ciekawe,
    jak długo bym jeszcze pociągnął na akumulatorze?
    (akumulator wytrzymał 10 lat i kilka dni -- do
    końca nie sprawiał trudności, trzy starty bez
    jazdy dawał zimą bez trudu...)

    --