-
X-Received: by 10.140.91.72 with SMTP id y66mr38675qgd.23.1390516479596; Thu, 23 Jan
2014 14:34:39 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.91.72 with SMTP id y66mr38675qgd.23.1390516479596; Thu, 23 Jan
2014 14:34:39 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!c10no2559544igq.0!news-out.g
oogle.com!gg4ni1291qab.0!nntp.google.com!f11no1629935qae.1!postnews.google.com!
glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 23 Jan 2014 14:34:39 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5...@p...pl.invalid>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.173.98.73;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 5.173.98.73
References: <52e0eb57$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
<52e1675e$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@p...pl.invalid>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
From: k...@g...com
Injection-Date: Thu, 23 Jan 2014 22:34:39 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520769
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 22:59:01 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
napisał:
> Hello pasatona,
>
>
>
> Thursday, January 23, 2014, 8:02:48 PM, you wrote:
>
>
>
> >> ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też silnik
>
> >> nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko ruszało.
>
> > czytam ten wątek i mnie mdli,
>
> > twierdzicie, że napiecie na klemach aku wynoszące 12V nie będzie go
>
> > ładowało??
>
>
>
> Napięcie poniżej SEM ogniwa to za mało, żeby ładować. Nawet bardzo
>
> wymęczony akumulator bardzo szybko osiągaa te 12V i gdybyś nie miał
>
> możliwości podniesienia wyżej, to z ładowania nici.
>
>
>
> > niech tu się odezwie autorytet w dziedzinie elektryki bo słabo mi...
>
> > i brak sił na tłumaczenie
>
>
>
> Tłumacz.
>
>
>
> --
>
> Best regards,
>
> RoMan
>
> PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
>
> Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Ale 12V podłączone do rozładowanego akumulatora jednak go trochę podładuje, rozrusza
elektrolit, może podniesie temperaturę. Spadnie oporność wewnętrzna, bo to o nią
chodzi, i wystarczy energii na jedno odpalenie. To analogiczna sytuacja jak jest w
zimie rozładowany akumulator co jeszcze jest w stanie ruszyć rozrusznikiem ale nie
zapali. Jak go przenieść w cieple miejsce, jak się ugrzeje to na odpalenie wystarczy.
Ładunku takiemu akumulatorowi nie przybyło. Ale spadła rezystancja wewnętrzna.
Ładowanie ze źródła o napięciu niższym niż zalecane jak tez i wyższym sa dla
akumulatora bardzo szkodliwe. Przy zbyt niskim napięciu następuje zasiarczenie ( to
nieprawidłowa nazwa ale się przyjęła). Przy zbyt wysokim jak występuje gazowanie,
mechaniczna degradacja mas czynnych. Odkąd do produkcji w Polsce weszły akumulatory w
plastikowych obudowach to najwięcej im zawsze szkodzili ich właściciele. Mało jeżdżę
to naładuję. I akumulator w którym do ładunku nominalnego brakowało 10% pod
prostownik ze stałym prądem ładowania. Rano akumulator ciepły i gotuje się w nim aż
miło. Jak by wtedy mieli czym zmierzyć napięcie to by wyszło z 17 woltów. 10 takich
ładowań pielęgnacyjnych i teksty że chujowe akumulatory w Polsce robią bo zadbany i
się wykończył po dwóch latach A one nie ruszane od nowości 7 lat potrafiły wytrzymać.
To że takie zadbane akumulatory nie były przykręcone do karoserii pisać nie trzeba bo
to oczywiste.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.14 23:55 J.F.
- 24.01.14 00:08 Tomasz Stiller
- 24.01.14 00:59 J.F.
- 24.01.14 03:06 John Kołalsky
- 24.01.14 11:22 RoMan Mandziejewicz
- 24.01.14 11:53 Adam
- 24.01.14 12:02 AZ
- 24.01.14 12:05 sqlwiel
- 24.01.14 23:52 J.F.
- 29.01.14 19:15 jerzu
- 29.01.14 19:57 Tomasz Stiller
- 29.01.14 20:01 jerzu
- 29.01.14 20:19 Tomasz Stiller
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-01-14 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=