  • 11. Data: 2011-02-21 08:33:50
    Temat: Re: Akumulator - NiCd czy NiMh ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    news:ijrfug$g7o$1@news.onet.pl...

    > Ale po co ci bateria? zajrzałem do pdf-a,
    > prad zasilania 200uA, napięcie od 2,5 do 6V, dasz 5V przez diodę
    > (drugą musisz wtedy dać pomiedzy masę i minus LM-a aby pdnieść wyjście)
    > to np 0.5F kondesator wytrzyma IMHO cały dzień, będziesz miał dłuższe
    > przerwy?
    >

    > nie mam pojęcia. Urządzenie będzie "domowe", więc pewnie w grę wchodzą
    > "normalne" zaniki napięcia, jakie się zdarzają.
    > Ale może być tak, że ktoś będzie mieszkać w rejonie, gdzie mu wyłączą prąd
    > na dłużej...
    > Chociaż, wtedy to będzie miał większe problemy niż utrata zegara :)

> [...]

    Mi się raczej kojarzą prądy rzędu 200nA, a nie 200uA.
    Kilka lat temu wybierając RTC wybrałem PCF8563 - prąd podtrzymania zegarka
    przy 3V jest typowo 250nA.
    Zakładając, że w układzie zasilanym 5V na RTC jest 4V3, a zegarek staje przy
    1V no to przy 0.1F mamy 1320000s czyli 15 dni.
    Na początku prąd będzie większy, poza tym typowy to nie maksymalny, ale bym
    zakładał, że tydzień wytrzyma bez pudła.
    Można dać 0.2F - jest mniej więcej taki sam.
    I oczywiście do zasilania nie wolno dać diody Shottky.
    P.G.

  • 12. Data: 2011-02-21 09:30:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-02-2011 o 09:33:50 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mi się raczej kojarzą prądy rzędu 200nA, a nie 200uA.
    Ale tu jest pytanie o PCF 8583, a jemu firma podaje max pobór na 200uA.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-02-21 10:36:21
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Daj baterię litową, nie alkaliczną.
    Aczkolwiek rozumiem sprawę od strony usera, bo mi własnie padła po może 8
    latach latach bateria podtrzymująca w telefaksie Ricoh, i wg serwisówki to
    prawie na drobne części muszę rozebrać, w tym co najgorsze mechanikę, no bez
    sensu.

  • 14. Data: 2011-02-21 11:39:34
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    >Ale tu jest pytanie o PCF 8583, a jemu firma podaje max pobór na 200uA.

    Pytanie było faktycznie konkretnie o ten typ, ale między wierszami
    wyczytałem, że urządzenie jest dopiero projektowane i może lepiej zmienić
    scalak, niż dobierać 10 razy większy SuperCap.

    Ale nawet dla 8583 te 200uA to przesada przy dyskusji o podtrzymaniu, bo
    wtedy on nie jest w operating mode tylko raczej w clock-mode i zasilanie
    jest między 2 a 10uA (zależnie od napięcia).
    P.G.