-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.new
s.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer
.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.hi
ghwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Aku li-ion, BMS itp. początkujący
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <6169e942$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
From: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>
Date: Sat, 16 Oct 2021 01:16:02 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.14.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <6169e942$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 44
Message-ID: <616a0bb4$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.9.162.140
X-Trace: 1634339764 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 513 83.9.162.140:57759
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2834
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:767797
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.10.2021 o 22:49, jacek pozniak pisze:
> Dobry wieczór
>
> Zacząłem zgłebiać temat ładowania i rozładowywania baterii ogniw.
> Nurtuje mnie zagadnienie BMS (balanser) w czasie ładowania.
>
> Jak rozumiem po to on jest aby nie dopuścić do nadmiernego podniesienia się
> napięcia na ogniwie w szeregu; ponad 4,2V.
>
> Czyli tranzystor+rezystor 'zwierający' ogniwo po osiągnięciu 4,2V musi
> zbocznikować ogniwo i wziąć na siebie cały prąd?
>
> Czy to oznacza, że przy prądzie ładowania 10A, ten biedny tranzystor, wraz z
> rezystorem musi wytracić 42W?
>
> I tak dla każdej sekcji w szeregowo połączonych ogniwach, w miarę osiągania
> przez kolejne, 4,2V ?
>
> Dobrze kombinuję?
>
> Dużo mocy i ciepła.
>
>
Trochę źle kombinujesz.
Balncer to tylko kawałek BMSa.
Balancer stara się utrzymać na wszystkich ogniwach w szeregu jednakowe
napięcie.
Balancery pasywne odbierają tylko niewielką część dostarczanej do ogniwa
mocy w czasie całego procesu ładowania, nie zdarza się by w sprawnej
baterii ogniwa miały znaczącą różnicę pojemności, więc lekkie dociążenie
ogniw o wyższym napięciu powinno załatwić sprawę.
Balancery aktywne są ciekawsze. One zarówno potrafią odebrać energię z
ogniw "silniejszych" jak i dostarczyć ją do tych "słabszych".
Takie balancery działają zarówno w trakcie ładowania jak i rozładowania
pozwalając na wykorzystanie całkowitej energii zgromadzonej we
wszystkich ogniwach.
Podoba mi się pomysł balancera z dodatkowym ogniwem lub super
kondensatorem. To dodatkowe ogniwo jest doładowywane z ogniw
"silniejszych" a samo ładuje ogniwa "słabsze". Pojemność tego
dodatkowego ogniwa wlicza się do całkowitej pojemności baterii.
--
AWa.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.10.21 11:32 jacek
- 16.10.21 18:32 Andrzej W.
- 16.10.21 20:27 jacek pozniak
- 16.10.21 21:38 jacek pozniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=