eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkordeonRe: Akordeon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out1.kab
    elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.186.194.249.MISMATC
    H!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!postnews.google.com!y14g2000yqm.g
    ooglegroups.com!not-for-mail
    From: hobgoblin <h...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akordeon
    Date: Wed, 14 Apr 2010 08:54:20 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 35
    Message-ID: <f...@y...googlegroups.com>
    References: <hptbp2$h4f$1@news.onet.pl> <p...@4...com>
    <hq043a$2d4$1@news.onet.pl> <p...@4...com>
    <hq10nf$ubs$1@news.onet.pl> <hq2nlm$u3o$1@news.onet.pl>
    <d...@w...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 131.113.39.14
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1271260460 16026 127.0.0.1 (14 Apr 2010 15:54:20 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Apr 2010 15:54:20 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: y14g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=131.113.39.14;
    posting-account=24dwvwoAAADYtMd-MuWhPfc1RxgpJW13
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.3)
    Gecko/20100401 Firefox/3.6.3,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:586873
    [ ukryj nagłówki ]

    On Apr 14, 10:58 pm, hobgoblin <h...@g...com> wrote:
    >
    > Dzwiek z glosnikow rozni sie od dzwieku
    > generowanego przez zeliwna rame (moze nie tyle sam dzwiek co jego
    > propagacja).

    Zabrzmialo to jak opowiesc audiofila ;-) wiec na wszelki wypadek nieco
    to sprecyzuje. Sygnal wychodzacy z glosnikow to niemal wierna kopia
    tego co trafilo do mikrofonow (lub wyszlo z syntezatora). Problem w
    tym co te mikrofony nagrywaja i gdzie znajduja sie glosniki (a nie w
    tym z czego wykonane sa wtyczki czy kable).

    Tak wiec mozna np. postawic dwa mikrofony w miejscu domniemanego
    sluchacza i pozniej wpuscic mu nagrany material wprost do uszu. Plus -
    niemal idealne odwzorowanie dzwieku z zachowana oryginalna akustyka
    pomieszczenia, minus - do odsluchu potrzebne sa sluchawki, nie ma
    sprzezenia miedzy zmiana pozycji glowy sluchacza i pozycja zrodla
    dzwieku, nie ma infradzwiekow itd.

    Drugie rozwiazanie to nagranie samego instrumentu z bliska, w mozliwie
    neutralnym akustycznie pomieszczeniu (bez odbic) i odsluchiwanie tego
    nagrania przy uzyciu glosnikow rozstawionych tak samo jak mikrofony.
    Plusy - brak powyzszych minusow, minusy - akustyka to potencjalnie M3
    w blokach, potrzebne jest wiele mikrofonow/glosnikow i niemal
    calkowicie pomija sie drgania przenoszone z ramy fortepianu na podloge
    (a stanowia one duza czesc, jesli nie wiekszosc, mocy akustycznej
    oddawanej przez instrument).

    Jesli wiec ktos chce uzywac elektronicznego pianina do gry na zywo to
    oprocz (a moze przede wszystkim) jakosci syntezatora powinien zwrocic
    na konstrukcje mechaniczna instrumentu (ile wazy i jak wyglada pudlo
    rezonansowe). Z kolei do nagran potrzebny jest dobry syntezator. W
    kazdym przypadku liczy sie jakosc klawiatury.

    -hob

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: