  • 31. Data: 2011-07-15 11:05:15
    Temat: Re: Akcja policji pt. swiatla :)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Friday, July 15, 2011, 7:54:22 AM, you wrote:

    > To jeszcze włącz sobie awaryjne... będziesz jeszcze lepiej widoczny!. Debil
    > robił przepis i tyle!. Prawdziwe dzienne ok, ale nie imitacja za pomocą
    > mijania. Z tyłu nie widać dobrze stop-u w słoneczny dzień.

    Było nie malować sobie kloszy czarną farbą...

    > Ten nakaz to wielka szopka i będzie zniesiony, tylko co niektórzy
    > muszą się obudzić...

    Mam nadzieję, że zanim kretyni zniosą przepis, to światła do jazdy
    dziennej będą już montowane fabrycznie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2011-07-15 11:23:12
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Mnie tez zatrzymali ze wzgledu na swiatla dzienne LED, ale po sprawdzeniu czy
    > jest homologacja moglem jechac dalej.

    W jaki sposób sprawdzali czy jest homologacja?
    Szukali "RL" na lampach?

  • 33. Data: 2011-07-15 11:30:18
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Wojtek" <w...@l...plll> wrote in message

    > Litry mnie nie dotyczą bo mam je pod dostatkiem, ale za to żarówki to już
    > nie jest smieszne. H7 konczą mi sie po max 2 miesiącach i nie jest to
    > wina alternatora czy napięca w instalacji.

    To se kup normalne zarowki, a nie za 2 zlote z hipermarketu. Ja zmieniam
    zarowki rzadziej niz co poltora roku.

    > Świecenie w dzień światłami
    > jest tak uzasadnione jak Twoje noszenie okularów w nocy. I nie pisz że
    > ich nie nosisz, bo jak byś miał normalny wzrok, to byś miał w dupie
    > świecenie w dzień. Tylko ślepy potrzebuje świecenia w dzień.

    Ja tam swiece nie sobie, tylko wlasnie takim slepym, ktorzy twierdza, ze
    zawsze wszystko zobacza.

    --
    Axel

  • 34. Data: 2011-07-15 11:39:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Mam nadzieję, że zanim kretyni zniosą przepis, to światła do jazdy
    > dziennej będą już montowane fabrycznie.

    A nie są? Coś mi się obiło o narząd słuchu, że każde nowe auto
    rejestrowane w UE musi mieć takie światła.

  • 35. Data: 2011-07-15 12:15:42
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Swiatla w dzien.

    Uważasz, że w nocy wiejskie xenony nie oślepiają?

  • 36. Data: 2011-07-15 13:10:42
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Było nie malować sobie kloszy czarną farbą...

    Kaszpirowski a nie Mandziejewicz... jasnowidzu, moje lampy to orginał i nie
    pisałem że moje słabo widać.

    > Mam nadzieję, że zanim kretyni zniosą przepis, to światła do jazdy
    > dziennej będą już montowane fabrycznie.
    Swiatła do jazdy dziennej ok. Nic nie mam przeciw ich stosowaniu. Ale nie
    mijania i koniec.

    --
    wojtek

  • 37. Data: 2011-07-15 13:12:38
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Żarówki z biedronki? Ja na światłach w dzień zawsze jeździłemi i ostatnio
    > ze dwa lata temu musiałem jedną zmienić.

    A gdzie tam z biedronki!, normalne albo philipsy albo osram, ale już po
    malutku przymierzam się do tych z biedrony bo szlag mnie trafia jak biorę za
    25 zł żarówkę i w najlepszym przypadku świeci ona z 2 miesiące (peugeot 307)
    . W dupę z takim działaniem.

    --
    wojtek

  • 38. Data: 2011-07-15 13:19:08
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-15 10:14, WW pisze:
    > Problem w dziennych to to, gdzie świeca.
    > Światła mijania z natury rzeczy są skierowane do dołu. Tak więc kierowca
    > z na przeciwka widzi właściwie tylko rozjaśnione odbłyśniki jego
    > przednich lamp.
    [...]
    > Stosowanie świateł mijania jako dziennych zalecił ktoś o nadzwyczaj
    > uproszczonym myśleniu.

    Dokładnie tak. Jeśli dodać do tego reflektory soczewkowe które to
    całkowicie nie na nadają się do roli świateł dziennych to uzyskujemy
    tylko gorszą widoczność stopu z tyłu i marnowanie paliwa. Po prostu
    mijania to nie są światła dzienne i ktoś kto wymyślał nakaz ich używania
    w dzień nie miał na celu poprawy widoczności. Gdyby mijania mogły
    działać jako dzienne to nikt nie produkował by świateł dziennych bo i po
    co ? Wystarczyła by tylko możliwość włączania samych świateł mijania,
    bez pozycyjnych.

  • 39. Data: 2011-07-15 13:24:55
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-14 22:35, pablo eldiablo pisze:
    > Nieczesto sie to zdarza, ale spodobala mi sie dzis akcja policji z okolic
    > Garwolina

    Zawsze mi się wydawało że takie kontrole to ich codzienny obowiązek.
    Jednak nie w Polsce, tu się robi specjalne akcje w których to przez
    krótki czas służby wykonują swoje zdania normalnie. Akcja się kończy po
    kilku godzinach i służby te zaczynają działać po staremu przez resztę
    miesiąca/roku.

  • 40. Data: 2011-07-15 13:35:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@l...plll> napisał w wiadomości

> [...]
    > za 25 zł żarówkę i w najlepszym przypadku świeci ona z 2 miesiące (peugeot

    Raczej z takim samochodem.
    W Ceedzie nawet tanie żarówki wystarczają na długo, przez 4 lata zmienione
    były 2 sztuki.