  • 21. Data: 2011-07-15 08:27:38
    Temat: Re: Akcja policji pt. swiatla :)
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
    news:ivnk1l$r2p$1@news.onet.pl...

    > Myslisz, ze sprawdzali czy swieci po oczach? Ich interesuje tylko to, zeby
    > zarobic kase na idiotycznym przepisie.

    Nie widzisz pojazdów w których światła, dla każdego normalnego
    kierowcy, do stwierdzenia ich nieprawidłowego funkcjonowania,
    walą po koronach drzew. Wystarczy odrobina mózgu,
    aby choć w przybliżeniu wiedzieć, że jeżeli podjeżdżamy
    do poprzedzającego samochodu i świecimy mu w lusterko,
    to nie jest dobrze, a takich orłów spotykam na niedługiej trasie
    - dwóch, trzech.
    Myślę, że takich ściągali z jezdni, a na to nie potrzebna jest dokładna
    aparatura.

    Artur(m)

  • 22. Data: 2011-07-15 08:40:07
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:
    > Jak zobaczysz furmankę grzejącą stówą, to się zgłoś... do poradni
    > zdrowia psychicznego ;->

    A co to ma do świateł? :->

  • 23. Data: 2011-07-15 08:48:47
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Zenexy też wyłapywali?

    No wlasnie chyba wszystko swiecace 'jakkolwiek inaczej' - jak mnie zatrzymali,
    ktos wlasnie odjezdzal z 'postoju'. Chwilke postalem w czasie gdy misiek
    poogladal mi reflektory z przodu i z tylu, swiatla stopu i papiery - w tym
    czasie drugi zatrzymal jedno auto z przepalona zarowka i drugie walace po
    oczach - widzialem we wstecznym lusterku jak za mna stawali. Ten drugi
    oslepiacz nie wiem co mial, czy super mega zaroweczki '+ pincet % mocy', czy
    inne wynalazki z chin.

    No ja jak najbardziej tez.

  • 24. Data: 2011-07-15 09:29:45
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Tia, i pewnie jeszcze hektolitry paliwa rocznie ciebie to kosztuje...
    > Pieprzysz jak potłuczony.

    Litry mnie nie dotyczą bo mam je pod dostatkiem, ale za to żarówki to już
    nie jest smieszne. H7 konczą mi sie po max 2 miesiącach i nie jest to wina
    alternatora czy napięca w instalacji. Świecenie w dzień światłami jest tak
    uzasadnione jak Twoje noszenie okularów w nocy. I nie pisz że ich nie
    nosisz, bo jak byś miał normalny wzrok, to byś miał w dupie świecenie w
    dzień. Tylko ślepy potrzebuje świecenia w dzień.

    --
    wojtek

  • 25. Data: 2011-07-15 09:44:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WS,

    Friday, July 15, 2011, 1:07:25 AM, you wrote:

    > za to pojawilo sie pelno takich artystow ze swiatlami do jazdy
    > dziennej tylko z przodu i jada na tym bez wzgledu na to, czy jest
    > ulewa, czy sniezyca... w koncu dzien to dzien :)

    Dobrze, że chociaż mają te dzienne z przodu. Bez przepisu jeździliby
    całkiem na ciemno.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-07-15 09:49:38
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Wojtek napisał:
    > [...] ale za to żarówki to już nie jest smieszne. H7 konczą mi sie
    > po max 2 miesiącach i nie jest to wina alternatora czy napięca w
    > instalacji.

    Zamontuj LED-y albo inne światła z normalnymi żarówkami 21W lub 5/21W.

  • 27. Data: 2011-07-15 10:14:16
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-07-15 09:29, Wojtek pisze:

    > Litry mnie nie dotycz? bo mam je pod dostatkiem, ale za to ?arówki to ju?
    > nie jest smieszne. H7 koncz? mi sie po max 2 miesi?cach i nie jest to wina
    > alternatora czy napieca w instalacji. ?wiecenie w dzien ?wiat?ami jest tak
    > uzasadnione jak Twoje noszenie okularów w nocy. I nie pisz ?e ich nie
    > nosisz, bo jak by? mia? normalny wzrok, to by? mia? w dupie ?wiecenie w
    > dzien. Tylko ?lepy potrzebuje ?wiecenia w dzien.
    >
    > --
    > wojtek

    Problem w dziennych to to, gdzie świeca.
    Światła mijania z natury rzeczy są skierowane do dołu. Tak więc kierowca
    z na przeciwka widzi właściwie tylko rozjaśnione odbłyśniki jego
    przednich lamp.
    Natomiast światło dzienne jest mniejszej mocy, ale świeci do przodu i
    dlatego dobrze go widać. Oczywiście tym gorzej widać nieoświetlonych
    rowerzystów na przykład.

    Stosowanie świateł mijania jako dziennych zalecił ktoś o nadzwyczaj
    uproszczonym myśleniu.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 28. Data: 2011-07-15 10:21:02
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...ale za to żarówki to już nie jest smieszne. H7 konczą
    > mi sie po max 2 miesiącach i nie jest to wina alternatora
    > czy napięca w instalacji.

    To kup sobie dobre żarówki :-). Jakoś ja w swoim aucie
    wymieniam H7 rzadziej niż raz na rok... Oczywiście nie
    znaczy to że popieram nakaz świecenia w dzień, żeby było to
    jasne :-)

  • 29. Data: 2011-07-15 10:23:52
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 15/07/2011 08:29, Wojtek wrote:

    > Litry mnie nie dotycz? bo mam je pod dostatkiem, ale za to ?arówki to ju?

    Żarówki z biedronki? Ja na światłach w dzień zawsze jeździłemi i
    ostatnio ze dwa lata temu musiałem jedną zmienić.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 30. Data: 2011-07-15 10:25:25
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...panowie wylapywali jednego po drugim wszystkich
    > jadacych w strone
    > W-wy z oswietleniem budzacym watpliwosci :)

    Żeby tak ci "panowie" wykazywali podobną gorliwość w
    stosunku do rowerzystów jeżdżących w nocy :-). Nie dalej jak
    w sobotę odwoziłem rodzinkę na drugi koniec Szczecina, ok.
    22. Widząc masę cyklistów-duchów w pewnym momencie zacząłem
    ich liczyć. Naliczyłem 34, a oświetlenie miało tylko... 7. O
    22, kiedy jest już w zasadzie ciemno.