  • 51. Data: 2013-11-20 22:37:55
    Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Nov 2013 21:44:01 +0100 osobnik zwany jerzu napisał:

    > Otóż to. W końcu ktoś zauważył, że kierowca hamował, jak pieszy z
    > zakupami popierdalał po chodniku :)

    do tego by zwolnić z 50kmh do 5kmh potrzeba kilka razy więcej czasu niż z
    60 do 46 :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2013-11-21 01:00:25
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 listopada 2013 22:12:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    przekornie. Możecie sobie wyobrazić, co u większości kierowców wywołuje ta reklama -
    "przyśpieszę, bo nikt nie będzie mi mówił, jak mam jeździć"

    sobie uszy" to faktycznie wyglada to niewesolo ...

    e-fuer-fussgaenger/technik/sicherheit-zebrastreifen

    > No, ciekawe.
    >

    > Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza
    >
    > przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w
    >
    > miastach, gdzie niby 50 obowiazuje.
    >

    > Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj.
    >
    > Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ... albo te 10 mniej
    >
    > naprawde ratuje zycie.
    >

    > J.

    I te 10 mniej może uratować życie. Akcja powinna iść dwukierunkowo ze wskazaniem na
    kierunek " piesi" To oni mają mieć oczy nawet w dupie jak nie chcą popełnić pięknego
    samobójstwa wpadając pod samochód na pasach. Od jakiegoś czasu widzę zle nawyki
    wywołane przez publikatory. Nakładli ludziom o tym że przy przechodzeniu przez
    jezdnię są ważniejsi od samochodów. A to kłamstwo. Wczoraj zjeby dostałem od takiego
    palanta co na niego zatrąbiłem bo on z marszu bez patrzenia na jezdnię na przejściu
    wylazł. W lusterku widziałem jak się odgrażał i pokazywał że pasy są. Dlaczego nie ma
    programu w którym tłumaczą że jak jedzie samochód i idzie pieszy to dla środowiska
    lepiej żeby samochód przejechał pierwszy. Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu
    niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu
    mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony to się jakieś pierdyliony ton robią.
    Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został trafiony.

  • 53. Data: 2013-11-21 07:45:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-20 22:37, masti pisze:

    > do tego by zwolnić z 50kmh do 5kmh potrzeba kilka razy więcej czasu niż z
    > 60 do 46 :)

    Nie o czas tu idzie a o drogę. Wszystko policzone i pokazane prawidłowo
    - łącznie z tym upadkiem z trzeciego piętra. Jak widać - wielu chojraków
    z tej grupy też jest targetem tej reklamy.

    Bardzo dobrze, że ona powstała. Cała kampania tego typu TAC Victoria -
    jest świetna (wyszukajcie sobie filmy na jutubie). Dobrze, że na niej
    się wzorujemy.

    --
    MN

  • 54. Data: 2013-11-21 08:35:59
    Temat: Re: Akcja jedz 10 wolniej
    Od: p...@g...com

    --zgoda, tylko tym bardziej nie powinno byc przekazu "wlazcie jak chcecie, winny
    bedzie kierowca" -- http://db.org.pl/

    na przejsciu dla pieszych tak to wlasnie wyglada ... jesli walniesz pieszego to
    jestes winny bo pieszy ma pierwszenstwo juz zblizajac sie do przejscia ...

    P.

  • 55. Data: 2013-11-21 08:44:08
    Od: p...@g...com

    --Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon ileś
    pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w miliony
    to się jakieś pierdyliony ton robią.

    tak czekalem kiedy zostana uzyte pseudo-naukowe argumenty o oponach i klockach
    hamulcowych :-) to juz naprawde dno ...

    --Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został
    trafiony.

    jak wylazl na przejscie to ten co go trafil idzie do puszki, traci prawko a jego
    ubezpieczyciel steka bo musi bulic rente w xxxx ojro przez nastepne 30 lat (worst
    case) a jak wylazl poza przejsciem to po smierci jego rodzina placi kierujacemu za
    rozbita fure ... welcome in EU :-)

    P.

  • 56. Data: 2013-11-21 08:47:40
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > To teraz porównaj ilość km autostrad w PL i DE. :)

    Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez
    nie byloby miarodajne. U nas sa wynalazki w stylu: przejscie dla
    pieszych/skrzyzowania z sygnalizacja swietlna, a 30m dalej przejscie juz
    bez swiatel w dodatku nieoswietlone. Albo dluga trasa ze swiatlami i na
    calej ulicy tylko 1 przejscie bez swiatel.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 57. Data: 2013-11-21 09:20:41
    Od: p...@g...com

    --No, ciekawe. Bo z jednej strony - u nich raczej autostrady krajowe nie prowadza
    przez wioski pelne przejsc, z drugiej - spora czesc naszych to chyba w miastach,
    gdzie niby 50 obowiazuje.

    a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ? max.
    dozwolona predkosc to 70 km/h w normalnych warunkach (oznakowane przejscie, dobra
    widocznosc) widzisz go z kilkuset metrow ... zero okolicznosci lagodzacych czyli do
    puchy + sankcje finansowe

    --Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj. Wyglada na to ze oni na
    przejsciach uwazaja ...

    dla nas strasznie malo, dla Niemcow za duzo ... jednoznaczne prawo w polaczeniu z
    sankcjami finansowymi daja taki efekt ... w ktoryms ADAC opisywali przypadek
    kierowcy, ktory walnal na przejsciu jakiegos menago, miesieczne koszta rehabilitacji
    i odszkodowanie za utracone dochody cos kolo 50k ojro, w sumie zamkneli sie ponizej 1
    mln ojro, taka zabawa w DE jest bardzo kosztowna wiec malo kto sie na nia decyduje,
    za duze ryzyko ...

    --albo te 10 mniej naprawde ratuje zycie. J.

    no raczej

    P.

  • 58. Data: 2013-11-21 09:33:22
    Od: p...@g...com

    --Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to tez nie byloby
    miarodajne.

    dokladnie, liczy sie "jakosc" tych przejsc dla pieszych, odpowiednia infrastruktura,
    oswietlenie, oznakowanie i poziom bezpieczenstwa jest porownywalny do przejscia z
    ruchem regulowanym swiatlami

    P.

  • 59. Data: 2013-11-21 12:03:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2013, p...@g...com wrote:

    > a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na pasach ?

    Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład.
    Z rzadka takie wypadki są możliwe (tyle, że z rzadka właśnie)

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2013-11-21 12:05:24
    Od: p...@g...com

    --Jednak nie można patrzeć na obce realia i żywcem wprowadzać je w Polsce.

    jasne ze mozna trzeba to tylko robic z glowa, tu tej glowy nie widac

    --Pierwsza rzecz, o której nikt nie pomyśli to warunki na naszych drogach.
    Choćby zimą.

    ok niech przepis obowiazuje poki co od kwietnia do pazdziernika :-)

    --Żaden przepis nie zwalnia i nie powinien zwalniać z myślenia. Ale nasi rządzący
    chyba o tym nie wiedzą.

    oni nie wiedza o zbyt wielu rzeczach, tak jakby byli zamknieci w jakiejs piwnicy :-)

    --A wprowadzenie przepisu i tak nie zmieni mentalności kierowców i pieszych. --
    Pozdrawiam ARIUSZ http://www.ariusz.com

    alez i owszem, po prostu zajmie to troche wiecej czasu

    P.