  • 61. Data: 2013-11-21 12:06:40
    Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2013, J.F. wrote:

    > Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ...

    Nie mają regulacji zachęcającej co naruszania pierwszeństwa.
    Jak z góry wiadomo "kto ma stanąć" to nie ma wątpliwości,
    to samo dotyczy dyskusji o linii zatrzymania na parkingach
    przed marketami.
    Tak samo prowokują do (niesłusznego) myślenia "przecież on
    ma obowiązek stanąć".

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2013-11-21 12:33:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, November 21, 2013, 12:03:19 PM, you wrote:

    > Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład.
    > Z rzadka takie wypadki są możliwe (tyle, że z rzadka właśnie)

    Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
    trudno mi to idzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2013-11-21 14:48:25
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 07:45:06 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie o czas tu idzie a o drogę. Wszystko policzone i pokazane prawidłowo
    >
    > - łącznie z tym upadkiem z trzeciego piętra. Jak widać - wielu chojraków
    >
    > z tej grupy też jest targetem tej reklamy.
    >

    > Bardzo dobrze, że ona powstała. Cała kampania tego typu TAC Victoria -
    >
    > jest świetna (wyszukajcie sobie filmy na jutubie). Dobrze, że na niej
    >
    > się wzorujemy.
    >

    > --
    >
    > MN

    Nikt tutaj nie twierdzi że źle że powstała. Co najwyżej były głosy że na pewno za
    dużo kosztowała i ktoś przytulil część kasy za damski chuj. Zastrzeżenia są co do
    tego czy coś wniesie. A ona utrwala złe nawyki. Przeanalizuj film. Jedzie samochód
    idzie człowiek. Samochód hamuje nie widać co się dzieje z człowiekiem. Pokazuje się
    człowiek jak dostaje strzała. na tym ujęciu widać że na sekundę przed wypadkiem
    spojrzał w swoją prawą stronę. Przedtem nie patrzył. Typowa święta krowa co ją
    nauczyli wchodzić bez sprawdzenia na jezdnię. Inny wątek z tego filmu. Pokazany
    wskaźnik szybkości. Pokazuje równo 60. W każdym samochodzie jaki miałem wskaźnik
    szybkości zawyżał. Z duzą dozą prawdopodobieństwa mogę stwierdzić że jak wskaźnik
    szybkości w samochodzie pokazuje 60 to rzeczywista prędkość będzie pomiędzy 52 a 56.
    W tym momencie wszystkie wyliczenia z filmu idą się pierdolić. Przesłanie takiej
    akcji powinno być inne. Skierowane do pieszych. Żeby nie zachowywali się jak aktor z
    filmu bo to zły wzorzec. Że mają upewnić się czy wejściem na jezdnię nie spowodują
    zagrożenia dla siebie i innych. Że w takiej sytuacji jak na filmie jeśli w
    samochodzie będzie wideo rejestrator to winnym wtargnięcia i wypadku będzie zawsze
    pieszy. I jak uda mu się przeżyć a nie będzie miał ubezpieczenia to z własnej kasy
    będzie musiał zapłacić za naprawę samochodu. W filmie powinien być również apel do
    kierowców. Nie żeby zawsze zwalniali ale żeby uważali. Przejścia zawsze są
    oznakowane. Że jak widzą niezdecydowanych ludzi na przejściu to żeby jeszcze bardziej
    uważali. Żeby sie nie bali używania sygnału dźwiękowego. naturalnym odruche kierowcy
    w sytuacji jak na filmie jest trąbienie. On widział że pizdek mu wlizie . Mógł
    zapobiec wypadkowi bez ostrego hamowania. Wystaczyło zatrąbić i pizdek by się cofnął.

  • 64. Data: 2013-11-21 14:54:23
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 08:44:08 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --Każde ruszenie to ileś paliwa w pizdu niepotrzebnie idzie. Ileś startych opon
    ileś pyłu z klocków. Niby na jednym zdarzeniu mało ale jak ilość zdarzeń idzie w
    miliony to się jakieś pierdyliony ton robią.

    > tak czekalem kiedy zostana uzyte pseudo-naukowe argumenty o oponach i klockach
    hamulcowych :-) to juz naprawde dno ...

    > --Zamiast tego raczą mnie filmem z palantem co wylazł bez patrzenia i został
    trafiony.

    > jak wylazl na przejscie to ten co go trafil idzie do puszki, traci prawko a jego
    ubezpieczyciel steka bo musi bulic rente w xxxx ojro przez nastepne 30 lat (worst
    case) a jak wylazl poza przejsciem to po smierci jego rodzina placi kierujacemu za
    rozbita fure ... welcome in EU :-)

    > P.

    Dokąd nie przedstawisz niepodważalnych dowodów że w czasie ruszania przybywa paliwa w
    zbiorniku a hamowanie powoduje zwiększenie grubości tego co hamuje w samochodzie oraz
    zwiększanie się wysokości bieżnika. To co napisalem nie jest pseudo naukowe tylko
    jest prawem. Możesz je obalić. Dokąd nie obalisz będzie prawem. To obalaj a ja w
    międzyczasie kopnę się do żabki po jakieś chrupki i dużą Pepsi. Życia Ci braknie żeby
    udowodnić że nie nie mam racji.

  • 65. Data: 2013-11-21 15:21:40
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-11-21 14:48, k...@g...com pisze:

    > (...) mają upewnić się czy wejściem na jezdnię nie spowodują
    zagrożenia dla siebie i innych.
    (...)
> [...]

    > On widział że pizdek mu wlizie . Mógł zapobiec wypadkowi bez ostrego
    hamowania. Wystaczyło zatrąbić i pizdek by się cofnął.

    Są dwie sprawy. Pierwsza to narodowa tradycja ochrony świętych
    krów. Czyli podpitych. Jak wypił, to widać musiał. A że życie
    jest brutalne, trzeba pożałować podpitego i potraktować
    wyrozumiale.

    Druga sprawa to kierowcy i ich brak atencji wobec znaków, tych
    na jezdni przede wszystkim. Być może to jest taka zaszłość,
    która wynikła z braków umysłowych i finansowych u organizatorów
    ruchu na drogach. Czyli z tego, że znaki bywały stawiane
    jako asekuracja urzędnika, a nie jako podpowiedź dla kierowcy.

    A że można mieć kłopoty mimo rozsądnej jazdy, każdy wie.
    Kiedyś sobie jechałem, maluchem jeszcze, ale załadowanym
    na dachu, przez miasto. Jadę ja sobie z maksymalną dopuszczalną
    prędkością, wtedy to było 60 km/godz., i widzę, jak na przejście
    dla pieszych, jakieś 200 metrów przede mną wchodzi dziarskim
    krokiem pieszy płci męskiej. Idzie równo i widzę, że przy mojej
    prędkości nie muszę zwalniać, żeby przeszedł przed tym, zanim
    ja tam dojadę. I nagle ów pieszy sobie stanął i się zachwiał.
    Po czym zaczął na środku jezdni coś sprawdzać w kieszeniach.
    Wtedy byłem już za blisko na normalne hamowanie. Przycisnąłem
    hamulec z całej siły i stanąłem jakieś dwa metry od pieszego.
    Odwrócił się, spojrzał na mnie i pogroził palcem. Po czym
    chwiejnym krokiem zszedł mi z drogi. Niby nic się nie stało,
    ale musiałem poprawić ładunek na dachu, bo mi się trochę
    poluzował. Gdybym zamocował słabiej, mógłby ten pieszy
    oberwać jakąś konserwą z plecaka, na przykład.

    Dziś oceniam, że postępowałem prawidłowo. Podświadomie
    wyczułem pijaczka i jechałem ostrożniej niżbym musiał
    w przypadku trzeźwego piechura.

    Jan

  • 66. Data: 2013-11-21 17:01:56
    Od: k...@g...com

    Moje przypuszczenie graniczy z pewnością ze przy ustawianiu znaków pod uwagę bierze
    się przepisy w których jest ściśle określone co gdzie i kiedy ma być oznakowane.
    Urzędnicy nie ustawiają znaków zajmuje się tym jakiś organ wykonawczy u inżyniera
    miasta wsi gminy. Urzędnik co najwyżej zleca ustawienie jak jest nowa droga albo
    przebudowana stara. Po zakończeniu prac wpina w segregator informację że praca
    została wykonana. Niby jakiś instytucja zajmująca się znakami ma ścisłe powiązania z
    urzędnikami, ale coś mi się widzi że na powiązaniach się kończy. Dostają nazwę ulicy
    z urzędu, na pewno jakąś opinię od policji i straży miejskiej. Dopasowują to do
    przepisów i robią.

  • 67. Data: 2013-11-21 17:23:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu środa, 20 listopada 2013 22:12:35 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:
> [...]
    e-fuer-fussgaenger/technik/sicherheit-zebrastreifen

    >I te 10 mniej może uratować życie.

    Ze moze to nikt nie przeczy, tylko pytanie czy warto aby pol
    spoleczenstwa sie wloklo aby pare zyc uratowac.

    Z liczb powyzej wynikaloby jednak ze poprawa jest drastyczna.
    O ile to prawidlowe wnioski.

    >Dlaczego nie ma programu w którym tłumaczą że jak jedzie samochód i
    >idzie pieszy to dla środowiska lepiej żeby samochód przejechał
    >pierwszy.

    Bo to takie niemodne.

    J.

  • 68. Data: 2013-11-21 17:28:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości
    Powitanko,
    >Ale tu raczej nalezaloby porownywac ilosc przejsc dla pieszych. I to
    >tez nie byloby miarodajne.

    Tylko jak to pisano - u nich mozesz caly kraj przejechac i zadnego
    przejscia nie przejezdzac.
    A u nas na krajowych drogach co chwila wioska i przejscie lub brak.

    Ale te wypadki to nie wiem - na krajowkach w wioskach, czy na ulicach
    w miastach mamy ..

    > U nas sa wynalazki w stylu: przejscie dla pieszych/skrzyzowania z
    > sygnalizacja swietlna, a 30m dalej przejscie juz bez swiatel w
    > dodatku nieoswietlone. Albo dluga trasa ze swiatlami i na calej
    > ulicy tylko 1 przejscie bez swiatel.

    Albo przejscie, ze stosownym znakiem, migajacym, oswietlone lampa ...
    ale nikomu sie nie chcialo zamontowac przycisku i swiatel, aby pieszy
    mogl przejsc bezpiecznie.

    A to juz nie sa takie duze koszta, skoro slupy jednak postawili.

    J.

  • 69. Data: 2013-11-21 17:39:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym,
    >na pasach ? max. dozwolona predkosc to 70 km/h w normalnych warunkach
    >(oznakowane przejscie, dobra >widocznosc) widzisz go z kilkuset
    >metrow ... zero okolicznosci lagodzacych czyli do puchy + sankcje
    >finansowe

    Ale przeciez jak go widze z kilkuset metrow, to on zdazy przejsc :-)
    Jak widze z kilkudziesieciu to tez zwolnie.
    Czyli musialem nie widziec - czy to dlatego ze on wbiegl nagle, czy
    dlatego ze np wyprzedzalem/omijalem na przejsciu i inny pojazd
    zaslonil.

    >--Ale tez 22 - strasznie malo jak na calkiem spory kraj. Wyglada na
    >to ze oni na przejsciach uwazaja ...
    >dla nas strasznie malo, dla Niemcow za duzo ... jednoznaczne prawo w
    >polaczeniu z sankcjami finansowymi daja taki efekt
    >... w ktoryms ADAC opisywali przypadek kierowcy, ktory walnal na
    >przejsciu jakiegos menago, miesieczne koszta rehabilitacji i
    >odszkodowanie za utracone dochody cos kolo 50k ojro, w sumie zamkneli
    >sie ponizej 1 mln ojro, taka zabawa w DE jest bardzo kosztowna wiec
    >malo kto sie na nia decyduje, za duze ryzyko ...

    Przeciez nie on placi, tylko jego ubezpieczenie. Wypadki chodza po
    ludziach, wiec ubezpieczenie obowiazkowe i wszyscy sa zadowoleni.

    Niemcy po miescie jezdza spokojnie, ale znow bez jakiegos widocznego
    wielkiego szacunku dla pieszych.
    Piesi tez sie rozgladaja przed wejsciem na jezdnie.
    Przepisy ponoc maja jak angielskie - pieszemu ktory chce przejsc
    trzeba ustapic, ale w praktyce jakos tego nie widzialem.
    Rzeklbym normalnie jezdza - troche wolniej niz u nas na niektorych
    ulicach, troche kulturalniej i czasem ktos pieszych przepusci, troche
    czesciej maja ruch gesty i powolny.

    >--albo te 10 mniej naprawde ratuje zycie.
    >no raczej

    Hm, mimo ze sie w reklamie podniecaja, to mam watpliwosci.
    Co prawda te 50 na zachodzie wprowadzili ponoc wlasnie dlatego ze z
    badan wyszla ze to predkosc raczej bezpieczna.
    Ale zostac polamanym inwalida to tez nic przyjemnego.

    J.

  • 70. Data: 2013-11-21 17:40:32
    Temat: Re: Akcja jedz 10 wolniej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >na przejsciu dla pieszych tak to wlasnie wyglada ... jesli walniesz
    >pieszego to jestes winny bo pieszy ma pierwszenstwo juz zblizajac sie
    >do przejscia ...

    U nas ?
    U nas nie ma, i bardzo dobrze, tak powinno zostac.

    J.