  • 61. Data: 2017-02-06 09:13:10
    Temat: Re: Akcja Strzalka
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-02-05 o 18:45, Geneko pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Warunkowe zielone strzałki nie wpuszczają bezkolizyjnie, bo pali się
    > czerwone światło, a zielone swiatło jest dla drogi prostopadłej.
    > Innego oznakowania nie spotykam.

    Mało widziałeś. U mnie w okolicy zielone strzałki są chyba w większości
    bezkolizyjne - na oddzielnym pasie do skrętu w prawo, za wysepką, piesi
    mają wtedy czerwone, poprzeczna ma zielone do skrętu w lewo (bez
    możliwości zawracania).

    W/w powoduje, że tracę czujność na "prawdziwych" (kolizyjnych) zielonych
    strzałkach. Przez te wszystkie bezkolizyjne skrzyżowania zapominam, że
    na poprzecznej piesi mogą mieć zielone. Trochę to śmieszne, bo kiedyś to
    był standard, że zawsze trzeba było puścić pieszych. Teraz takich
    skrzyżowań jest coraz mniej i się człek odzwyczaja.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2017-02-06 09:14:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Feb 2017 00:39:40 +0100, J.F.

    > Uwaga na ... policjantow, bo beda dyscyplinowac pod strzalkami.

    Swoją drogą, kiedyś na zjeździe z S8 na Al. Krakowską w stronę pętli była
    "szczałka" https://goo.gl/maps/1H3sg5t2WvE2 a niedawno ją zlikwidowali (co
    jest kompletnie bez sensu, bo na Al. Krakowskiej jest teraz mały ruch).
    Zielone jest tak krótkie, że jak się trafi pieszy na przejściu to 3
    samochody nie zdążą zjechać...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2017-02-06 09:21:02
    Od: p...@g...com

[...]

    no bez jaj jezdzisz w obrebie jednej wioski czy jak ? moze macie jakis lokalny
    problem z organizacja ruchu ? zglaszaliscie juz te bzdety ? jakis artykul w lokalnych
    mediach ? to tez moze pobudzic urzednikow do myslenia :-)

    P.

  • 64. Data: 2017-02-06 09:31:03
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    wie-ka%c5%bcdy-kierowca-ignoruje-ten-przepis-a-cz%c4
    %99%c5%9b%c4%87-nawet-go-nie-zna-posypi%c4%85-si%c4%
    99-mandaty/ar-AAmC8tt

    > Dureń nie dostrzega że zielona strzałka to właśnie zielone
    > dla jadącego w tym kierunku. Czyli ten przepis jest żeby stanąć
    > pomimo zielonego.

    byłem ostatnio na Mauritiusie- tam pomimo ruchu nie po tej stronie nie mają
    zielonych strzałek tylko pomarańczowe migające (no i oczywiście w lewo nie w
    prawo;))- tam przepisami mało kto się przejmuje ale w takim przypadku
    łatwiej uzasadnić konieczność zatrzymania się.
    U nas w coraz to większej ilości przypadków sielone strzałki zapalają się
    jak już na tym kierunku nie ma ruchu kolizyjnego no ale zatrzymanie ma na
    celu ustąpienie pieszym- a co ze skrzyżowaniami gdzie przy strzałce nia ma
    przejścia? A co jak na przejściu widzę czerwone?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 65. Data: 2017-02-06 09:38:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Feb 2017 09:31:03 +0100, tck

> [...]
    > celu ustąpienie pieszym- a co ze skrzyżowaniami gdzie przy strzałce nia ma
    > przejścia? A co jak na przejściu widzę czerwone?

    Już teraz niektórzy ledwo ogarniają przepisy i samą jazdę, a Ty chcesz
    dodawać kolejne warunki... Potem taki delikwent przejedzie pieszego i się
    będzie tłumaczył, że przepisy złe i głupie, bo niejednoznaczne. Ludzi nie
    znasz?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2017-02-06 09:40:20
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "007" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.170205.invalid...
> [...]
    > jest w przypadku opisanym powyżej).
    > To, że jeden Galas z kolejnym mu podobnym nie potrafi zrozumieć zapisu:
    > "9. Znaki i sygnały dotyczące organizacji ruchu [...] podane są
    > przykładowo."
    >
    > Nie ma powodu prawnego, żeby nie ustawiać S-3 w prawo -- no chyba. ze
    > troska
    > o budżet i braki w związku z 500+.
    >
    > Ja kiedys w Lublinie widziałem S-2 ze strzałką na wprost, i ta miała
    > powód,
    > bo skoro na przejściu nie było pieszych (a mieli zielone) to nie było

    jakoś nie kojarzę tego miejsca w Lublinie ale jest za to miejsce w Świdnicy
    gdzie są strzałki w prawo i w lewo, zapalały się jednocześnie a przy
    sygnalizatorze brak przejścia
    https://www.google.pl/maps/@50.8520822,16.4866307,3a
    ,30y,251.55h,90.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1shifgrpYy9g-6
    noBmVlt3qw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 67. Data: 2017-02-06 09:50:04
    Temat: Re: Akcja Strzalka. Zmienić prawo.
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Adam"

    > Wyprowadź się w bezludne miejsce i tam będziesz kretynem
    > sam dla siebie, tzn. coś postanowisz i zrobisz, a na drugi dzień
    > stwierdzisz, że wymyślił to kretyn i zrobił to kretyn.
    >
    > Wśród ludzi należy stosować się do prawa, a jak nie to zostaniesz ukarany.
    > Możesz jeszcze podjąć działania, aby zmienić prawo.

    Jakiś czas temu obowiązywał przepis, iż przed wyprzedzaniem należy
    ostrzec wyprzedzanego sygnałem dźwiękowym.
    Czy widział ktoś więcej, niż jeden przypadek rocznie respektowania tego
    przepisu?
    ---
    Kiedy ?

    Jest aktualnie taki przepis, że we mgle należy sygnalizować klaksonem
    wyprzedzanie. No i oczywiście nie spotkałem się by ktoś tak robił. A to nie
    jest opcja tylko obowiązek.

  • 68. Data: 2017-02-06 10:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jest niuans - "mam dwa mieszkania, czy na pewno chcecie stracic
    > klienta" ? :-)

    ?
    Sugerujesz, ze urzednikom tak bardzo zalezy na tym, zeby podatnik był
    akurat w ich urzedzie skarbowym, ze odstapią od kary? ROTFL...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 69. Data: 2017-02-06 10:13:13
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-02-06 o 09:21, p...@g...com pisze:
> [...]
    > skrzyżowań jest coraz mniej i się człek odzwyczaja.
    >
    > no bez jaj jezdzisz w obrebie jednej wioski czy jak ?

    Codziennie jeżdżę do/z pracy tą samą drogą przez kilka(naście)
    skrzyżowań. To ogłupia, jeździ się na pamięć, na znaki nie patrzy, cykle
    świateł zna na pamięć. To faktycznie jest problem jak pojadę np do
    Wrocławia, gdzie stara zabudowa wymusza różne nietypowe rozwiązania (np
    pas zieleni rozdziela dwa pasy w jednym kierunku, a pas w przeciwnym
    kierunku nie jest oddzielony). Obce miasto to zawsze pewien kłopot dla mnie.

    > moze macie jakis lokalny problem z organizacja ruchu ? zglaszaliscie
    juz te bzdety ? jakis artykul w lokalnych mediach ? to tez moze pobudzic
    urzednikow do myslenia :-)

    Lokalne media są w rękach lokalnej władzy, a urzędnicy siedzą mocno na
    swoich stołkach i robią co chcą.

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2017-02-06 10:41:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >?
    >Sugerujesz, ze urzednikom tak bardzo zalezy na tym, zeby podatnik był
    >akurat w ich urzedzie skarbowym, ze odstapią od kary? ROTFL...

    Znajoma tak twierdzi, a spoznia sie notorycznie :-)

    Urzednicy premie od "przypisu skladki" maja, to tez nie tajemnica.

    W Warszawie moze to nie dziala, ale w jakiejs mniejszej gminie, kazda
    dusza bardziej istotna.

    J.