  • 61. Data: 2020-08-31 15:26:49
    Temat: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 15:00, Poldek pisze:

    > 2 metry to jednak za mało dla mnie.

    Domyślam się że 1 km bardziej by Ci odpowiadał, ale to już nie mój problem.
    Pytałeś, dostałeś odpowiedź.

    > Tak jest, już rozumiem o jaki styl jazdy ci chodzi, ale to nie dla mnie.

    No to dla Ciebie jest ostatnie zdanie z cytatu powyżej.
    Na lewy zjeżdżaj nie bliżej niż 100 m przed skrętem w lewo.

  • 62. Data: 2020-08-31 15:37:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 15:26, Cavallino pisze:

    > No to dla Ciebie jest ostatnie zdanie z cytatu powyżej.
    > Na lewy zjeżdżaj nie bliżej niż 100 m przed skrętem w lewo.

    Próbowałem tak jeździć, teoretycznie było pięknie, a w realu okazywało
    się, że 100 m przed skrzyżowaniem, to już nie mogę zjechać na lewy, bo
    akurat ktoś nim już jedzie i to nie jeden, tylko sznur. Kończyło się to
    zatrzymywaniem na prawym z włączonym lewym kierunkowskazem i trąbieniem
    na mnie przez w...wionych kierujących pragnących jechać dalej prawym
    pasem prosto/w prawo. Więc odzwyczaiłem się od takiej jazdy.

  • 63. Data: 2020-08-31 15:44:24
    Temat: Re: Agresywne. Warunkowa.
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 13:17, Frakon pisze:
    > Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Chyba się przesłyszałeś.
    > Zasada poruszania się prawym pasem jest warunkowa, bo w PoRD jest
    > napisane :
    > "MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi jezdni".

    Chciałem napisać, że " owszem jest zasada poruszania się prawym pasem,
    ale NIE jest ona bezwarunkowa". Tak usłyszałem ze strony policjantów w
    rozmowie między sprawcą, a policjantami.

  • 64. Data: 2020-08-31 15:52:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 15:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >
    > To dotyczy tylko tych na prawym, bo masz umozliwic wlaczenie sie do
    > ruchu, a nie zjazd od razu na lewy pas :-)

    > Zdarza sie, choc zeby tak prosto w 4 -pasową droge, to juz raczej rzadko.

    Ależ ponieważ, jak najbardziej i to nie 4 pasową, ale nawet 6 pasową.
    Zobacz sobie na google street view al. Jana Pawła II w Warszawie - co
    parędziesiąt metrów coś. Są dwie jezdnie, każda po 3 pasy i dla
    niektórych kierujących to jest autostrada przez środek miasta, więc
    zapi...alają, a tymczasem w rzeczywistości to jest droga z dopuszczalną
    50 km/godz. I potem napi---dalając jeszcze szybciej, niż ci na środkowym
    i lewym - bo przecież jadą zaledwie 80@50 to trzeba ich wyprzedzić, więc
    rozpoczyna się wyprzedzanie prawym 90@50 i nagle zonk, że na prawym
    pasie stoi legalnie zaparkowany w tyn miejscu pojazd.

  • 65. Data: 2020-08-31 16:30:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >2 metry to jednak za mało dla mnie. Zarówno jak wyprzedzającego, jak
    >też jako wyprzedzanego. Faktycznie zdarzają się czasem tacy
    >skoczkowie, którzy mnie wyprzedają i od razu wtranżalają mi się przed
    >maskę. Nie

    No ba, od tego przeciez watek zaczales, tylko tu komus 2m zabraklo :-)

    >lubię tego i sam tak nie robię. Mam taki styl jazdy, że utrzymuję
    >bezpieczną odległość.

    Jak wiekszosc. Chyba, ze mgla na autostradzie wyjdzie, to sie okazuje
    co ich odstep jest warty :-)

    Tylko przy twoich predkosciach ... u mnie bym powiedzial, ze
    wyprzedzajacy szybko odskoczy dalej, aczkowiek czasem cos sie dzieje i
    on musi hamowac ...

    I pewnie narzekasz, ze ci wjezdzaja w ten bezpieczny odstep :-)

    >Tak jest, już rozumiem o jaki styl jazdy ci chodzi, ale to nie dla
    >mnie.

    A to Cavallino dobrze radzi - lewy pas nie jest dal ciebie :-P

    J.

  • 66. Data: 2020-08-31 16:32:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Poldek,
    Monday, August 31, 2020, 12:04:45 PM, you wrote:

    >Przydługawe nagranie przejazdu 1 km? Coś się plączesz w zeznaniach.
    >To, że Twój przeciwnik to kutas, który powinien odpowiadać KARNIE za
    >spowodowanie kolizji z premedytacją, to Ty też powinieneś zaliczyć
    >mandat za łamanie art. 16 ust. 4 PoRD. Jazda z maksymalną dozwoloną
    >prędkością nie upoważnia do blokowania lewego pasa.

    Eee - czy blokowanie do dobre slowo ?

    >Niechęć do manewrowania również.

    Pewnie nie mogl zjechac na prawy, bo tam sznur samochodow pedzil :-P

    J.

  • 67. Data: 2020-08-31 17:07:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie jest najlepszy pomysł w momencie, gdy przeciwnik przyjął
    > mandat. Jeśli miałeś zamiar dopierdolić, to trzeba było od razu
    > zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa i protestować przed
    > zamknięciem sprawy mandatem.

    Wręcz przeciwnie - wina jest ustalona, więc sprawa jest czysta - po co
    chcesz poldkowi życie utrudniać i ciągać go po sądach oraz robić szkody
    za swoje do czasu rozstrzygnięcia?

    Koleś dostał 450 ale tak naprawdę karą będzie jak go dojedzie
    ubezpieczyciel z regresu.

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-08-31 17:22:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 17:07, Shrek pisze:

> [...]
    > za swoje do czasu rozstrzygnięcia?
    >
    > Koleś dostał 450 ale tak naprawdę karą będzie jak go dojedzie

    Na razie mam wstępną wycenę z ASO 8500,-
    Samochód jest naprawiany bezgotówkowo, ale na koniec dostanę dokładne
    koszty do wiadomości.
    Do wymiany lampa zespolona LED, lampa przeciwmgłowa, zderzak z
    lakierowaniem, listwa chromowana. Czyli niedużo, ale sama lampa
    zespolona LED kosztuje ok. 5 tysi. Do tego drobne za wynajem samochodu
    zastępczego na ok. 7 dni (może się przedłużyć).
    To wstępne koszty przed zdjęciem zderzaka i oglądnięciem, jak to wygląda
    pod spodem.

  • 69. Data: 2020-08-31 17:57:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Wręcz przeciwnie - wina jest ustalona, więc sprawa jest czysta - po
    >co chcesz poldkowi życie utrudniać i ciągać go po sądach oraz robić
    >szkody za swoje do czasu rozstrzygnięcia?

    Ale to jest ustalona wina za nieumyslne spowodowanie kolizji.
    I sie potem jeszcze moze okazac, ze poniewaz raz ukarany, to drugi raz
    za "to samo" sie nie da.

    >Koleś dostał 450 ale tak naprawdę karą będzie jak go dojedzie
    >ubezpieczyciel z regresu.

    Tylko ze nie bedzie mial podstaw.

    J.

  • 70. Data: 2020-08-31 18:31:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 15:37, Poldek pisze:

    > Próbowałem tak jeździć,

    A nie możesz po prostu jechać jak inni, tylko cudować ze swoimi własnymi
    prędkościami?
    Jak nie ogarniasz ruchu, to może lepiej autobusem?