  • 71. Data: 2020-08-31 18:38:23
    Temat: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 17:57, J.F. pisze:

    > Ale to jest ustalona wina za nieumyslne spowodowanie kolizji.

    A tam jest "nieumyślne" wpisane czy po prostu "spowodowanie"?

    > I sie potem jeszcze moze okazac, ze poniewaz raz ukarany, to drugi raz
    > za "to samo" sie nie da.

    Czemu nie? Karnie nie. Cywilnie da się dochodzić, a kwestia winy jest
    już jasna.

    > Tylko ze nie bedzie mial podstaw.

    Jak mu udowodnią, że specjalnie, to chyba będzie podstawa.

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2020-08-31 19:52:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-08-30 22:44, Poldek wrote:
    > Wczoraj jechałem w Warszawie z całą rodziną własnym samochodem.
    > Dwujezdniowa, po dwa pasy w każdym kierunku, obowiązująca prędkość 50
    > km/godz. Jechałem lewym pasem na tempomacie miałem ustawione 60 km/godz.

    Jazda na tempomacie w miescie nie powinna miec miejsca.
    Skreca taki za pol kilometra albo za kilometr i kula sie na tym
    tempomacie lewym pasem.

    Nie rozumiem motywacji takich zachowan. Jakas chec wkurzenia innych?

    --
    mk4

  • 73. Data: 2020-08-31 20:02:51
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-08-31 15:37, Poldek wrote:

    > Próbowałem tak jeździć, teoretycznie było pięknie, a w realu okazywało
    > się, że 100 m przed skrzyżowaniem, to już nie mogę zjechać na lewy, bo
    > akurat ktoś nim już jedzie i to nie jeden, tylko sznur. Kończyło się to
    > zatrzymywaniem na prawym z włączonym lewym kierunkowskazem i trąbieniem
    > na mnie przez w...wionych kierujących pragnących jechać dalej prawym
    > pasem prosto/w prawo. Więc odzwyczaiłem się od takiej jazdy.

    Z tych twoich opisow wychodzi, ze masz jakies fundamentalne problemy w
    prowadzeniu pojazdu.
    Zamiast po prostu dynamicznie dostosowywac styl jazdy do panujacej
    sytuacji ty stosujesz jakies wlasne praktyki i sa z tego same problemy.
    A to nie udaje ci sie zjechac spowrotem na prawy pas po wyprzedzaniu, a
    to znow zajac wlasciwej pozycji do skretu w lewo nie blokujac wczesniej
    lewego pasa.

    Same problemy. A moze wystarczy po prostu dostosowac sie do sytuacji.
    Przyspieszyc kiedy trzeba, zwolnic kiedy trzeba. A nie blokowac droge
    jazda na tempomacie.

    --
    mk4

  • 74. Data: 2020-08-31 20:14:55
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-08-31 13:38, Poldek wrote:

    > Jechałem lewym pasem z kilometr. Cały czas jechałem lewym pasem, gdyż
    > ponieważ na prawym albo ktoś jechał wolniej i go wyprzedzałem

    Ta, ktos jechal wolniej...
    Od razu przypomina mi sie jazda autostrada, gdzie takie idywidua nie
    zjada przez kilka kilometorw. Bo przeciez nie ma miejsca. Wiec kulaja
    swoje 120 i wszyscy za nimi w sznureczku.
    No chyba, ze ktos ma troche wiecej kucy to prawa strona obskoczy w tych
    miejscach co to "nie da sie zjechac".

    No ale taki lepek ciagnie lewym i nie zjedzie bo w jego mniemaniu albo
    nie ma miejsca (choć wiadomo, ze jest) albo - przeciez, nie bedzie
    zjezdzal bo za 150-200 metrow znowu by musial zmieniac pas i wyprzedzac.
    Wiec lepiej kulac lewym i blokowac. Taka jazda to jest wlasnie szczyt
    arogancji i to powinno byc karane.

    Z tego co piszesz mam wrazenie, ze jestes miejska kalka takich
    autostradowych osobliwosci.

    Nie rozumiesz ze taka jazda po prostu utrudniasz ruch innym i tym samym
    ich wkurzasz. Oczywiscie wiekszosc bierze to na klate. Ale jak widzisz
    czasem zdarzaja sie okolicznosci, ze ktos popusci - jak w tym twoim
    przypadku.

    Pozostaje tylko w tym wszystkim pytanie - czy nie mozna jezdzic
    normalnie tak aby swoja jazda nie powodowac takich konfliktowych sytuacji?

    --
    mk4

  • 75. Data: 2020-08-31 20:22:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Myślę, że powinieneś sobie kupić te duże niebieskie.

    -----

  • 76. Data: 2020-08-31 20:22:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 11:40, Poldek pisze:

    > Tak jest, własnym nagraniem chciał przekonać policjantów, że to ja
    > powinienem zostać ukarany, bo jechałem za wolno i zbyt długo lewym
    > pasem. Nie udało mu się przekonać policjantów.

    A nie było to tak, że jak już się pogodził że on placi, to chciał żeby
    ci się przynajmniej za zamulanie dostało? Tak czy inaczej dzban, albo
    coś koloryzujesz;)

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2020-08-31 20:54:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 31.08.2020 18:38 you wrote:

    > Jak mu udowodnią, że specjalnie, to chyba będzie podstawa.

    W zasadzie każda stłuczka jest z czyjejś winy. I skoro jest winny, to
    świadomie naruszył przepisy. Jeśli świadomie, to "specjalnie".

    Ergo każdego winnego środki można by pod to podciągnąć.

    --
    Pete

  • 78. Data: 2020-08-31 21:24:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 20:54, Pete pisze:

    > W zasadzie każda stłuczka jest z czyjejś winy. I skoro jest winny, to
    > świadomie naruszył przepisy. Jeśli świadomie, to "specjalnie".

    Między świadomie naruszył przepisy a świadomie spowodował szkodę jest
    różnica. Dość zasadnicza.

    A podstawa jest:

    Zakładowi ubezpieczeń oraz Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu, w
    przypadkach określonych w art. 98 zadania Funduszu, ust. 2 pkt 1,
    przysługuje prawo dochodzenia od kierującego pojazdem mechanicznym
    zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
    1)
    wyrządził szkodę umyślnie, w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie
    nietrzeźwości albo po użyciu środków odurzających, substancji
    psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o
    przeciwdziałaniu narkomanii;

    --
    Shrek

  • 79. Data: 2020-08-31 22:36:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pete,

    Monday, August 31, 2020, 8:54:36 PM, you wrote:

    > W zasadzie każda stłuczka jest z czyjejś winy. I skoro jest winny, to
    > świadomie naruszył przepisy. Jeśli świadomie, to "specjalnie".

    Nie. Chodzi o premedytację w celu spowodowania kolizji.

    > Ergo każdego winnego środki można by pod to podciągnąć.

    Nie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2020-08-31 23:36:41
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-08-31 14:24, collie wrote:
    [...]
    > Już Ci wytłumaczono po wielokroć, że jesteś typowy dupek-zawalidroga,
    > który tylko dla własnej wygody - bo autobus, bo wyjazd, bo dupa, bo
    > sraka - utrudnia życie innym, więc tylko powtórzę: Twoim zasranym
    Jak utrudnia skoro ułatwia - daje spokojnie włączyć się autobusom czy
    wyjeżdżającym z podporządkowanej tudzież posesji. Ułatwia oczywiście też
    sobie. Utrudnia jedynie piratom. I słusznie - poprawia w ten sposób
    bezpieczeństwo.